عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛
بازار سکه تهران امروز بر خلاف روند کاهش هفته قبل با افزایش قیمت مواجه بود. این در حالی است که نرخ جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار فلزات گران بها بدون تغییر بوده است، به گفته رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر مهم‌ترین عامل در افزایش بهای سکه، رشد نرخ ارز در بازار آزاد تهران بوده است.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 02 December 2018
بازار سکه تهران امروز بر خلاف روند کاهش هفته قبل با افزایش قیمت مواجه بود. این در حالی است که نرخ جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازار فلزات گران بها بدون تغییر بوده است، به گفته رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر مهم ترین عامل در افزایش بهای سکه، رشد نرخ ارز در بازار آزاد تهران بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت سکه تمام طرح جدید در بازار امروز، با رشد قیمت همراه شده است، در این خصوص محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، معتقد است بازار امروز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز بوده است. این در حالی است که در پنج شنبه گذشته بهای سکه امامی در بازار آزاد تهران تا محدوده 3 میلیون و 590 هزار تومان هم کاهش قیمت داشت. به گفته کشتی آرای امروز نرخ سکه تمام طرح جدید نسبت به روز قبل، حدود 200 هزار تومان افزایش داشته است.

این فعال بازار سکه دلیل این افزایش را بالا رفتن نرخ ارز در بازار می داند. به گفته کشتی آرای دلار آمریکا روز گذشته در محدوده 11200 تا 11300 تومان بود ولی امروز تا ساعت 16 به محدوده 11700 تا 11800 تومان رسیده است. طبیعتا اثر این افزایش نرخ ارز بر بهای انواع سکه و طلا نیز مشاهده خواهد شد. رئیس ­­کمیسیون تخصصی طلا و جواهر معتقد است که دوباره تقاضا در بازار سکه شکل گرفته است و متقاضی خرید سکه وجود دارد. به نظر می رسد تقاضا برای تبدیل نقدینگی به طلا و سکه به وجود آمده است. وی در خصوص نرخ جهانی نیز اظهار داشت با توجه به روند گذشته، ماه دسامبر با توجه به آخرین ماه سال میلادی، با افزایش نرخ اونس طلا مواجه خواهد بود. ولی برای بازار فردا نمی توان پیش بینی مشخصی داشت. 

محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، در خصوص آخرین نرخ های امروز بازار سکه اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افزایش 200 هزار تومانی به رقم 3 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. همچنین بهای سکه تمام طرح قدیم در سطح 3 میلیون و 650 قیمت گذاری شده است. همچنین نیم سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 990 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 150 هزار تومان می باشد. سکه یک گرمی نیز به قیمت 655 هزار معامله شده است. هر گرم طلای 18 عیار نیز 353 هزار تومان می باشد.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، در خصوص روند جهانی طلا نیز می توان به پیش بینی کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران اشاره کرد. بر این اساس، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۶۹ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و یک نفر معادل ۶ درصد انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند در حالی که ۴ نفر یا ۲۵ درصد نیز نظری نداشتند.

در این بین، ۴۷۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۲۶۹ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۲ نفر یا ۲۶ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالی که ۸۵ نفر یا ۱۸ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۵۰ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۵۹ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۴.۴۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۲۲۶ دلار بسته شد با این حال، برای کل هفته حدود ۰.۳ درصد کاهش داشت. بهای معاملات طلا برای نوامبر حدود ۰.۹ درصد افزایش ثبت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار