امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: دولت ملت و ایران هم پیمان شده‌اند تا آمریکا را در آخرین مرحله تحریم‌ها شکست داده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.
کد خبر: ۶۸۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 16 November 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به پنج نکته در رابطه با آمریکا و تحریم علیه ایران اظهار کرد: ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی نسبت به ملت ایران نشان دهنده هراس آنها از مردم ایران است.

وی با بیان اینکه در سال هفتم بعثت از مسلمانان خواستند تا برای اینکه گرسنه نمانند دست از عقاید خود بردارند که الآن آمریکا نیز همین کار را می‌کند، تصریح کرد: دولت ملت و ایران هم پیمان شده‌اند تا آمریکا را در آخرین مرحله تحریم‌ها شکست داده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری بر گوش آمریکا بنوازند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بی‌اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش و ثبات نسبی ارز و بازار و عدم افزایش قیمت ارز و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت تحریم‌ها بیانگر شکست مرحله اول سناریوی کاخ سفید است.

وی خاطرنشان کرد: با دستیابی دموکرات‌ها به اکثریت مجلس نمایندگان و حفظ اکثریت سنا برای جمهوری خواهان باعث شد تا هر دو جناح خود را برنده انتخابات بدانند ولی با عنایت به سیاست هر دو حزب در خصوص جمهوری اسلامی ایران باید گفت که این انتخابات تاثیری در روند تحریم‌ها علیه کشور نداشته است و پیام این انتخابات به برخی افراد کشور و جریانات کشور پرهیز از خوش‌بینی نسبت به تغییرات درون آمریکا و تغییر ترامپ می‌باشد.

سقوط آمریکا از امپراطوری یک ابر قدرت به یک چالش‌گر بی‌تاثیر در تحولات میدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه به اعتقاد صاحب‌نظران غربی و اندیشکده‌های آمریکایی سقوط امپراطوری از یک ابر قدرت به یک چالش‌گر بی‌تاثیر در تحولات میدانی چه با ترامپ و چه با حضور هر فرد دیگر دیر یا زود اتفاق می‌افتد، افزود: ولی ترامپ نقش تسهیل‌کننده روند سقوط آمریکا را دارد.

خدابخش هیچگاه در زمان کار مسائل جناحی و سیاسی را قاطی نکرد

وی در ادامه بیان کرد: امروز آخرین روز خدمت استاندار آذربایجان‌شرقی است که با توجه به ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، نتوانستند در این کسوت بمانند و از همین تریبون از ۱۴ ماه خدمت آقای مجید خدابخش از صمیم دل تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: آقای خدابخش فردی متدین، قرآنی بود و یکی از امتیازات خدابخش این بود یک بار نماز جمعه او ترک نشده است و امتیاز دیگر وی این است که هیچگاه در زمان کار مسائل جناحی و سیاسی را قاطی نکرد و در حد توان بازدید از کارخانجات و مراکز اقتصادی و پروژه انجام داد که لازم به قدردانی و آرزوی موفقیت برای این مسوول خدمتگذار داریم.

فرهنگ و تفکر بسیج حلال مشکلات

وی با تاکید به اینکه اهمیت به فرهنگ بسیجی وظیفه همگانی است، تصریح کرد: بسیج از نظر امام راحل دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمان، اخلاص، آرمان‌گرا، تکلیف‌گرا، دشمن‌شناس و قانون مدار است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه بسیج با همکاری نیروهای مسلح دست متجاوزان را قطع کرده است، ادامه داد: بسیج در رابطه با علم نیز پیشرفت‌های زیادی به دست آورده است.

گزارش فارس حاکی است، وی با بیان اینکه یکی از مصادیق آلودگی هوا پدیده گرد و غبار است، گفت: خشکسالی و کاهش بارش و رطوبت هوا، فقدان پوشش گیاهی مناسب، تخریب مراتع جنگلی، بهره‌برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و کاهش رطوبت خاک و خشکی تالاب‌ها باعث تشدید پدیده گرد و غبار در کشور است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امیدواریم مسوولان سازمان محیط زیست با همکاری مردم جلوی پدیده گرد و غبار را بگیرند.

کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته به کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: کتاب بزرگترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است. بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: باید به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت داد و شاید دستگاه‌های دیجیتالی کارهای زیادی می‌کند ولی جای کتاب را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم تا برای رونق کتابخانه‌های عمومی تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز سالگرد ستارخان، مبارزه آزادیخواه و وفات عبدالمطلب جد بزرگوار پیامبر اکرم(ص) و ازدواج پیامبر اکرم(ص) با خدیجه کبری(س)، سالگرد علامه جعفری، آغاز هفته روشندلان را دیگر برنامه‌های هفته نام برد.

وی ۲۶ آبان ماه را یادآور شکست حصر سوسنگرد نامید و گفت: شکست سوسنگرد و آبادان از جمله موضوعاتی بود که امام راحل(ره) کلمه باید را مورد استفاده قرار داد که البته در شکست حصر سوسنگرد نقش رهبر معظم انقلاب و لشکر عاشورا بسیار زیاد و ممتاز بود که البته رمز موفقیت در این عملیات وحدت مردم و نیروهای مسلح بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تشکر از عزاداران اربعین، بیان کرد: بیش از دو میلیون نفر از ایران در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و خوشا به حال زیارت کنندگان باشد.

وی به برخی نابسمانی‌ها در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: ارایه ارز به زائران از جمله مشکلات اربعین بود که بانک مرکزی باید پاسخ‌گو باشد که چرا به زائران توهین شد.

آل‌هاشم ادامه داد: اعزام زائران ۲۸ صفر به زیارت مشهد مقدس از استان با نظم بسیار خوبی انجام گرفت ولی مردم همچنان که

وی به هفته وحدت در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: اتحاد و همدلی، پرهیز از اختلافات، پاسخ به شبهه‌آفرینان از جمله مواردی است که باید مورد مسلمانان توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید هر روز وحدت بین برادران تشیع و تسنن ایجاد شود وحدت جهان اسلامی یعنی مسلمان ید واحد علیه سلطه‌گری مستکبران داشته باشند.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار