خبر ورزشی؛آنتونی استوکس چهارشنبه شب بدون اینکه به توافق مناسبی با باشگاه تراکتورسازی برسد، تبریز را به مقصد استانبول ترکیه و سپس دوبلین ترک کرد.
کد خبر: ۶۸۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 01 December 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ تبریزی‌ها وارد یکی از پرونده‌های حقوقی جنجالی سال‌های اخیر خود شدند. ترک ایران در شرایطی از سوی آنتونی استوکس رقم خورد که انتظار می‌رفت با ورود پدر و خواهر این بازیکن به تبریز باشگاه قدم بزرگی برای نگه داشتن گلزن اول خود برداشته باشد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه استوکس این بار با چمدان‌های بیشتر در کنار خانواده خود به کشورش بازگشت تا ثابت شود دیگر تصمیم به ادامه همکاری با تراکتوری‌ها در ایران ندارد.
طی یک هفته گذشته بیش از پنج نشست میان معاونت حقوقی تراکتورسازی با استوکس و نماینده اش برگزار شد که در جلسات آخر پدر این بازیکن نیز حضور داشت. طرفین با پیش کشیدن برخی مسائل در پی به کرسی نشاندن حرف خود بودند، چون آنتونی در پی فسخ و تراکتوری‌ها در پی نگه داشتن این بازیکن در ترکیب خود بودند. در نشستی که عصر روز چهارشنبه در کمیته انضباطی باشگاه رقم خورد تراکتوری‌ها با بیان اینکه ادله مهاجم ایرلندی چندان مورد توجه آن‌ها قرار ندارد و این بازیکن باید به تعهداتش عمل کند عملاً آب پاکی را روی دست این بازیکن ریختند. از همین رو بلافاصله آنتونی استوکس و خانواده اش بلیت ترک ایران با اولین پرواز آن هم بدون هماهنگی با باشگاه را اوکی کردند، چون درگیر یک پرونده حقوقی بزرگ‌تر با باشگاه قبلی این بازیکن در یونان شده بودند.
رسانه‌های ایرلندی با اشاره به جنجال جدید در اطراف آنتونی استوکس از پیگیری‌های حقوقی باشگاه یونانی و جریمه سنگین برای این بازیکن پرده برداشتند. آنتونی دو فصل قبل بعد از اینکه با باشگاه هیبرنیان در شهر ادینبورو به مشکل خورد، قراردادی کوتاه‌مدت با آپولون یونان بست، اما در این تیم نیز دوام چندانی نیاورد. حضور در یونان برای استوکس فرصتی برای رهایی از مشکلات بود. استوکس فرصت بازی و فیکس شدن پیدا کرده بود، می‌توانست دوباره گلزنی کند تا به دور از وسوسه‌های همیشگی لندن یا گلاسکو زندگی آرامی در پیش بگیرد. از سوی دیگر هواداران آپولون از اینکه فوتبالیستی با سابقه حضور در لیگ برتر را در تیم محبوب‌شان می‌دیدند، ذوق‌زده شده بودند و استوکس را همچون ستاره‌ای بزرگ نگاه می‌کردند، اما استوکس در چهار بازی اول برای آپولون موفق به گلزنی نشد تا بعد از آن ناگهان غیبش بزند.
در واکنش به این اتفاق و فشار طرفداران و رسانه‌های آتن، باشگاه آپولون اعلام کرد استوکس که برای تعطیلات عید پاک به کشورش بازگشته بود، به آتن بازنگشته در نتیجه از او خواسته شد هرچه زودتر به آتن برود و در مقابل کمیته انضباطی باشگاه قرار بگیرد، اما استوکس دیگر هرگز در آتن آفتابی نمی‌شود تا یونانی‌ها با جمع‌آوری پرونده حقوقی با مستندات سفت و محکم پیگیر دفاع از حق و حقوق خود باشند. شکایتی که حالا در همکاری مهاجم ایرلندی با باشگاه تبریزی نیز تأثیرگذار بود، چون ممکن است پای تراکتورسازی نیز به این ماجرا در کمیته انضباطی فیفا باز شود که چطور بازیکنی مثل آنتونی استوکس را با وجود داشتن قرارداد معتبر به صورت بازیکن آزاد جذب کرده است!
اسدی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در واکنش به ترک ایران از سوی مهاجم ایرلندی گفت: «رفتن ایشان یک رفتار غیرانضباطی است. ما به او رضایتنامه ندادیم. ایشان ۴ سال در اختیار ماست و تا زمانی که رضایتنامه ندهیم، او نمی‌تواند به تیمی برود. چرا می‌خواهید با سرعت پیش برویم؟ بازیکن باید فرصت برای تغییر رفتار داشته باشد ولی مطمئن باشید باشگاه اصول خود را زیر پا نمی‌گذارد». این واکنش در حالی مطرح شد که به نظر می‌رسد با شکایت آپولون یونان و جدی شدن محرومیت استوکس از سوی فیفا پای تراکتوری‌ها نیز به این ماجرا کشیده شود. موضوعی که در یک هفته گذشته باعث شد معاونت حقوقی تراکتورسازی جدی‌تر از همیشه به بررسی ابعاد ماجرا بپردازد بلکه دوباره با شوک بزرگی از سوی فیفا روبه‌رو نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار