منابع خبری از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار دقایقی قبل در چابهار خبر می‌دهند. برخی از منابع خبری از کشته شدن سه تن و زخمی شدن چند نفر دیگر گزارش داده اند.
 
برخی از خبرنگاران حاضر در محل حادثه، بلوار شهید ریگی چابهار، از شنیدن صدای تیراندازی پس از وقوع انفجار مهیب خبر داده‌اند. انفجاری که برخی ها آن را ناشی از بمب گذاری در یک خودرو می‌دانند و بعضی بر این باورند که ممکن است انتحاری بوده باشد.

رحمدل بامری فرماندارچابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد: ساعت 9 و 55 دقیقه صبح امروز(پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار و دشمن خون آشام اقدامی انتحاری را انجام داد.

وی افزود: این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته است و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی  مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شدت و حدت مواد آنقدر بوده است که چهار شهید داشته‌ایم.

سرپرست فرمانداری چابهار با عرض تسلیت و تبریک به ملت شهیدپرور و نیروهای امنیتی و نظامی گفت: چند نفر نیز مجروح شده‌اند که از مردم ، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

وی با اشاره به این حادثه تروریستی خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که دشمن به مقابله با مردم برخواسته است، مردمی که پای ارزش‌ها و پای نظام ایستاده اند و اتحادشان مثال زدنی است. نیروهایی که جان خودشان را برای امنیت و آسایش به این مردم تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: شاید تصور دشمن این است که می تواند با این عملیات‌ها، خللی در نظام و مسوولین برای خدمت رسانی ایجاد کند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

بامری گفت: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیروهای عمل کننده در شهر مستقر هستند.

در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می خورند که به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده‌اند.

ساعتی قبل نیز محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد: صبح امروز یک بمب در یکی از خیابان‌های چابهار منفجر شد. صدای انفجار در یکی از خیابان‌های چابهار شنیده شد که بلافاصله نیروهای امنیتی و امدادی در محل مستقر شدند. این بمب در داخل یک خودرو کارگذاری شده بود که در نزدیکی یکی از پاسگاه‌های انتظامی منفجر شده است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد که نیروهای امنیتی در حال بررسی آخرین وضعیت هستند که به‌زودی اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.