عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح تاثیر شکایت ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی به دلیل اعمال تحریم‌های دریایی آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها از سازمان‌های بین المللی به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای غیر همسو با خود استفاده کردند در حقیقت این سازمان‌ها نوعی آچار فرانسه برای آمریکایی‌ها قلمداد می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 18 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در توضیح تاثیر شکایت ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی به دلیل اعمال تحریم‌های دریایی آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها از سازمان‌های بین المللی به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای غیر همسو با خود استفاده کردند در حقیقت این سازمان‌ها نوعی آچار فرانسه برای آمریکایی‌ها قلمداد می‌شود.


عدم تعهد به اصول سازمان‌های بین المللی جزء دکترین سیاست خارجی آمریکا

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت عدم همراهی سازما‌های بین المللی با آمریکا به راحتی کنار گذاشته می‌شوند، این شیوه جزء دکترین سیاست خارجی ایالات متحده است. آمریکایی‌ها با شورای امنیت، سازمان یونسکو، پیمان آب و هوای پاریس و حتی حکم دیوان بین المللی دادگستری لاهه به هیمن صورت برخورد کردند.

ترامپ به دستور سازمان بین المللی دریانوردی علیه آمریکا تمکین نخواهد کرد

وی با تاکید بر اینکه حداقل در زمان ریاست جمهوری ترامپ نمی‌توان به چنین شکایاتی امیدوار بود، افزود: در صورتی که شکایت ایران به سازمان بین المللی دریانوردی هم به نتیجه برسد، ترامپ به آن تمکین نخواهد کرد البته این به معنای استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای محکومیت آمریکا نیست.

جمالی نوبندگانی معتقد است: دولت جمهوری اسلامی ایران مسیر درستی را طی کرده هرچند امیدواری به تمکین آمریکا نداریم، آمریکایی‌ها قُلدر مأبانه در سطح بین الملل رفتار می‌کنند و تحریم‌های غیر قانونی را علیه ایران اعمال و از این نوع رفتارها با روسیه و ترکه هم می‌کنند و جنگ تعرفه را با چینی ها به راه می‌اندازند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت آمریکا با اروپایی‌ها و متحدان دیرینه خود نیز دشمنی می‌کنند لذا تنها به مقابله با جمهوری اسلامی ایران نپرداختند.

بررسی شکایت ایران به دلیل تحریم‌های دریایی در شورای حکام IMO

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در هر حال شکایت ایران در شورای حکام سازمان بین المللی دریانوردی بررسی و نتیجه ماحصل تصمیم‌گیری این حکام اعلام می‌شود اما این دستور یا حکم سازمان بین المللی دریانوردی برای آمریکا الزام آور نیست.

 سازمان بین‌المللی دریانوردی یا IMO در ۶ مارس ۱۹۴۸ در کنفرانسی که در ژنو برگزار شده بود به تصویب رسید. این سازمان ۱۰ سال بعد اجرایی گردید و از سال ۱۹۵۸ شروع به کار در جامعه بین‌المللی نمود. هدف سازمان بین‌المللی دریانوردی، تسهیل همکاری و مبادله اطلاعات میان کشورهای عضو در زمینه موضوعات فنی مربوط به کشتی‌رانی و به وجود آوردن عالی‌ترین معیارهای ایمنی دریایی است. این سازمان هم‌اکنون با ۱۷۲ عضو و یک عضو وابسته یکی از مؤسسات تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است و مقر ان در لندن (انگلستان) می‌باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار