نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه ها مرکز تولید علم هستند اما این علوم زمانی کارآمد است که با اتصال به فناوری و با حضور نخبگان دانشگاهی برای توسعه اقتصادی کشور به صنعت وصل شود.
کد خبر: ۶۷۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 13 November 2018

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دانشگاه ها مرکز تولید علم هستند اما این علوم زمانی کارآمد است که با اتصال به فناوری و با حضور نخبگان دانشگاهی برای توسعه اقتصادی کشور به صنعت وصل شود و راهبردهای اقتصادی در این قالب به محصولی صادرات محور تبدیل شود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان اینکه از منظر دین اسلام علم و فناوری و تولیدات آن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: علم پایه و اساس قدرت ها است و علم مدیریت درست انباشت سرمایه ها هم به حساب می آید از این رو در شرایط کنونی با اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور باز میشود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند، ادامه داد: غرب و آمریکا به برکت علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند و همین طور ثروت را هم با علم به دست آوردند.

وی افزود: البته مقداری از ثروت را هم با فریبگری و خباثت و سیاست به دست آوردند، اما آنها از قدرت علم بیش از هر چیزی تاثیر گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم علم را پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور عنوان کرد و گفت: علم، اقتدار است، هر کس این اقتدار را داشته باشد، می تواند به همه مقاصد خود دست پیدا کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: علم و فناوری که منجر به تجاری سازی شود، مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری است؛ در این راستا باید توجه داشت که علم مجرد کافی نیست و باید دانش همراه با فناوری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در طول یک قرن گذشته ایران با پول نفت و منابع زیر زمینی ساده و ابتدایی اداره و این منابع از طریق خام فروشی تبدیل به پول شده است، تصریح کرد: با وجود نقدهای دلسوزان برای پرهیز از چنین رویه ای، تاکنون هیچگاه فرصت اصلاح پیدا نشده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی مردمی و بر اساس خواست و اراده مردم بر کشور دانست که برای دست یابی به این شعار واقعی باید از ایده ها و خلاقیت های مردمی برای توسعه کشور بهره برداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، حضور پررنگ جوانان و نخبگان در عرصه های علمی و تولیدی کشور را ضروری خواند و گفت: تحریم های اخیر علیه کشور فرصتی بسیار مغتنم برای جهش علمی و فناوری کشور است و باید این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار