کد خبر: ۶۸۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 18 November 2018

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وزیر خارجه‌ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون آورد، قطعنامه‌های مختلف را ملغی کرد، باعث صدور قطعنامه به نفع ایران شد و برجام را عملیاتی کرد به بهانه‌های مختلف می‌کوبیم؛ به عوض اینکه متحد و یکپارچه از وی پشتیبانی کنیم.

شهاب‌الدین بیمقدار در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت سالروز شهادت ستارخان و رحلت علامه جعفری، گفت: حال که دشمنِ انقلاب اسلامی به نمایندگی ترامپ، دستکش‌های چدنیش را نمایان کرد و برنامه مشخص، نهایت دشمنی به وسیله تحریم را عملیاتی کرده سوال این است که آیا تحلیل درستی داشته‌ایم که چرا تحریم شده ایم؟

وی ادامه داد: چرا همواره می خواهیم با کوبیدن لفظی و شعار دشمن،‌ مشکلات را حل کنیم؟ مگر دشمن جز دشمنی و کسب منافع دارد؟ آنان برنامه‌ریزی کرده تا ما را از پا درآورند، ما چه کرده‌ و می‌کنیم؟ باید تلاش کنیم تحریم نشویم و یکصدا باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با حمایت از محمدجواد ظریف، گفت: وزیر خارجه ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون آورد، قطعنامه‌های مختلف را ملغی کرد، باعث صدور قطعنامه به نفع ایران شد و برجام را عملیاتی کرد به بهانه‌های مختلف می‌کوبیم به عوض اینکه متحد و یکپارچه از وی پشتیبانی کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: آقای ظریف را که واقعیتی را درباره پولشویی بیان کردند را مرتب بمباران رسانه‌ای می‌کنند. مگر کسی در این کشور هست که نخواهد قانون پولشویی اجرا شود، انواع قاچاق از بین برود و همه چیز، شفاف شود؟ به طور نمونه اجرایی شدن قانون پولشویی باند بزرگ قاچاق را به دام انداخت و موجب شد ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

بیمقدار در واکنش به منتقدان اف ای تی اف، گفت: کسانی که مجلس معقول را که خواهان تصویب اف ای تی اف است، چه هدف دارند و چه منافعی را از دست می‌دهند که این همه بر علیه نمایندگان موافق، جوسازی می‌کنند؟ اگر این مسئله را حل نکنیم کشور قفل خواهد شد و ایرانیان خارج از هم دچار مشکلات جدی می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای حل مسائل سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی به وحدت نیازمندیم اما وقتی خودی و غیرخودی وجود داشته باشد و هر کس به خود حق دهد با اتکا به قدرتهای غیرپاسخگو طرف مقابل را که می خواهد از حق ملت دفاع کند مورد هجمه های مختلف قرار دهد، چگونه وحدت امکان‌پذیر است.

بیمقدار در پایان خواستار رفع محدودیت برخی شخصیت‌ها و آزادی برخی زندانیان شد و تاکید کرد: با آغاز گفت‌وگوی ملی، می‌توان به راحتی از این برهه حساس عبور کرد چون اتحاد ملت و حاکمیت، موجب عملی شدن امنیت سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار