تسنیم نوشت: رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم.
کد خبر: ۶۸۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 15 November 2018

محمد کشتی آرای افزود: قیمت سکه که در اول هفته 4 میلیون و 600 هزار تومان بود امروز به 3میلیون و 920 هزار تومان رسید، همچنین قیمت طلا از هر گرم 425 هزار تومان در اول هفته به 360 هزار و 600 تومان­ رسید.

وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور بسیار مهم،​ هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت ها در بازار شده است.

کشتی آرای گفت: انتظار می رفت بعد از شروع تحریم در بازار،­ شوک قیمتی داشته باشیم ولی کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی سبب کاهش قیمت ارز و سکه در بازار آزاد شده است.

وی ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای جهانی از هزار و 233 دلار در هر اونس از اول هفته­ به هزار و­ 200 رسیده است و این یعنی دو و نیم درصد کاهش قیمت جهانی طلا است.

رئیس­ کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در طی یک هفته اخیر 15 درصد قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده است و قیمت ارز نیز طی یک هفته 8درصد کاهش یافته است .

وی درباره حباب سکه گفت: حباب سکه نیز که در ­چند روز اخیر بالای 400 هزار تومان بود به دلیل­­ کاهش تقاضا و کاهش قیمت ها،­ به حدود 300 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کشتی آرای گفت: وقتی قیمت ها روبه کاهش می رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می دارند که قیمت ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل دیروز بازار با سردی و بلاتکلیفی روبه رو بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار