رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:دختربچه‌ای در تهران که به تقلید از فیلم هندی خود را دار زد/قبض تلفن ۵ میلیونی به خاطر تماس با برنامه تلویزیونی!/افزایش بیش از 100 درصدی خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 23 November 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
دختربچه‌ای در تهران که به تقلید از فیلم هندی خود را دار زد
 
ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۳۰ آبان از یک مرکز درمانی  واقع در شهرک رضویه خبر فوت مشکوک دختری ۹ ساله به نام ستاره، به کلانتری ۱۶۹ مشیریه اعلام شد.▫️مادر ستاره که با کمک صاحب سوپرمارکت محل سکونت‌شان و در غیبت پدر ستاره (به علت حضور در محل کار) دخترش را به مرکز درمانی رسانده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه ستاره و پسرم که کوچکتر از ستاره است، یک فیلم سینمایی هندی گذاشته و آن را تماشا کردیم. داستان فیلم به گونه‌ای بود که در یک قسمت از فیلم، قهرمان داستان حلق‌آویز شده و در ادامه فیلم مجدداً زنده می‌شد.با پایان فیلم، برای آماده کردن شام به داخل آشپرخانه رفتم و بچه‌ها نیز در حال بازی کردن بودند و متوجه نشدم که ستاره چه زمانی به داخل اتاق خوابش رفت. پس از دقایقی ستاره را صدا کردم که جواب مرا نداد؛ مجدداً ستاره را صدا زدم اما باز جوابی نیامد.به دنبال ستاره از آشپزخانه بیرون آمده و به سمت اتاق خواب بچه‌ها رفتم, ناگهان ستاره را دیدم؛ رشته‌ای پلاستیکی که از در کمد دیواری آویزان شده بود، دور گردن دخترم قرار داشت؛ ستاره حرکت نمی‌کرد/ فارس
 
 ۷۰ درصد خریدوفروش‌های مسکن برای سوداگری است 

محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به نقش سوداگری در آشفتگی بازار مسکن گفت:▫️هفتاد درصد خانه هایی که خرید و فروش می‌شوند، برای اسکان مورد بهره وری قرار نمی گیرند، بلکه برای سوداگری و معامله استفاده می‌شوند.▫️بسیاری از افراد، سوداگری در امر مسکن را راهی برای کسب درآمد می‌بینند که این امر باعث افزایش چشمگیر نرخ خانه شده است/ باشگاه خبرنگاران

طعنه یک مسئول پیشین استقلال به شانس پرسپولیس!

محمد نوری فر در کانال تلگرامی خود نوشته است:«فراتر از گروه مرگ، آنقدر که فکر کنی تیم اول گروه استقلال، قهرمان غرب آسیا خواهد شد. سخت‌ترین قرعه ممکن، به قول دوستی که می‌گوید: «صدام حسین هم نمی‌توانست چنین قرعه‌ای را برای استقلال انتخاب کند!» کجاست ذره‌ای از شانس بی‌نظیر و تاریخی پرسپولیس برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا؟ آنها از مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال همه بازیهای برگشت را در ورزشگاه آزادی انجام دادند اما به یاد بیاورید که استقلال از گروه مرگ و همگروهی با همین الهلال و العین به یک‌چهارم رسید.
 
جزئیات دیدار جهانگیری با اصلاح طلبان

درحالی که دو روز پیش در گفت وگویی که از الیاس حضرتی نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان منتشر شده بود، از اسحاق جهانگیری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در سال 1400 نام برده شده، گزارش ها حاکی از آن است که به تازگی برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دیدار داشتند و این دیدار به درخواست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شده است. این مطلب را خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت و افزود:‌« دیدار برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با جهانگیری جلسه‌ای خصوصی بود. شورای هماهنگی برای دیدار با آقای جهانگیری درخواست داده بود که معاون اول رئیس‌جمهور هم این درخواست را اجابت کردند و برای ما وقت گذاشتند.» به گزارش ایرنا این منبع آگاه اضافه کرد: از این قبیل دیدارهای اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری برای اولین بار نیست که صورت می‌گیرد و در گذشته نیز چنین جلساتی برگزار شده است. البته در دولت جدید، این اولین دیدار اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری بود. این منبع آگاه همچنین درباره محتوای جلسه اصلاح‌طلبان با اسحاق جهانگیری گفت: این دیدار ارتباطی به موضوع گفت‌وگوی ملی و جلسه اخیر بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا نداشت. در این دیدار مسائل داخلی جبهه اصلاحات و نقطه‌نظرات اصلاح‌طلبان درباره عملکرد و رویکرد دولت مطرح شد./خراسان

آیت الله رشاد: آقازادگان منحرف شده در اقلیت قرار دارند

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه درباره پدیده آقازادگی، اظهار داشت: امروز پدیده‌ای به نام پدیده آقازادگی بر سر زبانها افتاده است. نباید تصور شود هر آنکه مشهور است لزوما بزرگ هم هست یا هر آنکه بزرگ است حتما بزرگوار نیز هست و یا هر آن که در بین مردم چهره است لزوما نخبه هم هست، این تصور نادرستی است.تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: بعضی افراد شناخته شده بیشتر شهره و چهره‌اند نه ثبوتا بزرگ هستند و نه اثباتا بزرگوار و نه واقعا نخبه هستند، بلکه به دلایل مختلفی از جمله شرایط اجتماعی، موقعیتی و مسؤولیتی چهره و شهره شدند.وی در ادامه اظهار داشت: گاهی فرزندان افراد شناخته شده در جامعه، چهره‌ها و شهره‌ها دچار مشکل می‌شوند و گاهی نیز فرزندان نخبگان و افرادی که حقیقتا از جهاتی برتر هستند دچار مشکل و آسیب می‌شوند، این پدیده همان پدیده‌ آقازادگی است.آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مشکلات و آسیب‌های آقازادگان علل و عوامل مختلفی دارد، گفت: یکی از این دلایل غفلت از خویش و هر آنچه که به خویش منصوب می‌شود، است. برخی از بزرگان و یا افراد شهره جامعه به جوانان و فرزندان دیگران می‌پردازند و خود سبب تربیت جامعه و جوانان می‌شوند اما از فرزندان خود غافل هستند.وی افزود: چنین فرزندانی رفته رفته دچار مشکل و انحراف شده و به اصطلاح امروز مسأله‌دار می‌شوند و درست در مقابل والد خود می‌ایستند و به جبهه مقابل پدری می‌پیوندند و گاه آنقدر پیش می‌روند که پدر را نیز به دنبال خود به انحراف می‌کشانند.

واکنش شورای عالی استان‌ها به شایعه رد صلاحیت حناچی

رئیس شورای عالی استان ها شایعه رد صلاحیت پیروز حناچی شهردار منتخب تهران را که به نقل از وی در فضای مجازی انتشار یافته بود، تکذیب کرد.مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر تهران خبری را که در فضای مجازی به نقل از وی مبنی بر تایید نشدن صلاحیت حناچی به عنوان شهردار تهران منتشر شده است، تکذیب کرد و رسانه ها و خبرنگاران را به رعایت اخلاق و امانتداری توصیه کرد.

افزایش بیش از 100 درصدی خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه
 
خرید خانه توسط اتباع خارجی در ترکیه طی ماه اکتبر امسال با افزایش 134.4 درصدی نسبت به ماه مشابه سال 2017 به رقم 6 هزار و 276 واحد رسید. شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر به ترتیب بیشترین میزان خرید و فروش خانه را به خود اختصاص داده اند. 51.1 درصد از خانه های معامله شده برای اولین بار به فروش رسیده اند. اتباع خارجی طی ماه اکتبر بیشترین خانه در ترکیه را از شهرهای استانبول، آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا خریداری کرده اند. طی این مدت شهروندان عراق با خرید هزار و 439 واحد مسکونی مقام اول خرید خانه در ترکیه را به خود اختصاص دادند. اتباع ایرانی با 557 واحد مسکونی، کویت 378 خانه، آلمان با 341 و روسیه با 336 واحد مسکونی نیز در رتبه های بعدی قرار داشته اند./ آناتولی

درخواست ۲۰۰ میلیون دلاری ۹ نماینده مجلس از رئیس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه

۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه شدند. سیدهادی بهادری و روح‌الله حضرت پور نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، شهاب‌الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز در مجلس، سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شهرهای میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس و یوناتان بت کلیا نماینده کلیمیان کشور در مجلس از جمله امضاکنندگان این درخواست از رئیس‌جمهور هستند

قبض تلفن ۵ میلیونی به خاطر تماس با برنامه تلویزیونی!
 
روزنامه ایران در ستون "سلام ایران" خود از قول یکی از خوانندگان نوشت:سال ۹۳ در برنامه مسابقه «الو نوید» از شبکه یک شرکت کردم قبض تلفن ثابت‌مان ۵ میلیون تومان شد یک نفر با شماره ... به من زنگ زد و گفت برنده یک میلیون تومان شدم اما من ۵ میلیون تومان قبض تلفن ثابت دادم. چرا تلویزیون به این مسابقه‌ها اجازه پخش می‌دهد؟

خاطره رهبرانقلاب از ترس بعضی ها از بسیج

نشریه خط حزب الله در شماره 160 خود به انتشار خاطره ای از رهبر معظم انقلاب با عنوان "بعضی ها از حضور نیروهای بسیجی می‌ترسیدند" که در مهر سال 91 نقل شده پرداخته که به شرح زیر است: بعضی ها میترسیدند. بعضی ها از پیش قضاوت می کردند که نمی شود - اصلا می گفتند نمی شود - هرجا هم حضور بسیجی بود، مخالفت می‌کردند. من می‌دیدم مردان مؤمن ِ باصلاحیت ِ ارتش ِ منظم آن روز ما استقبال می کنند از این که مجموعه ی بسیج با آنها و همراه آنها باشد؛ این را من خودم در دوران جنگ مکرر دیدم؛ در پادگان ابوذر، در جنوب، در شمال غرب. خود فرمانده ارتشی اصرار داشت که مجموعه‌ی بسیجی با او همراه باشند؛ دوست می‌داشت، استقبال می‌کرد؛ اینجا در تهران یک عده‌ای نشسته بودند، نق می‌زدند که آقا چرا اینها وارد شدند؟ چرا بدون اجازه رفتند؟ چرا فلان اقدام را کردند؟ از حضور بسیجی ناراحت بودند. چون امید نداشتند، مأیوس بودند، می‌گفتند نمی‌شود کاری کرد؛ اما وقتی که وارد شدند، دیدند این ورود، امیدآفرین است؛ همه‌ی این استعدادها را جوشش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار