نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توجه به نظام سلامت کشور از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم وضعیت مطلوبی داشت.
کد خبر: ۶۸۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 15 November 2018

 

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در حاشیه عیادت از بیماران دیالیزی بیمارستان شهید محلاتی تبریز در هفته حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه فعال سازی بخش های پیوند کلیه در بیمارستان ها باید اولویت مسئولان نظام سلامت استان باشد، گفت: با توجه حضور پزشکان متخصص در مجموعه های درمانی و در راستای کاهش هزینه های بیمارانی که برای درمان به شهرهای دیگر کشور سفر می کنند ایجاد بخش های پیوند در آذربایجان شرقی ضروری است.

امام جمعه تبریز افزود: در سفر هیئت دولت به استان، یکی از مطالبات مردمی ایجاد بخش پیوند کبد در تبریز بود که پیگیری های صورت گرفت و این وعده را تحقق بخشید و ظاهراً تاکنون ۵ عمل پیوند در این بخش انجام یافته است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد این بخش و خدمات صورت گرفته در آن قابل ارزیابی و بازدید است، ادامه داد: از زمان آغازفعالیت دکتر روحانی، توجه به بخش سلامت و درمان با شتاب بیشتر و تبلیغات گسترده صورت می پذیرفت اما در سالهای اخیر از شتاب حرکت آن کاسته شده و هزینه های سنگین درمان مردم را در این شرایط بد اقتصادی در تگنا قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بخش درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وضعیت معیشتی مردم به گونه‎ای شده است که امکان پاسخگویی به نیازهای درمانی خودشان را ندارند و دولت و مجلس باید هزینه های درمان مردم را در قالب برنامه های حمایتی تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تقدیر از مشارکت خیران در امر سلامت و درمان جامعه خاطرنشان کرد: بهترین محل وقف، بیمارستان‎ها و فعال کردن بخش‎های پیوند هست.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های آموزش برای کاهش بیماری ها و هزینه های درمان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‎هایی همچون نارسایی کلیه، انجمن حمایت از بیماران کلیوی با مشارکت صداوسیما در این زمینه به معلومات مردم آگاه کشور بیفزایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار