‌رئیس هیئت سوارکاری فارس اعلام کرد که یکم تا چهارم آذرماه بزرگترین رویداد سوارکاری و هنرهای رزمی سواره جهان به میزبانی این استان و شهر شیراز برگزار می‌شود. ‌
کد خبر: ۶۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 18 November 2018

شاپور طفیونی با اعلام این خبر افزود: ٢٤ کشور تاکنون برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کرده‌اند‌.‌


وی با بیان اینکه این مسابقات ساعت ٨ و سی دقیقه صبح یکم آذرماه با حضور مسئولین کشوری و استانی و سوارکاران کشورهای شرکت کننده در محل پیش بیمی شده (کیلومتر یک پل فسا به سمت روستای دهنو) آغاز می‌شود، گفت: رئیس فدراسیون جهانی کمانگیری روی اسب در این مراسم سخنرانی خواهد کرد‌.

رئیس هیئت سوارکاری فارسگفت:این مسابقات با نظارت رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری برگزار خواهد شد، 

سوارکاران شرکت کننده در این مسابقات از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایرلند، آفریقای جنوبی، فنلاند، هلند، انگلیس، رومانی، بلژیک، سودان، بلغارستان، سوریه، کانادا، سوئیس، لهستان، ایران، کره شمالی، آمریکا، کره جنوبی، عمان، قطر، قزاقستان و مجارستان هستند‌.

وی اضافه کرد: ٤٢ سوارکار خارجی و ١٢ سوارکار ایرانی در قالب دو تیم الف و ب در این مسابقات شرکت خواهند کرد‌.

طفیونی خاطرنشان کرد: سوم آذر ساعت ١٧ مرحله پایانی این مسابقه برگزار و اختتامیه روز چهارم آذر در مجموعه جهانی تخت جمشید به میزبانی هیئت سوارکاری شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد‌.

رئیس هیئت سوارکاری فارس تعداد اسب‌هایی که در این مسابقات در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد را ١٥ راس اسب اعلام کرد و گفت: همه اسب‌ها بومی و پرورشی هستند‌.

وی همچنین با بیان اینکه رشته‌های پیش ‌بینی شده برای این مسابقات کمانگیری روی اسب، پرتاب نیزه و شمشیربازی است، از حضور هشت سوارکار زن در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: یک زن سوارکار از ایران و 7 نفر دیگر از کشورهای خارجی در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار