نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT شدند؛ اما این بار هم این لایحه در مجلس جنجال آفرین شد و عده ای از نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در زمان رأی‌گیری برای ایرادات شورای نگهبان به لایحه cft تلاش کردند، با خروج از صحن، زمان رأی‌گیری را مختل کنند، ولی تلاش آنها ناکام ماند.
کد خبر: ۶۸۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 06 December 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT شدند؛ اما این بار هم این لایحه در مجلس جنجال آفرین شد و عده ای از نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در زمان رأی‌گیری برای ایرادات شورای نگهبان به لایحه cft تلاش کردند، با خروج از صحن، زمان رأی‌گیری را مختل کنند، ولی تلاش آنها ناکام ماند.در زمان رأی گیری محمد دهقان، نایب رئیس فراکسیون ولایی به عنوان مخالف و شهروز برزگر، عضو فراکسیون امید به عنوان موافق، به ارائه‌ی دلایل مخالفت و موافقت‌شان پرداختند.

به گزارش «تابناک»؛ در زمان بررسی این لایحه، تذکر و اخطارهای متعددی داده شد که در پاسخ به یکی از این اخطارها، رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مقام رهبری مخالف بررسی لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی نیست.

پس از این صحبت، باز هم تعدادی دیگر از نمایندگان تذکر دادند که تذکر قاضی‌پور نماینده ارومیه، دقایقی جو مجلس شورای اسلامی را متشنج کرد.

این نماینده مجلس در تذکرش گفت: ملت بدانند چه کسانی و چه مردانی در مجلس شورای اسلامی شجاع و چه کسانی ضعیف و ترسو هستند. زمانی که قاضی‌پور این تذکر را داد، تعدادی از نمایندگان به نشانه اعتراض دو ـ دو کرده و خواستار پاسخ و بیان تذکر شدند که پروانه مافی و مسعود پزشکیان، دو عضو فراکسیون امید با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه به قاضی‌پور پاسخ دادند.

پزشکیان در بخشی از پاسخ خود به تذکر قاضی‌پور گفت: ترسو کسانی هستند که در این مملکت زندگی می‌کنند؛ فقر، بدبختی و گرسنگی به وجود می‌آید و خود را به کوچه علی‌چپ می‌زنند و از فقر و گرسنگی دفاع می‌کنند.

این سخنان پزشکیان باعث شد که ذوالنور به نشانه اعتراض در جایگاه هیأت رئیسه قرار گیرد. او تلاش کرد از تریبون رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده کند و اظهاراتی بیان کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی او را کنار زد و اجازه نداد سخن بگوید. در این هنگام بود که عده ای از نمایندگان ولایی، برای استیضاح پزشکیان به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امضا جمع کردند. برخی از نمایندگان، دور امضاکنندگان این نامه جمع و خواستار تجدیدنظر در این باره شدند که در نهایت با پادرمیانی و ریش سفیدی، موضوع تمام شد و بهروز نعمتی نامه امضا شده را پاره کرد.

اما رئیس مجلس شورای اسلامی، بلافاصله سخنگوی کمیسیون امنیت ملی را برای ارائه توضیحات پشت تریبون خواند و بعد از آن از نمایندگان خواست، رأی خود را به اصلاحیه کمیسیون بیان کنند.

پس از آن تعدادی از نمایندگان عمدتا از فراکسیون ولایی یعنی پژمانفر، آزادی‌خواه، ابطحی، دهقان، زاهدی، حاجی‌دلیگانی و کریمی قدوسی می‌خواستند از مجلس شورای اسلامی خارج شوند که رئیس مجلس تأکید کرد، نباید کسی از مجلس بیرون برود، چون مجلس در حال رأی‌گیری است؛ این کار درست نیست اجازه خروج نداریم.

با این صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان کنار در ایستاده و قصد داشتند رأی ندهند که هیأت رئیسه از نمایندگان خواست بر صندلی‌های خود نشسته و رأی‌شان را اعلام کنند؛ اما در نهایت 14 تن از نمایندگان مجلس در رأی گیری لایحه CFT شرکت نکردند.

بنا به گفته یکی از اعضای هیأت رئیسه، اسامی نمایندگانی که در این رأی گیری شرکت نکردند، عبارت است از: پاپی زاده، نصرالله پژمانفر، حاجی دلیگانی، ساداتی نژاد، قاضی پور، عباس گودرزی نماینده بروجرد، جلیل مختار نماینده آبادان، نقوی حسینی، نیاز آذری، کریمی نماینده اراک، کوچکی نژاد و کوهکن.

و سرانجام نمایندگان به مصوبه کمیسیون امنیت ملی رأی مثبت دادند که طبق آن کمیسیون امنیت ملی، برخی ایرادات شورای نگهبان را رفع و در سایر موارد در مصوبه خود اصرار کرد؛ بنابراین، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار