مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی درباره آخرین شرایط این تیم، جدایی اروین و استوکس، جذب بازیکن جدید و ... توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۶۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 03 December 2018

علیرضا اسدی، مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز یکشنبه شب مهمان برنامه موج فوتبال شبکه سهند بود که راجع به حواشی دیدار مقابل پرسپولیس، جدایی لی اروین، آخرین وضعیت آنتونی استوکس، همکاری با محمد تقوی و ... صحبت‌هایی مطرح کرد که مشروح اظهارات او را به نقل از ورزش3 در زیر می‌خوانید:

 * حق اعتراض به داور را داریم

 ضمن احترام به تمام داورانی که قضاوت فوتبال را بر عهده دارند، با توجه به مشکلاتی که قضاوت مسابقات دارند، اعتراض در فوتبال نباید به یک تعارض و مخالفت‌های شدید تبدیل شود؛ اگر این کار ادامه یابد به تنش‌های اجتماعی می‌انجامد و جو ورزشگاه‌ها را برهم می‌ریزد؛ حق باشگاه به‌عنوان یک حق ثابت شده این است که نسبت به قضاوت داوران می‌توانند اعتراض و مصاحبه کنند یا هر اقدام دیگری که در راستای اصلاح ساختار است؛ زمانی که من در فدراسیون حضور داشتم برخوردهایی با داوران می‌شد، حتی اگر اشتباه سهوی بود. اگر اشتباهات تکرار شود این احساس پیش می‌آید که اشتباهات به سمت عمدی شدن پیش می‌روند؛ مخصوصا در مورد تیم‌های شهرستانی. دلیل اینکه در مورد تیم‌های شهرستانی صحبت می‌کنم که این تیم‌ها بسیار دوست داشتنی هستند؛ البته تهران هم یک شهرستان است و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد.

 * بیشتر از تعهدات‌مان عمل کردیم

 سوال در مورد جدایی توشاک، اروین و استوکس پیش آمد که البته موضوعاتشان فرق دارد. توضیح مسائل در مورد هر کدام این ها فرق دارد. جمع‌بندی همه اما این است که آن را به یک مورد در باشگاه ربط دهند. اما در باشگاه موضوع خاصی نیست. باشگاه در مورد این نفرات بیشتر از تعهدات‌اش عمل کرده است. وقتی آی تی سی بازیکن صادر می شود، فدراسیون مجوز بازی بازیکن را در تیم جدیدش صادر می کند. اگر هر اختلافی وجود داشت، آی تی سی صادر نمی‌شد و در این صورت کارت بازیکن صادر نمی‌شد و نمی توانست بازی کند.

 * حاضر بودیم خانواده استوکس را به ایران بیاوریم

 مشکل اساسی که استوکس داشت، در رابطه با خانواده‌اش بود. شاید به نوعی هم دلش نخواهد که مشکلات شخصی‌اش بیان شود. این مشکلات کاملا شخصی هستند. بازیکن در شرایطی است که در این وضعیت که مدارک زیادی علیه او داریم، حاضر است این هزینه‌ها که بسیار هنگفت است را پرداخت کند و جدا شود. دلایلی وجود دارد که نمی‌توان در موردشان صحبت کرد. او علاقه‌مند به حضور در تراکتور بود. بعضی‌ها وقتی در کشوری بازی می‌کنند، به چشم می‌آیند و البته فضای عمومی کشورمان برای بازیکنانی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. یکی از دلایل این است که ما علاقه‌مند بودیم که حتی پدر، مادر و خواهرش هم به تبریز بیایند تا در آرامش خاطر کامل بازی کند.

 * استوکس تمرکز نداشت در تراکتور بماند

 ما از اصولمان هیچ گاه پایین نمی‌آییم، حالا هر کسی که می‌خواهد باشد. پدر و خواهرش در یک فضای عالی سه روز در تبریز حضور داشتند. به خاطر بعضی از مسائل پدرش اصرار داشت که بماند ولی استوکس نمی‌توانست تمرکز لازم را برای ماندن داشته باشد. کسی که ذهنش آماده نباشد، نمی‌تواند تمرین کند و اگر تمرین هم کند، دلش با تیم نخواهد بود و اگر دلش هم با تیم نباشد به دل آدم نمی‌نشیند.

 * از استوکس گنده‌تر هم جریمه می‌شود

 این موارد در جلسه سه روزه‌ای که داشتیم، مطرح شدند. سه الی پنج ساعت در زمینه‌های مختلف به‌عنوان یک دوست صحبت کردیم؛ خیلی‌ها در دوران بازی به ما کمک کردند ولی اشتباه می‌کردیم و ما را بر می‌گرداندند. باید نگذاریم بازیکنان جوان اشتباهات قبلی را تکرار کنند. ما تصمیم نهایی را به خودش واگذار کردیم. پرونده باز است. پرونده و حکم‌ها هم دست ماست. همه مکاتباتی که در مورد حق باشگاه است، در دست قرار دارد و ما می‌توانیم بگویم بله یا خیر. می‌خواهیم فضا به گونه‌ای باشد فردی که می‌خواهد برگردد، طبق اصول باشگاه باشد. ما کمیته انضباطی داریم و از اصول‌مان نمی‌گذریم. خیلی از استوکس گنده‌تر هم اگر اصول را رعایت نکنند جریمه می‌شوند. تا زمانی بازیکن مورد احترام است که اصول را رعایت کند.

 * اروین بهانه‌جویی می‌کند

 لی اروین بحثی را مطرح کرد که نمی‌توانم یک ماه بیایم و افسرده هستم. جالب اینجاست که روز دوازدهم ماه این نامه را به او داده‌اند و این بازیکن دو روز بعد به ترکیه آمده که بخشی از مطالباتش را بگیرد؛ در حالی که دکتر در نامه نوشته بود نیاز به استراحت دارد و باید جایش را ترک نکند! بهانه‌هایی از سوی اروین وجود دارد، اما مشکل استوکس خانوادگی است. اروین مشکلات خاصی ندارد و برخلاف استوکس حواشی ندارد. این دو باهم فرق دارند ولی بهانه‌ای برای نیامدن دارند که قسمتی حقیقت دارد و قسمتی دروغ است. پرونده هر دو به دست ما بسته خواهد شد. ما روند قانونی را از طریق فیفا طی خواهیم کرد.

 * فرصت خوب برای جذب بازیکن

 ما دو ماه تا ۸۰ روز تعطیل هستیم و فرصت خوبی برای جایگزین کردن بازیکنان داریم. همه کارها دست ما است و باید به خوبی مدیریت کنیم. در خطوط مختلف به بازیکن نیاز داریم ولی در خط حمله بیشترین نیاز را به جذب بازیکن داریم.

 جذب طارمی، احمدزاده و گوچی؟

 هر بازیکن بزرگی باید افتخار کند که در تراکتورسازی بازی کند. یک موضوع که با آن به شدت برخورد می‌کنیم، این است که باید فقط با باشگاه صحبت کنیم. اگر بازیکن آزاد باشد باید مورد تایید کامل سرمربی باشد. نام هیچ بازیکنی را تا زمانی که تایید نشود، نمی‌گوییم. احتمال دارد همه این بازیکنان در لیست ما باشند ولی نمی‌توانیم تا زمانی که چیزی قطعی شده است، در موردشان صحبت کنیم.

 * آینده بازیکنان سرباز

 سربازها تا آخر فصل با ما هستند و جدا نمی‌شوند. قائم اسلامی‌خواه هم جزو بازیکنان سرباز است و قرارداد ۴ ساله‌ای با او بستیم. پیشنهادی را به باشگاه ذوب‌آهن دادیم و به تیم‌های دیگر هم ارائه کردیم که مثل اسلامی‌خواه نیز به توافق رسیدیم. آقای آذری پیشنهادی به ما دادند که در هیات مدیره مطرح شد ولی عددها به تاییدمان نرسید. البته چون وقت داریم، هنوز نه رد کرده‌ایم و نه تایید.

 * ادامه همکاری با محمد تقوی؟

 بعضی از کلمات در ایران رایج است، مثل موقت. ما مربی خارجی بزرگی می‌آوریم و می‌گوییم در شان باشگاه است ولی نتیجه نمی‌گیرد. مهم عملکرد و نوع رفتار مربی با بازیکنان است. نگاه به ترکیب تیم و ارتباط با باشگاه بسیار مهم است. آقای تقوی بسیار باهوش و فهیم است. از مصاحبه‌هایش هم می‌توانیم بفهمیم که چقدر عاقلانه صحبت می‌کند. با هیچکس پشت و رو ندارد و آنچه در دلش است، می‌گوید. همه باید توانایی‌هایشان را اثبات کنند. سلایق تبریز و آذربایجان سخت و ذائقه‌هایش خاص هستند و باید فرصت داد. البته باشگاه در این مورد هم بیکار ننشسته است.

 * نمی‌توانستیم توشاک را زندانی کنیم

 نخستین مسئله‌ای که برای ما اهمیت دارد، این است که ثبات تیمی‌مان با بعضی از اخبار که در فضای مجازی منتشر می‌شود، برهم نریزد؛ در مورد توشاک، نمی‌توانیم به کسی بگوییم که نرو و زندانی‌اش کنیم. او از تبریز خارج شد و به کشورش رفت و سپس قطع همکاری کرد. تا ما به نقطه نهایی نرسیم، نمی‌توانیم با صراحت صحبت کنیم. نظر ما این است حرفی را بزنیم که حقیقیت داشته باشد.

 * حامیان مالی تراکتور

 بحث حامی مالی ما با توجه به قراردادهایی که منعقد شده دچار مشکل است. قراردادهای خوبی انجام نشده و ما زیر بارشان نمی‌رویم. در مورد همین موضوع پیگیری هایی را انجام می‌دهیم. در مورد شرکت لی نینگ، یک فروشگاه وجود داشت که ما همکاری با آن را قطع کردیم چراکه نمی‌توانستیم از محصولاتش استفاده کنیم.

 * مشکلات ورزشگاه یادگار امام

 گیت‌ها را ما از چهار بازی قبل نوسازی کردیم. اگر مسیر پشت ورزشگاه را بتوانیم درست کنیم، هواداران به راحتی می‌توانند با ماشین‌های خود به پارکینگ آمده و در ورزشگاه حضور یابند. با این حال تمام گیت‌ها باز نمی‌شود که دلیل آن هم کنترل‌هایی است که باید توسط نیروهای انتظامی انجام گیرد. یک همیت کلی برای آسفالت مسیر ورزشگاه نیاز است. هوادار ۳ کیلومتر باید پیاده برود. اتوبوس‌های خط واحد این روزها برای حمل هواداران کمک می‌کنند ولی تعدادشان کم است. البته بضاعت‌شان همین است و باید همت کنیم تا اوضاع بهتر شود.

* هیچ جای ایران غریب نیستیم

برای من خیلی جالب است که هیچ جایی از ایران غریب نیستیم. هر جایی که می‌رویم، آن جا هواداران تراکتور حضور دارد. یکی از دوستان می‌گفت اگر در آلاسکا هم بازی کنیم آن جا هم چند تراکتوری پیدا می‌شود. لیاقت این مردم قهرمانی است. باید با صبوری به قهرمانی برسیم و مسیر خوبی را پیش می‌رویم. هر کسی که در باشگاه حضور دارد، دلش می‌خواهد که تحفه‌ای کوچک به تماشاگران بزرگ‌مان بدهد. ان‌شاالله خدا کمک کند تا به هدفی که می‌خواهیم، برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار