در یک اقدام بی‌سابقه تشکیل شهرستان هوراند در سال 92 با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد و تا به امروز در این سال‌‌ها دو فرماندار نیز داشته اما وزارت کشور امروز در ابلاغیه‌ای به استاندار آذربایجان‌شرقی موافقت و مصوبه هیات وزیران مبنی بر ایجاد شهرستان هوراند در تابعیت استان آذربایجان‌شرقی را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۸۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 03 December 2018

 وزیر کشور دو ارتقاء جدید تقسیمات کشوری را به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ کرد.

رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در ابلاغیه‌ای به پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی با انعکاس مصوبه هیات وزیران، مبنی بر ایجاد شهرستان هوراند در تابعیت استان آذربایجان‌شرقی و ایجاد بخش فندقلو در تابعیت شهرستان اهر دستور داد؛ با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین‌نامه اجرایی آن، اقدام لازم در این زمینه دنبال شود.

گزارش فارس حاکی است، این امر در حالی اتفاق افتاده است که این شهرستان از سال 92 صاحب فرماندار بوده و در مرداد ماه سال 1392 براساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

ابراهیم فریادخواه در دوم مردادماه سال ۹۲ و اواخر دولت دهم با اعلام ارتقاء هوراند به شهرستان به عنوان نخستین فرماندار این شهرستان منصوب شد و دولت روحانی معتقد بود این شهرستان مصوبه هیات وزیران ندارد اما زین‌العابدین مردانیان با صدور حکمی در 16 خرداد 95 در دولت روحانی به عنوان فرماندار جدید شهرستان هوراند معرفی شد.

حال سوال این است که اگر دولت روحانی معتقد به شهرستانی به نام هوراند نبود، چرا با تغییر فرماندار آن این امر را تایید کرد.

شهرستان هوراند در 170 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال و غرب با شهرستان کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان هوراند دارای دو بخش به نام‌های مرکزی و چهاردانگه و یک نقطه شهری به نام هوراند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :