کد خبر: ۶۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 03 December 2018
معاون امنیتی وزیر کشور:مردم پایبندی مسئولان به ارزش های اسلامی را می خواهند/امام جمعه تبریز:بزرگترین امتیاز خدابخش این بود که مسایل سیاسی و جناحی را به کار ارتباط نداد/خدابخش:خدمات بنده در این مدت در شان مردم تبریز و آذربایجان نبود و از همه مردم استان طلب عذر و حلالیت دارم/پزشکیان: امام جمعه تبریز نخ تسبیح ماست و حضورشان را برکت می‌دانم/پوزه امریکا با وحدت و باور به خاک مالیده میشود/وحدتی:وزیر کشور بابت عدم حضور در این مراسم کم لطفی کرد
 به گزارش تابناک تبریز، مراسم معارفه پورمحمدی به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی امروز با حضور معاون امنیتی وزیر کشور و مسئولین استانی در سالن پتروشیمی تبریز در حال برگزاری است.
 
 
حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به انتصاب "محمدرضا پورمحمدی" به عنوان استاندار، اظهار کرد: از انتخاب این چهره دانشگاهی، قدردانی می‌کنیم، در جلسه هیات امنای دانشگاه تبریز که با حضور وزیر علوم برگزار شد، وزیر علوم معتقد بود که انتصاب دکتر پورمحمدی به عنوان استاندار اقدام مبارکی برای جامعه دانشگاهی کشور است.
 
امام جمعه تبریز با قدردانی از تلاش های خدابخش در استانداری گفت:ما تلاش‌های استاندار سابق را فراموش نمی‌کنیم، همیشه پا در رکاب و در حال بازرسی پروژه‌ها بودند اما به هرحال تسلیم قانون شدند و استان را تحویل می‌دهندیکی از بزرگترین امتیازهای خدابخش این بود که مسایل سیاسی و جناحی را به کار ارتباط نداد.
 
وی افزود: امیدواریم دکتر پورمحمدی بتوانند برای ارتقاء این استان نجیب تلاش کند، در این یکی دو سال اخیر که دشمن تحرکاتی ایجاد کرده بود، ما از این مردم نجیب، کوچک‌ترین حرکتی ندیدم و باید سعی شود این مشکلات را حل کرد.
آل هاشم در ارتباط با وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت:قیمت ارز پایین آمده اما کالا ها همچنان گران هستند.
 

اگر غفلت راهبردی کنیم مردم به عنوان عنصر اصلی پشتیبان نظام به تهدید تبدیل می شود

سردار ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بهترین ناظر بر عملکرد مسئولین مردم هستند تاکید کرد :مردم از همه مسئولان پیشرفت، اقتدار و ساماندهی می خواهند و مردم یکپارچه با هر گرایشی می خواهند به این اوضاع سر و سامان دهند

وی تاکید کرد متاسفانه بخشی از سرمایه اجتماعی مان را در اثر تصمیم‌نگرفتن از دست داده ایم . وی تصریح کرد:مردم پایبندی مسئولان به ارزش های اسلامی را می خواهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: با این اوصاف اگر مسوولان نظام دچار غفلت راهبردی شوند، همین مردمی که پایه امنیت و ثبات بودند، تبدیل به تهدید امنیت و ثبات خواهند شد که البته هرگز این امر رخ نخواهد داد.

این مسوول تاکید کرد: غفلت راهبردی ما این است که خدای ناکرده پشتیبانی مردم را با عملکرد ناصحیح خود از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: مردم از همه مسوولان پیشرفت، اقتدار و ساماندهی امور کشور را می‌خواهند؛ مردم این دولت و آن دولت نمی‌شناسند و از همه مسوولان در هر گرایشی ساماندهی امور را می خواهند؛ مردم از ما کارآمدی می‌خواهند.

ذوالفقاری با بیان اینکه بخشی از سرمایه اجتماعی خود را به دلیل عدم تصمیم‌گیری مطلوب از دست می‎دهیم، افزود: مردم پایبندی ما را به ارزش‌های اصیل اسلامی و ملی کشور می‌خواهند و دیگر تحمل اخبار اختلاسات و فسادهای مربوط به دستگاه‎ها را ندارند.

وی تاکید کرد: مردم صداقت، درستی، جدیت، پایبندی به قانون و ارزش‎های اخلاقی مسوولان را می‌خواهند.

 

خدابخش استاندار سابق آذربایجان شرقی در این مراسم گفت:از دکتر رحمتی بخاطر زحماتی که در چند روز گذشته بعنوان سرپرست استانداری کشیدند تشکر میکنم.


خداوند را شاکرم که اقای پورمحمد استاندار تبریز شده است پورمحمد از دوستان بیست و پنج ساله من است فردی قدوم مومن و کاملا اشنا به مباحث و محیط کار استان است

اگر احیانا برای وی مشکلی به وجود بیاید من اماده کمک در جهت توسعه استان هستم . بخصوص در این جنگ اقتصادی که لحظات حساسی را سپری میکنم .


آذربایجان نقش تاریخی را در تاریخ طولانی ایران اسلامداراست ومن به آذری بودنم افتخار میکنم .

وی با اشاره به قانون منع به کار گرفتگی بازنشستگان گفت: باید به قانون احترام بگذاریم و ان را بپذیریم .
همه ما سرباز این نظام هستیم .

خدمات بنده در این مدت در شان مردم تبریز و آذربایجان نبود و از همه مردم استان طلب عذر و حلالیت دارم.

از همه اقشار و ‌دست اندرکاران نظام در ایران تشکر کرده و طلب حلالیت میکنم و امیدوارم همواره موفق و پیروز باشند.

پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی نیز مطرح کرد؛

 امام جمعه تبریز نخ تسبیح ماست و حضورشان را برکت می‌دانم و قلباً از رفتار و منش ایشان به عنوان یک روحانی قدردانی می‌کنم

کسی که به عنوان مسئول می‌آید باید با تمام وجود به مردم خدمت کند، اگر حاکمان ما توصیه‌های حضرت علی به مالک اشتر را سرلوحه قرار می‌دادند وضعیت جامعه ما اینگونه نمی‌شد.

از صداقت و اخلاق مداری و صمیمیت خدابخش بهره لازم را برده ایم .
قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب مجلس بود وباید این قانون اجرا میشد .
اقای پورمحمدی
در این شرایط اقتصادی و مشکلاتی که مردم گرفتار انند امانت سنگینی بر دوش دارند . انسان ها بار سنگینی است که در چنین وضعیتی به
مسئولین باید فرمایشات امام علی به مالک اشتر را دستور حکومتی خود قرار دهند و با تمام وجود و عشق به مردم خدمت کنند .

امریکا و دشمن مسیر صنعت و تجارت مارا نشانه گرفته تا از این طریق بیکاری و مشکلات دیگر تشدید پیدا کند اگر این وضعیت ایجاد شود به دنبال ان ارتش و دیگر مسائل اهمیت خود را از دست میدهند .


باید کاری کرد تجار و صنعت گران ما پایدار بماند تا پوزه امریکا به خاک بخورد.


با وحدت و انسجام و ایمان و باور میشود کوه ها را جابه جا کرد .
بدون علم، حرکت و فعالیت در تاریکی است و نبود علم یعنی دوری از جهت .
باید تصمیمات را اگاهانه اخذ کنیم .و دست به دست هم بدهیم تا در مقابل امریکا بایستیم که اگر صنعت گران و تجار کاری نداشته باشند نمیتوانیم پیشرفت کتیم و مقابل امریکا باستیم .

ما نمیخواهیم کسی خود را برتر از همه بداند همه باهمیم و باهم تلاش میکنیم و کسی برتر است که تقوا داشته باشد.
اگر وحدت و علم و ایمان داشته باشیم میتوانیم هر مشکلی را حل کنیم و در مقابل دشمن باستیم
باید در عمل نه در ظاهر بتوانیم بهترین در منطقه باشیم.

 

 وحدتی رییس مجمع نمایندگان استان در این مراسم گفت:از وزارت کشور تشکر میکنم که امروز دکتر پورمحمدی که شناخت کافی به استان را دارند معرفی کردند.

مطمئن هستیم که با حضور ایشان در استان وحدت ایجاد خواهد شد.

خدابخش برای استان نعمتی بودند، در ۱۴ ماه حضور در استان از نزدیک شاهد فعالیت های شبانه روزی ایشان بودیم، برایشان آرزوی موفقیت داریم

علاقه داشتیم در حضور دکتر رحمانی فضلی مراسم برگزار میشد و دعوت هم شده بودند ولی ایشان کم لطفی کردند

بنده با معاون پارلمانی ایشان صحبت کردم ولی موفق نشدیم، چرا که ایشان گفتند چون به هیچ یک از معارفه ها نرفته اند به تبریزهم نیامدند.

بنده به ایشان عرض کردم که آذربایجان سر ایران است و باید وزیر کشور به تبریز بیایند ولی موفق نشدیم.

مجمع نمایندگان استان با اتفاق آرا دکتر پور محمدی را تایید کردند و تا پایان ماموریت با ایشان همراه خواهیم بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار