رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: فرمانده سپاه: پاسخ‌های ما به عربستان خاموش و دردناک است/افشاگری از همپیمانان جدید یاران احمدی‌نژاد/تعرض به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 15 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
یک مقام قضایی: نباید به حضور زنان در ورزشگاه‌ها بیش از آن چه هست، بهاء داد

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران:حضور بانوان در استادیوم‌ها مشکل امروز مردم نیست که همه افراد و مقامات خود را درگیر آن کرده‌اند.▫️امروز باید به مسائل بزرگتری فکر کنیم؛ امروز فیفا گفته زنان باید در استادیوم حاضر باشند و فردا می‌گوید زنان و مردان باید شانه به شانه هم قرار گیرند و روز دیگر موضوع حجاب را بیان می‌کنند. پس نباید به موضوعات پیش پا افتاده بیش از آن چیزی که هستند، بها دهیم/ ایسنا
 
فرمانده سپاه: پاسخ‌های ما به عربستان خاموش و دردناک است
 
سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان عنوان کرد: علت این یاوه‌گویی‌ها این است که رژیم آل‌سعود از مجموع حرکات جمهوری اسلامی در منطقه به‌شدت ناراحت است چراکه این حرکات موجب مقاومت و بیداری ملت‌های منطقه شده است. وی اشاره کرد: آل‌سعود از توفیقات ایران در منطقه به‌ویژه سوریه، عراق و لبنان به‌شدت بهم ریخته و با حرکات انفعالی خود می‌خواهد واکنش خود را نشان دهد با این حال پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل این رژیم عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی، اما دردناک برای آن‌هاست.

تاج در فدراسیون فوتبال ماندنی شد
 
رییس کمیته ملی المپیک گفت: در پی جلسات فشرده‌ای که با وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم مقرر شد تا آقای تاج به خدمت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهد. رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر ارزیابی مثبت وزیر ورزش و جوانان از عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و همه باید تمامی توان و ظرفیت خود را برای موفقیت تیم ملی در کنار هم قرار دهیم. صالحی امیری با اشاره به قانون ماده ۶۰ خدمات مدیریت کشور گفت: بر اساس این قانون آقای تاج می‌تواند خود را از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد با رعایت قانون برگرداند. رییس کمیته ملی المپیک افزود: انصافا آقای تاج بار‌ها اعلام کرد در مسیر قانون قرار دارد و خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.

افشاگری از همپیمانان جدید یاران احمدی‌نژاد
 
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روز‌ها علاوه بر احمدی نژاد و جریان انحرافی یک جریان همسو با او نیز بشدت علیه قوه قضائیه سمپاشی می‌کند. هر چند قوه قضائیه خالی از ایراد نیست، ولی آن دو جریان به خاطر این ایراد‌ها نیست که به این قوه حمله می‌کنند، آن‌ها دنبال مطامع خودشان هستند. روشن‌ترین دلیل این است که آن آقای رئیس‌جمهور سابق و جریان انحرافی و همین جریان همسوی او که حالا با او همسرائی هم می‌کند، در دوران هشت ساله قدرت‌مداری‌شان حتی یکبار هم به قوه قضائیه کوچک‌ترین ایرادی وارد نکردند. این را همه می‌فهمند که این دو جریان که در آن هشت سال همسو بودند و حالا همسرا هم شدند، دنبال هدف دیگری هستند و، چون بعضی مسئولین قوه قضائیه را مانع دست یابی به آن می‌دانند، به این قوه حمله می‌کنند. به همین دلیل این حملات به جائی نخواهد رسید. قوه قضائیه را به دلیل اعدام سلطان سکه و یک مفسد اقتصادی دیگر باید تحسین کرد. این اقدام، هر چند قدری دیر صورت گرفت، ولی تاثیر زیادی در حل مشکلات خواهد داشت.
 
تبریک نتانیاهو به ترامپ برای تحریم ملت ایران
 
دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو و برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با یکدیگر دیدار و درباره لزوم مقابله با ایران رایزنی کردند. آن‌طور که در این اطلاعیه آمده است، نتانیاهو در این دیدار به رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تبریک گفته و ادعا کرده است که این تحریم‌ها گامی مهم از سوی آمریکا برای برقراری صلح در منطقه و جهان است.

واکنش ترکیه به اعترافات عربستان درباره قتل خاشقجی
 
وزارت خارجه ترکیه اظهارات دولت عربستان درباره قتل خاشقجی را مثبت اما اقدامی ناکافی دانست. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: از نظر ما این اظهارات مثبت بود اما کافی نبود. طرف سعودی باید جزییات تحقیقات خود را با دفتر دادستانی ترکیه به اشتراک بگذارد. چاووش اوغلو افزود: ما می‌دانیم که این قتل طرح ریزی شده بوده و این خبرنگار کشته و سپس جسدش قطعه قطعه شده است. وی به کاتال تلویزیونی تی آر تی گفت: نحوه کشه شدن و نابود کردن جسد نیز طرح ریزی شده بوده ابزارهای خاصی به کنسولگری برده شده بود.

تعرض به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش
 
پسری که به اتهام آزار و اذیت دو کودک دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شد خودش در کودکی قربانی تعرض شده بود. متهم 21 ساله: من در کودکی دو بار قربانی تعرض شدم. یکبار زمانی که 7 سال بیشتر نداشتم و دفعه دوم 14 سالم بود که دو مرد مرا آزار دادند. یکی از دلیل‌هایی که این دو کودک را به خانه بردم به نوعی انتقام‌جویی بود. اما اصل ماجرا این بود که من همجنس‌گرا هستم و از طرفی بیماری دو قطبی - روحی - دارم./ایسنا

رواج یک جشن خارجی «طبیعت‌برانداز» و «مرگبار» در ایران
 
«جشن رنگ» میراث کشور هند است. با این حال چند وقتی است به جمع جشن‌های بیگانه در ایران اضافه شده و پای ثابت تورهای آخر زمستان شده است. جشنی که محققان هندی آن را تهدیدی برای طبیعت و مهم‌تر از آن جان انسان دانسته‌اند. بیشتر آژانس‌ها در شرایط اقتصادی فعلی ورشکسته‌اند، بعضی‌ها پا روی وجدان می‌گذارند و برای حفظ خود به جنگ طبیعت می‌روند و از ناآگاهی و نیازهای مردم سوءاستفاده می‌کنند./ ایسنا
 
عارف دوباره رئیس شد

در اولین جلسه رسمی دور سوم شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف به اتفاق آرا به عنوان رئیس شورای عالی انتخاب شد.
 
فلاحت‌پیشه: اشتباهی در ترجمه CFT وجود ندارد
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترجمه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT اشتباه نیست زیرا دقیقا روی کلمات آن چند ترجمه به زبان های روز دنیا مانند انگلیسی و عربی انجام شده است.حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: ایراد محتوایی در ترجمه CFT وجود ندارد و ایرادی که شورای نگهبان مطرح کرده به نوع نگارش حق الشرط ها مربوط ست.وی ادامه داد: ایرادهای شورای نگهبان به لایحه CFT ایرادهایی است که عمدتا محتوایی است و بر این اساس مسائل ترجمه ای اثر زیادی بر محتوای متن ندارد.نماینده مردم اسلام آباد غرب افزود: از اداره قوانین مجلس خواسته ایم تطبیق لازم در متن انگلیسی و فارسی را انجام دهند تا شبهات رفع شود.رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی لایحه CFT در جلسه روز یکشنبه 27 آبان کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما از محمد جواد ظریف به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، وزیر امور خارجه و جمعی از مسئولان برای بررسی CFT در روز یکشنبه آینده دعوت کرده ایم تا بتوانیم این ایرادها را بررسی کنیم، در این جلسه در مورد موضوع پولشویی نیز از ظریف می خواهیم توضیحاتی را ارائه کند.
 
توصیه محمود صادقی به صداوسیما
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما با برگزاری میزگردی با حضور موافقان و مخالفان FATF را بررسی کند.محمود صادقی چهارشنبه شب در آئین بیستمین سالروز انتشار هفته نامه نصیر بوشهر همراه با بزرگداشت حسن زنگنه مترجم فقید حوزه خلیج فارس شناسی افزود: لازمه این بحث آزادی رسانه است که در قالب آن موافقان و مخالفان موضوع که همه دل در گروه عمران و آبادانی ایران دارند آن را مورد بررسی قرار دهند.وی بیان کرد: تاکنون فقط موافقان و مخالفان FATF پیرامون آن صحبت کردند، ولی هیچکدام بخوبی آن را برای مردم باز نکردند. نماینده مردم تهران ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع آزادی رسانه و بویژه صدا و سیماست که می‌تواند بستر ساز برگزاری میزگرد موافقان و مخالفان بدون روا داشتن تهمتی از سوی آن‌ها به یکدیگر است.وی بیان کرد: هیچ کشوری در انزوا رشد نمی‌کند و استقلال و عزت نیز با وجود خوب بودنش با تعامل منافاتی ندارد. صادقی اظهارداشت: برای گسترش تعاملات باید یک سری قوانین و ساختار‌های بین المللی همسو با منافع نظام را بپذیریم. وی گفت: اکنون خیلی از تحریم‌ها خود تحریمی است و موضوعی مانند FATF حتی ۲ تا ۵ درصد مشکلات کنونی را کاهش دهد این خود یک کمک شایان در شرایط کنونی است./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار