معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین آمار آذربایجان شرقی در رتبه اول فضای کسب‌وکار در کشور قرارگرفته است.
کد خبر: ۶۸۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 17 November 2018
به گزارش تابناک تبریز، علی جهانگیری اظهار کرد: در زمستان 1396، استان آذربایجان شرقی در رتبه 22 بهبود فضای کسب‌وکار در بین سایر استان‌های کشور قرار داشت. با توجه به پتانسیل استان این رتبه برای جذب سرمایه‌گذاری غیرقابل‌قبول بود. لذا موضوع ارتقا فضای کسب‌وکار استان در دستور کار کارگروه امور اقتصادی استان قرارگرفته و هدف‌گذاری برای رتبه زیر 15 صورت گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته تخصصی بهبود فضای کسب‌وکار استان با برگزاری جلسات مستمر هفتگی ضمن بررسی موضوع، اصلاح فرایند و حذف فرایندهای موازی و زائد دستگاه‌های اجرایی استان را در دستور کار خود قرارداد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به آخرین آمار موجود در این حوزه گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران که مرجع قانونی پایش محیط کسب‌وکار در کشور است، رتبه فضای کسب‌وکار استان در بهار 1397 با 17 پله بهبود به 5 ارتقا یافت و الحمدالله با پیگیری‌های جدی و ادامه روند کار در تابستان 1397 به رتبه اول در بین سایر استان‌های کشور رسیده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برنامه کارگروه امور اقتصادی استان ادامه روند جاری و حفظ جایگاه استان تا پایان سال و طی سنوات آتی است.

وی با اشاره به‌ضرورت پیگیری مستمر فضای کسب‌وکار در سطح استان افزود: امروزه افزایش رقابت‌ها در سطح بین‌المللی برای کسب جایگاه مطلوب در جذب سرمایه‌گذاری ، موضوع بهبود فضای کسب‌وکار را در کانون توجه دولت‌ها قرار داده است. بدیهی است که پیامدهای ناشی از بهبود فضای کسب‌وکار، تأثیرات مستقیم، غیرمستقیم و درعین‌حال قابل‌توجهی را برای شاخص‌های اقتصادی و به‌تبع آن رشد اقتصادی خواهد داشت.
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار