کد خبر: ۶۸۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲ 18 November 2018
کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی، قدمت تاریخی و تنوع زیست محیطی، جزء ده کشور برتر دنیا از منظر جاذبه‌های گردشگری است. در این سرزمین، همدان به عنوان «نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین» و دروازه ارتباطی جاده ابریشم در دنیای باستان است که شرق آسیا را به اروپا متصل می‌کند، و اکنون نیز نقشی به سزا در جذب سرمایه‌های اقتصادی و گردشگران داخلی و خارجی دارد.

در استان همدان، «لالجین» به عنوان «شهر جهانی سفال»، «ملایر» به عنوان «شهر ملی مبل و منبت» و «تویسرکان» دارنده «نشان جغرافیایی ملی» هستند و این نشانگر ظرفیت و پتانسیل بالای این استان در بخش صنایع دستی جهت سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است؛ وجود ۱۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده اعم از محوطه‌ها و بنا‌های مربوط به هزاران سال پیش، غار زیبای علیصدر و ظرفیت‌های طبیعت گردی و بومگردی و زیرساخت‌های مناسب گردشگری سبب شده توسعه استان بر محور گردشگری استوار گردد. خوشبختانه متکی بر این موارد در سال ۲۰۱۸ شاهد دو رویدادمهم بین المللی گردشگری از جمله «همدان، پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی» و «اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری» بودیم.

علاقمند هستیم و دعوت می کنیم گردشگران بیشتری از کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف جهان به همدان سفر و از جاذبه‌های همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بازدید نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار