مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت هنر و موسیقی عاشیقی در انتقال مضامین معنوی جامعه به نسل های مختلف گفت: زبان موسیقی جهانی است و اگر به درستی پابگیرد جغرافیا نمی شناسد.
کد خبر: ۶۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 26 November 2018

 علی بدرشکوهی در آئین افتتاحیه همایش بین المللی عاشیقلار در تبریز، خواستار برگزاری این همایش بین المللی حداقل هر 2 سال در تبریز شد و افزود: موسیقی عاشیقی سرشار از مضامین اخلاقی و معنوی بوده و با استفاده از آن می توان فرهنگ خود را با زبان هنر به آن سوی مرزها انتقال داد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای بسترسازی و شکوفایی هنرهای موسیقی به ویژه عاشیقی قدم های بزرگی برداشته شده است، اظهار داشت: پرداختن به هنر فاخر مناطق مختلف جغرافیایی به ویژه موسیقی عاشیقی از برنامه های دولت است.

بدرشکوهی ادامه داد: تمامی مسئولان دولتی در راستای تحقق نشاط اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باید به سنت های فرهنگی مناطق مختلف و هنرهای موسیقی بومی توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل معیشتی اهالی هنر از سوی متولیان امور، گفت: ایجاد بستر و فضای لازم برای تعالی هنر موسیقی محلی و آذربایجان برای حفظ سرمایه های اجتماعی جامعه ضروری است.

همایش بین المللی عاشیقلار با عنوان «همنوای پیامبر مهربانی» با حضور گروه های عاشیقی کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و ایران شنبه شب در تبریز آغاز به کار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :