سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر هماهنگی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود در مواقع بروز حوادث و بحران‌ها تأکید کرد و گفت: امکانات تمام دستگاه‌های استان با تشخیص این شورا باید در خدمت مدیریت بحران قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 29 November 2018

به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به اینکه عمده اقدامات این شورا مربوط به بعد از وقوع حوادث است، افزود: متأسفانه در حوزه پیشگیری کار چندانی نشده و در سال‌های گذشته نیز اعتبارات این بخش محدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خیلی از موارد نیاز داریم در حوزه پیشگیری کارهای بیشتری انجام شود که نیازمند اعتبارات لازم است، از این رو روند اختصاص اعتبار به این بخش باید اصلاح شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان وظیفه هماهنگی دستگاه‌ها را بر عهده دارد، افزود: در شرایطی که تجهیزات و امکانات ما متناسب با بحران‌ها نیست باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا از امکانات موجود بتوانیم بهترین استفاده را داشته باشیم.

رحمتی با بیان اینکه امکانات تمام دستگاه‌های استان با تشخیص این شورا باید در خدمت مدیریت بحران قرار گیرد، گفت: در صورت نیاز از امکانات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی، نیروهای نظامی و دهیاری‌ها هم می‌توان استفاده کرد.

وی با تأکید بر تشکیل شورای مدیریت بحران در شهرستان‌ها، از فرمانداران استان خواست تا نسبت به شناسایی امکانات و تجهیزات موجود در شهرستان‌ها اقدام کنند تا در مواقع بحرانی بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن امکانات لازم را مهیا کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه در برخی مواقع، کوچک‌ترین غفلت می‌تواند موجب فجایع بزرگی شود، افزود: در حوزه مدیریت بحران نباید برخورد عاطفی و احساسی داشته باشیم، چون هر حادثه‌ای با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی همچنین بر اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی در فصل زمستان و پیش‌بینی مایحتاج عمومی برای روستاها و مناطق صعب‌العبور تأکید کرد.

محمدباقر هنربر، معاون مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست از ابلاغ بخشنامه مقابله با حوادث احتمالی در فصل زمستان از سوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: طرح زمستانی مدیریت بحران با همکاری دستگاه‌های عضو شورا، همه ساله برگزار می‌شود.

وی همچنین از کلیه دستگاه‌هایی که در تأمین امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی و برگزاری مانور زلزله در مدارس استان همکاری کرده بودند قدردانی کرد.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :