نماینده ولی فقیه در آیین نکوداشت مقام والای مادر :
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت مقام والای مادر و تجلیل از مادران نمونه در تالار معلم تبریز،گفت:جمله بهشت زیر پای مادران است، نهایت درجه تکریم مادر است .
کد خبر: ۶۸۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 05 December 2018

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت مقام والای مادر و تجلیل از مادران نمونه در تالار معلم تبریز،گفت:جمله بهشت زیر پای مادران است، نهایت درجه تکریم مادر است .


وی در این باره ادامه داد:هرکس بخواهد به عالی ترین مقام انسانی دست یابد،باید به مادر و پدر خود احترام بگذارد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام که فرمودند" اگر مادر بخواهد و اراده و دعا کند گناهان انسان ها بخشیده میشود" تصریح کرد:از مقام ارجمند مادر مطالب فراوانی در سیره و سخنان اهل بیت میتوان یافت.

امام جمعه تبریز تصریح کرد:وظایفی که ما در قبال مادر و پدر خود داریم از جمله :قدرشناشی و منت نگذاشتن ، نیکی و احسان و عدم اهانت ،بزرگوارانه صحبت کردن و نگاه مهر امیز نسبت به انان داشتن و کسب رضایت انان .
ما را بزرگ کردن تا در زمان پیری ما فرزندان دست مادر و پدر خود را بگیریم

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در هر مقام و مسئولیتی هم باشیم با فقدان رضایت پدر و مادر، کارمان ارزش ندارد، متذکر شد: هنگامی که والدین خود را از دست می‌دهید آنان را فراموش نکنید و به زیارت قبورشان بروید، شایسته نیست وقتی مادری ناراحتی پیدا می‌کند سریعاً او را به آسایشگاه سالمندان بسپاریم و چند سالی نیز از احوال مادر و پدرمان بی‌خبر باشیم.


آل هاشم با اشاره به جایگاه والای پدر و مادر در اسلام تاکید کرد:از دیدگاه فرهنگ اسلامی فرزندان ، همانگونه که در زمان حیات پدر و مادرشان وظایفی در قبال انها دارند بعد از فوت انان نیز ، حقوقی را باید رعایت کنند.
میتوانیم با انجام اعمالی همانند انجام اعمال نیک به نیت مادر ،زیارت مزار مادر و پدرو هرجمعه قرائت قران بر سر مزاردر تکریم انان بکوشبم .خداوند در مقابل هر حرفی که از سوره یاسین خوانده میشود امرزشی را نصیب او میکند .
خداوند فرزندانی را نمیبخشد که توانایی نگهداری از مادر شان را دارند ولی امروز ان مادر در خانه سالماندان است .فرموده امام صادق قرائت قران از روی قران از عذاب پدر مادر می کاهد گرچه کافر باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش والای مادر در تربیت فرزندان گفت:این مادر است که مقام معظم رهبری را به دنیا اورده و تربیت کرده است و امروز در مقابل مشکلات به برکت وجود ایشان مقاومت میکنیم .مادر است که این خدمتگزاران به جامعه را تربیت کرده است .

وی خواستار انجام کارهای نیک و احسان آن به روح پدر و مادر شد و توضیح داد: از بنده خواسته بودند مادرم را نیز در این مراسم حاضر کنم اما از آنجایی که او در بستر بیماریست این امکان برایم فراهم نشدم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار