شهردار منطقه ۱۰ تبریز از نصب و راه اندازی دستگاه شتاب نگاری زلزله برای اولین بار در استان در منطقه ۱۰خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 13 November 2018

رسول وظیفه شناس با بیان اینکه دستگاه شتاب نگاری زلزله در منطقه با همکاری مدیریت بحران استان و مدیریت بحران شهرداری تبریز نصب شد، گفت: هدف از نصب و راه اندازی شتاب‌نگار ثبت کوچکترین حرکات پوسته زمین و تخمین دقیق تر خسارات ناشی از زلزله است. اين تجهيزات كاربرد فراواني در مطالعات مهندسي از جمله خسارات ساختمان‌ها، بهبود آئين نامه هاي ساختماني و .... دارد.

وظیفه شناس بروزرسانی موارد بحرانی و نصب چنین دستگاه‌هایی در مناطق مختلف استان را موثر خواند و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این دستگاه شتاب‌نگار در شهرداری منطقه ۱۰ بتوان در زمان بروز زلزله آمار دقیق و جامع تری از خسارات بدست آورده تا سریعاً نسبت به امداد رسانی به شهروندان اقدام های لازم به عمل آوریم.

گفتنی است؛ در آذربایجان‌شرقی قرار است ۱۰دستگاه شتاب نگار نصب شود که با توجه به همکاری خوب شهرداری منطقه ۱۰ اولین دستگاه دراین منطقه نصب گردید. شتاب‌نگار، مهمترين تجهيزات پايشي جهت سامانه هشدار سريع زلزله، است كه جنبش نيرومند زمين ناشي از زلزله را اندازه گيري مي كند.

شتاب‌سنج‌های زمین‌لرزه، به صورت جعبه‌ای مستقل که بی‌نیاز از لوازم جانبی است طراحی و مستقیماً به اینترنت وصل می‌شوند. شتاب‌سنج‌های زمین‌لرزه به‌ویژه در مواقعی به کار می‌آیند که حرکات زمین در منطقه زلزله‌زده به قدری شدید است که ثبت آن‌ها با لرزه‌سنج‌های حساس‌تر ممکن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار