گزارش تابناک تبریز از جلسه امروز شوری شهر تبریز:
جلسه امروز شورای شهر تبریز امروز به ریاست اکبرنژاد در عمارت ساعت تبریز برگزار گردید.
کد خبر: ۶۸۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 02 December 2018

به گزارش تابناک تبریز، شکور اکبر نژاد در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز از زحمات چندین ساله دکتر خدابخش برای آذربایجان شرقی  تشکر کرده و اظهارداشت: در این بین برای استاندار جدید دکتر پور محمدی نیز فردا معارفه خواهند شد، آرزوی موفقیت دارم.


وی گفت:از همه مسئولان در همه رده ها، تقاضا داریم نسبت به معیشت مردم و دشواری هایی که زندگی عموم شهروندان با آن واجه شده است، حساسیت نشان داده و هر چه سریعتر شرایط بهبود استاندارد های زندگی مردم کشور را فراهم آورند.
 
در ادامه هشتادو هفتمین جلسه علنی شورا نامه ابلاغ نظر وزارت کشور در خصوص اساسنامه سازمانهای وابسته به شهرداری تبریز، از طرف فرماندار شهرستان تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
 
 ایرج شهین باهر، شهردار تبریز  در ارتباط با ایراد فرمانداری به اصلاح اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری اصلاحات موجود بر روی اساسنامه سازمان ها، راهکار خود وزارت کشور برای ساماندهی به شرایط شهرداری های کلانشهر ها بود.
اگر قرار باشد صرفا نظر وزارت کشور نافذ باشد، دیگر بررسی اصلاحات در شورای شهر، جایگاهی نخواهد داشت
اعضا شورای شهر با اکثریت آرا بر نظر پیشین خود مبنی بر اصلاح اساسنامه سازمان ها تابعه شهرداری اصرار ورزید.
 
بررسی تفریغ بودجه

 
با رای اکثریت اعضا شورای اسلامی شهر تبریز کلیات لایحه تفریغ بودجه مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اصلامی شهر تبریز گفت: برای اولین بار بودجه سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری نیز در لایحه تفریغ بودجه مورد بررسی شورای شهر قرار می گیرد.


محمدباقر بهشتی ادامه داد: عملکرد شهرداری نشان از تحقق 80 درصدی بودجه سال 1396 است که تقریبا با رقم 1900 میلیارد تومان برابر می باشد.
وی افزود: از این رقم 800 میلیارد تومان بودجه عمرانی و 1100 میلیارد تومان بودجه جاری را تشکیل می دهد.
بهشتی با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل 40 درصد از بودجه شهرداری ها باید به پروژه های عمرانی اختصاص پیدا کند اظهار داشت: که این عدد در بودجه سال به 36 درصد رسیده است. در عین حال با احتساب انتقال اعتبارات عمرانی مترو تبریز که به سال جاری انتقال پیدا کرده است، عملکرد عمرانی شهرداری ببه یش از 41 درصد می رسد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: تعدادی از سازمان های وابسته شهرداری، بیشتر از سقف مشخص شده برای آنها هزینه کرده اند. از جمله سازمان آرامستان ها حدود 3 درصد،سازمان ترافیک 32درصد و سازمان عمران 35 درصد و شرکت عمران و توسعه آذربایجان نیز 5 درصد بیش از بودجه مصوب هزینه کرده اند.
وی ادامه داد: شهرداری تبریز در حال حاضر، بدون احتساب جریمه و کارمزد، 603 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.

فرج محمدقلیزاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این باره گفت: اعداد و ارقام بودجه، به خوبی راه را برای ایجاد اصلاحات لازم در شهرداری نشان می دهد.
دبیراول شورای اسلامی شهر تبریز تاخیر جرائم مالیاتی و بیمه ای برای شهرداری را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: ابزار اجرایی این نهاد ها بسیار کار آمد است، از این رو باید شهرداری تدبیر لازم را به کار گیرد.
وی گفت: مشکلات مالی موجود ناشی از مدیریت فعلی نیست بلکه حاکی از یک مشکل ساختاری در شهرداری تبریز است.
قلیزاده ادامه داد: دوستان واقف هستند که عملکرد عمرانی با بسیاری از سندسازی ها محقق شده است و نمی توان آن را قابل اعتماد دانست و این یک اتفاق مصیبت بار است
این عضو شورای اسلامی شهر بیان داشت: مصیبت بار تر این است که شهرداری و شورای شهر با این بدنه عریض و طویل و این همه آمد و رفت، تنها برای هزینه عمرانی 800 میلیارد تومانی کنار هم جمع شده اند. این به معنای یک فاجعه واقعی است و باید برای جراحی این بیماری مزمن همت کنیم.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز ضمن تشکر از کمیسیون برنامه و بودجه برای ارائه گزارش جامع از بودجه سال 96 گفت: سوال بنده این است که چرا همه مجموعه های شهرداری، از دیگر هزینه های اضافی صرف نظر نمیکنند و همه بدهی ها را در موارد مرتبط با کارکنان شهرداری به بار می آورند!
وی تاکید کرد: بیمه موضوع کم و بی اهمیتی نیست، این جریان به طور مستقیم با زندگی و سلامت کارکنان ارتباط دارد و نباید در آن اهمالی صورت پذیرد.
رییس شورای استان اضافه کرد: اگر قرار باشد نیروی انسانی را به هر طریق ممکن اعم از بیمه، حقوق و مزایا آزار دهیم نباید انتظار داشته باشیم که توسعه شهری تحقق پیدا کند.

عبدالله تقی پور در ادامه سخنان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز تبریز ادامه داد: در یک نگاه کلی باید بپذیریم که هزینه های جاری ما در قیاس با هزینه های عمرانی بسیار زیاد است و این به بی تدبیری مدیریت های گذشته بازمی گردد که اجازه داده اند سازمان شهرداری تا این اندازه فربه شود.
وی افزود: سازمان هایی که بیش از سقف بودجه هزینه کرده اند باید پاسخگو باشند!
شهرام دبیری نیز با اشاره به اینکه علی رغم بدهی ها باید واقف باشیم که به رغم میزان بالای بدهی های شهرداری، 120 میلیارد تومان از این بدهی ها در سال گذشته پرداخت شده است.
وی گفت: رعایت تناسب بودجه عمرانی و بودجه جاری هیچ مشکلی ندارد بلکه این سازمان ها هستند که باید درباره عملکرد بیش از بودجه توضیح ارائه دهند تا سوالات شورای شهر برطرف شود.

محمدباقر بهشتی در توضیح اینکه اگر درآمد سازمان ها بیش از بودجه مصوب باشد می باید این بودجه به خزانه واریز شود گفت: سازمان ها حق ندارند بیش از سقف بودجه خود هزینه کنند.
وی تاکید کرد: باید فرایند حسابرسی و بررسی تفریغ بودجه به نحوی باشد که در بودجه سال 1397 ریالی انحراف از بودجه نداشته باشیم.
نایب ر ئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم خواهان ارائه برنامه شهرداری برای پرداخت دیون این مجموعه به سازمان های امورمالیاتی و تامین اجتماعی شد.
شهردار تبریز نیز گفت: شهرداری در سال جاری تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در چارچوب بودجه مصوب شورای محترم شهر کار کند.
وی تاکید کرد: از آغاز مدیریت بنده تا به امروز ریالی تسهیلات اخذ نکرده ایم و برنامه داریم تا دیون موجود را در اسرع وقت به طور کامل پرداخت کنیم.

احیا و بازسازی نهرشاهی به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین آب ائل گلی
طرح پیشنهادی کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص احیا و بازسازی نهر شاهی به عنوان یکی از مهمترین منابع تامین آب شاهگلی در  دستور کار شورای شهر قرار گرفت.
 
بنا به اعلام عبداله تقی پور ، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، ایجاد اتوبان پیامبر اعظم موجب آسیب دیدگی این نهر شده و در نتیجه حقابه شاهگی از این منبع متوقف شده است.
فریدون بابایی اقدم در ادامه طرح این موضوع با اشاره به اتفاق مشابهی در محدوده پایگاه دوم شکاری رخ داده است گفت: آسیب دیدگی منبع تامین آب، باعث تخریب چندین هکتار فضای سبز شده است اما متاسفانه سازمان آب منطقه ای اجازه احیای این مسیر انتقال آب را نمی دهد.
با رای اکثریت اعضای شورای شهر، این لایحه نیز به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار