امام جمعه تبریز :
امام جمعه تبریز خطاب به پورمحمدی، استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: عمده انتظار مردم رسیدگی به اقتصاد و معیشت مردم است از این‌رو از شما می‌خواهیم تا مسوولان را موظف کنید تا در بین مردم و با مردم باشند تا وقتی مردم به ادارات مراجعه می‌کنند احساس بیگانگی نکنند
کد خبر: ۶۸۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 30 November 2018
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: الحمدالله آرامش و ثبات نسبی در بازار ارز و طلا اتفاق افتاده که موجبات خوشحالی فعالان اقتصادی نیز شده است چرا که در شرایطی که دور جدید تحریم‌ها به صورت یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران انجام گرفت، همه منتظر به شوک‌های جدید اقتصادی بودند ولی این اقدامات انجام گرفته که را باید مبارک دانست، سیر نزولی قیمت‌های ارز و سکه را ایجاد کرد.

نباید همه مشکلات را گردن تحریم بیاندازیم

وی با تاکید به اینکه مدیریت و نحوه مدیریت فضای اقتصادی و بازارهای مختلف عامل بسیار مهمی بوده که از سوی دلسوزان مطرح می‌شد، افزود: البته نباید همه مشکلات را گردن تحریم بیاندازیم چرا که این بدترین نوع تحلیل است در حالی که با مدیریت صحیح و منطقی و به دور از سیاست‌زدگی می‌توان شرایط تحریم را نه تنها مدیریت کرد بلکه زمینه‌های تحریم را نیز می‌توان از بین برد.



امام جمعه تبریز در ادامه انتخاب آقای پورمحمدی به عنوان استاندار آذربابجان‌شرقی را مطرح کرد و گفت: ضمن قدردانی مجدد از خدمات ۱۴ ماهه آقای خدابخش، استاندار سابق استان، برای آقای پورمحمدی آرزوی موفقیت و سلامت می‌کنیم و البته تبریک در این امر معنا ندارد بلکه باید دعا برای موفقیت وی کرد.

وی خطاب به پورمحمدی، استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: عمده انتظار مردم رسیدگی به اقتصاد و معیشت است از این‌رو از شما می‌خواهیم تا مسوولان را موظف کنید تا در بین مردم و با مردم باشند تا وقتی مردم به ادارات مراجعه می‌کنند احساس بیگانگی نکنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: حضور مردم قبل از خطبه‌های نماز جمعه نشانگر این است که مردم مشکلات زیادی داشته و به یک رسیدگی و تفکر و مهربانی نیاز دارند چرا که مردم ما خوب و وفادار هستند و ما وظیفه داریم تا دست آنها را گرفته و کمک کنیم.

وی متذکر شد: آقای استاندار لطفا در روزهای اولیه شروع کار خود، این تاکید را به مسوولان بکنید تا با مردم کنار آمده و مهربان باشند و حداقل اگر حل مشکلات آنها قانونی هم نباشد ولی خوشرویی با آنها را فراموش نکنند.

آل‌هاشم به برگزاری هر چه باشکوه کنفرانس وحدت اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: از خداوند می‌خواهیم تا وحدت مسلمان را زیاد کند.


وی با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای عربی، تصریح کرد: ماجرای جنایت بی‌سابقه و تاریخی در قتل یک روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و هر روز سند و مدارک جدیدی از این جنایت افشا می‌شود که هر کدام بیشتر ماهیت پلید این رژیم وابسته را برای افکار عمومی جهان روشن می‌کند.

وی اضافه کرد: البته به قدری اسناد و مدارک علیه آل‌سعود زیاد و محکم است که دیگر مقامات رژیم آل‌سعود، حتی تلاش بر انکار و یا تکذیب آن نمی‌کنند و به راحتی از پاسخ دادن به سوالات طفره می‌روند.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: البته اصل ماجرا و دستور صدور این جنایت و حتی کیفیت اجرای این نقشه جنایتکارانه علیه روزنامه‌نگار دیگر برای همه روشن شده و نیازی نیست که دیگر کشورها توجیه شوند.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: نمونه روشن رسوایی رژیم آل‌سعود و ولیعهد سعودی که فرد اصلی پشت صحنه همه جنایت‌ها است، در حال حاضر در سفر دوره‌ای به تعدادی از کشور عربی قابل مشاهده است چرا که نحوه برخورد این کشورها و استقبال از او گویایی اصل ماجراست چراکه مردم با انجام تظاهرات تند و با استفاده از نمادهای مانند اره، انزجار و نفرت خود را از سفر ولیعهد سعودی و جنایتکار سعودی را به کشورهایشان اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاید رژیم سعودی با وعده کمک‌های مالی و نفتی به کشورهای تونس و مصر که در مشکل هستند، دولت‌های آنها را جذب کند، ادامه داد: ولی وجدان عمومی آگاه‌تر است و هیچگاه از کنار جنایت‌های این رژیم مرتجع که در حق مردم یمن، فلسطین، سوریه و عراق کرده‌اند به سادگی نخواهند گذشت.

امام جمعه تبریز متذکر شد: گرچه دستگاه‌های تبلیغاتی را می‌توان با پول همراه کرد ولی افکار عمومی جهانی هرگز حاضر به پذیریش و توجیه این جنایت‌ها نخواهد شد.

آل‌هاشم با تاکید به اهمیت محیط زیست در کشور، بیان کرد: بارش باران‌های اسیدی از طریق اکسیدهای کربن و ازت به وسیله حمل و نقل، زباله‌سوزی و خودرو تشکیل می‌شود و وارد جو می‌شود به طوریکه این باران‌ها در سلامت انسان‌ها تاثیر داشته و باعث کاهش تولید گیاهی، آسیب به مراکز و پرورش ماهی و آسیب به ساختمان‌ها می‌رساند.

نیرویی دریایی به یک نیروی نظامی و بین‌المللی تبدیل شده است

به گزارش فارس؛ خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی به هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه نیروی دریایی موفق بوده و یک نیروی دریایی راهبردی داریم به طوریکه دیروز مراسم الحاق دو زیردریایی کلاس غدیر را داشتیم.

وی افزود: نیروی دریایی در سایه هدایت رهبر انقلاب به یک نیروی نظامی و بین‌المللی تبدیل شده و در مسائل بین‌المللی و اقتصاد کشور، مقابله با دزدان دریایی، اعزام ناو گروه‌های دریایی به خلیج عدن نقش موثر دارد.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی کاری کرد که نیروی دریایی بعثی‌ها خود را پیدا نکردند.

مدرس نه مرعوب و نه مجذوب شد

وی دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله مدرس را یادآور شد و گفت: امروز را روز مجلس بوده و دوازدهم آذرماه نیز روز تصویب قانون اساسی است که این روز نماد مردم سالاری دینی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: همه مسائل در انقلاب اسلامی از طریق همه‌پرسی مردم بوده و با رای قاطع مردم رسمیت یافته است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید همانند شهید مدرس بوده و هیچ وقت نباید حاضر به معامله با استکبار و دشمنان این ملت باشد چراکه مدرس نه مرعوب و نه مجذوب شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: شجاعت شهید مدرس در محدودیت‌ها حاکی از این دلاوری‌ها است.

نماینده نباید منافع مردم را فدای منافع خود کند 

وی با تاکید به اینکه نماینده‌ای که با تکیه بر ایمان و تقوا پیش رود قطعا مرعوب نشده و تطمیع هم نمی‌شود، گفت: نماینده‌ نباید در سخنرانی خود منافع شخصی در نظر بگیرد و منافع مردم را فدای منافع خود بکند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: امام راحل(ره) همانطور که فرموده‌اند مجلس در راس امور است به این خاطر بوده که دستگاه‌های اجرایی باید طبق قوانین مجلس عمل کنند به طوریکه جایگاه مجلس منحصر به قانون‌گذاری نیست و شان و جایگاه مجلس در راس امور مجلس وابسته به عملکرد خود مجلس است.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: غیبت‌ها و تاخیرهای نمایندگان مجلس در شان و اقتدار مجلس نیست و خواسته و توقع مردم پاک دستی و ساده زیستی نمایندگان در طراز انقلابی است.

وی متذکر شد: نمایند‌ه‌ای که در دوران تبلیغات خود، میلیاردی هزینه می‌کند قطعاً در دوره مسئولیت خود پیش از آنکه به فکر انجام وظایف باشد به فکر جبران هزینه‌ای کلان خواهد بود از این‌رو ساده زیستی و رسیدگی به مشکلات بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و جناحی و سیاسی باید اولویت یک نماینده مجلس باشد.

وی در ادامه به سالگرد شهدای نارداران اشاره کرد و برای روح این شهیدان سلام و صلوات فرستاد.

امام جمعه تبریز افزود: خداوند ریشه هر کسی که بین مسلمانان خدشه ایجاد کرده و سنی‌ها را به جان شیعیان و برعکس می‌اندازد را نابود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار