رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ واکنش وکیل بابک زنجانی به سخنان اژه‌ای/واکنش دختر علم‌الهدی به سخنان رئیسی/آغاز تغییرات غیر رسمی در پرسپولیس و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 10 December 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی‌نژاد مکرون را نصیحت کرد

رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در توئیتی نصیحت‌آمیز خطاب به رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد. احمدی‌نژاد با انتشار توئیتی خطاب به امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به ناآرامی های اخیر پاریس نوشت: آیا وظیفه دولت‌ها پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان نیست؟ این تظاهرات‌کنندگان هم شهروند هستند. به خواسته‌هایشان گوش کن و آنها را از طریق بهترین راه ممکن تأمین کن. بدون شک هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در مقابل مردم را ندارد.

پاسخ ذوالنور به ادعایی در مورد رفع حصر

مجتبی ذوالنوری، نماینده اصولگرا می گوید: طبیعتا تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی توان توقعی داشت، چراکه نظام نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد. مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با «انتخاب» در خصوص رفع حصر و گشایش های اخیری که گفته می شود در این موضوع شکل گرفته است، گفت: رفع حصر کروبی تا زمانی که اصلاح طلبان کاسب حصر به میدان نیامده بودند، پیشرفت خوبی داشت. او ادامه داد: در واقع برخی دوستان اصلاح طلب که کاسب حصر هستند نگذاشتند روند رفع حصر کروبی جلو برود، چون در صورت آزادی کروبی و موسوی آنها دیگر خریدار ندارند و دستاویزی برای افکار عمومی و تاثیر بر آنها برای کاسبان حصر وجود ندارد. لذا زمانی که رفع حصر داشت صورت می گرفت، اصلاح طلبان زمینه آن را خراب کردند تا از آن جلوگیری کنند.

نماینده قم در مجلس تصریح کرد: فعلا گشایشی در خصوص حصر صورت نخواهد گرفت چراکه از سوی آن افراد هم اقدام مثبتی صورت نگرفته است. او ادامه داد: در سال 88 ده ها انسان کشته یا شهید شدند و مسبب آن سران فتنه هستند چراکه فراخوان فتنه را آنها دادند و باید عذرخواهی کنند. ذوالنوری گفت: طبیعتا تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی توان توقعی داشت چراکه نظام نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد. او با بیان اینکه اصلاح طلبان صحنه بازی رفع حصر را برهم زدند تا به نتیجه نرسد، گفت: محصورین در شرف عذرخواهی بودند؛ اما برخی اصلاح طلبان مانع این موضوع شدند. او افزود: کاسبان حصر کروبی را وادار کردند تا آن نامه را بنویسد و مقصر عدم رفع حصر آنها هستند. ذوالنوری با بیان اینکه برخی اصلاح طلبان زمینه های نامه نگاری را فراهم کردند و کروبی را وادار کردند تا نامه بنویسد، گفت: پس از آن هم تمام گشایش هایی که در خلال رفع حصر در حال صورت پذیری بود به بن بست خورد.

واکنش وکیل بابک زنجانی به سخنان اژه‌ای

وکیل بابک زنجانی به حرف های سخنگوی قوه قضائیه درخصوص دستمزدش در پرونده موکلش واکنش نشان داد. رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به حرف‌های سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستمزد وکلای حاضر در پرونده زنجانی گفت: متأسفانه این اشتباهی بود که یکی از خبرگزاری‌ها مرتکب شد و به تبع آن یک پوشش غلط توسط دیگر رسانه‌ها صورت گرفت. این وکیل دادگستری ادامه داد: منظور آقای اژه‌ای وکلای شرکت نفت است. ایشان گفتند که چهار وکیل نمی‌توانند در جلسات حضور داشته باشند که درست هم فرموند زیرا در پرونده‌های کیفری فقط سه وکیل می‌توانند در دادگاه حضور پیدا کنند. وی افزود: نکته بعدی که ایشان بیان کردند این بود که وکلا فقط در مرحله دادگاه آمدند و در همه جلسات حضور نداشتند و یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هم دستمزد گرفتند که کاملا بالعکس جلوه داده شد و به گونه‌ای که انگار وکیل آقای زنجانی این مبلغ را دریافت کرده است.

حُکم وکلای بازداشت شده صادر شد

وکیل مدافع آرش کیخسروی از محکومیت موکلش و و قاسم شعله سعدی ـ وکلای بازداشت شده در مرداد ماه امسال ـ به شش سال حبس خبر داد. ابوذر نصراللهی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام صدور و ابلاغ رای پرونده آرش کیخسروی اظهار کرد: موکلم به اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال و نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است که البته یکی از این دو حکم اعمال می‌شود. این وکیل دادگستری همچنین گفت که قاسم شعله سعدی نیز به همین مجازات‌ها محکوم شده است. وی افزود: به رأی اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم دادگاه تجدید نظر رأی بدوی را نقض کند.

واکنش دختر علم‌الهدی به سخنان رئیسی

جمیله علم‌‌الهدی، فرزند سیداحمد علم‌الهدی و همسر سیدابراهیم رئیسی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی است. او در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی تدریس می‌کند. قبل از شروع سخنرانی رئیسی چند دقیقه‌ای فرصت شد تا با او گفت‌وگویی کوتاه کنم. ساعت نزدیک به 13:30 است و می‌گوید، ساعت 15 باید به دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی بازگردد، چرا که کلاسش شروع می‌شود. از او می‌پرسم باتوجه به شناختی که از جو دانشگاه داشته، آیا رئیسی برای حضور در این جمع با او مشورت کرده است؟ علم‌الهدی می‌گوید: «من اصلاً مخالف حضور آقای رئیسی در دانشگاه بودم. برای این مراسم هم بسیج از من دعوت کرد.» می‌پرسم نگران بود دانشجویان برای همسرش حاشیه ایجاد کنند، می‌گوید:‌ «مخالف بودم چون معتقدم رفت‌وآمد برای ایشان سخت است که بیایند تهران و دوباره به مشهد بازگردند.» علم‌الهدی توضیح می‌دهد: «زندگی ما در تهران است. بچه‌ها در تهران هستند. آقای رئیسی بین تهران و مشهد در رفت‌وآمد است. هفته‌ای چند بار برای جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین کارهای دیگر به تهران می‌آیند.»

او می‌گوید، حضور رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی اولین دیدار تولیت آستان قدس رضوی با دانشجویان نیست: «آقای رئیسی قبلاً به دانشگاه امام صادق و فردوسی مشهد رفته است. علاوه‌بر این، هفته‌ای یک‌بار دانشجویان به دیدار ایشان می‌روند. »می‌گویم همسرش در پاسخ به دانشجویان گفت اگر او رئیس‌جمهور شده بود اوضاع کشور این‌گونه نبود، آیا او نیز معتقد است اگر رئیسی در انتخابات پیروز می‌شد، وضعیت کشور بهتر بود؟‌ جمیله علم‌الهدی در پاسخ لبخندی می‌زند و می‌گوید:‌ «بله من هم معتقدم مشکل ضعف مدیریت است. اگر مدیریت درست بود، الان شرایط کشور این نبود. »می‌پرسم آیا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در کلاس درس با دانشجویانش صحبتی داشته که می‌گوید: «بله، بچه‌‌ها سؤال می‌پرسیدند.» دو نفر از همراهان جمیله علم‌الهدی که خود را مدیر برنامه‌‌های همسر سیدابراهیم رئیسی معرفی می‌‌کنند، مانع ادامه پاسخگویی می‌شوند، اما علم‌الهدی در پاسخ به آخرین سؤال که می‌پرسم آیا نظرات او در زمینه‌‌های سیاسی، اجتماعی و. . . همسو با همسر و پدرش است می‌گوید: «بله. ما کاملاً منطبق بر هستیم، اما من کلاً آدم سیاسی نیستم.»/ایرنا پلاس

تجمع مقابل سفارت گرجستان در تهران

حدود ده تن از اتباع کشورمان که در روزهای اخیر از گرجستان دیپورت شده اند، ظهر امروز (دوشنبه) در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کرده اند. با گذشت مدتی از این تجمع سفیر گرجستان به میان معترضین آمده و به آنها قول پیگیری شکایاتشان را داده است.

ضرغامی: فیلترینگ تلگرام با دستور روحانی انجام شد

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: فیلترینگ اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد. در اغتشاشات دی ماه 96 که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رئیس‌جمهور فیلتر شد. مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی مطالبی گفتند و از دولت خواستند برای مصالح ملی پیام رسان داخلی راه اندازی شود. ضرغامی با طرح این که آیا می‌توانیم یک پیام رسان قوی داخلی داشته باشیم؟ همین پیام رسان‌های داخلی خوب پیش رفتند و وقتی که باید به آنها کمک می‌شد، باید ایستادگی صورت می‌گرفت، صورت نگرفت. تلگرام طلایی، موبوگرام و هاتگرام که همان تلگرام بودند ولی پوسته آن عوض شده بود و وقتی که باید پیام رسان‌های داخلی و تلگرام مدیریت می‌شد، به این نتیجه رسیدیم که وضع خوبی در این زمینه وجود ندارد.

اعلام آمادگی سپاه برای کمک به صنعت خودروسازی

سردار حاجی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: ابتدا بنده باید از مدیران صنعت خودروسازی دفاع کنم، چون اینکه بگوییم آن‌ها غرب گرا هستند خوب نیست، ولی بحثی که وجود دارد این است که آن‌ها یک تیم همگرا، منسجم و هم قسم نیستند و بعضا افراد انقلابی در بین آن‌ها تک و یا چند نفر هستند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتباط ما با صنعت خودرو زیاد شده و آدم‌های انقلابی در این صنعت وجود دارند، اضافه کرد: ما می‌توانیم به صنعت خودروسازی کمک کنیم همان طور که وزارت نیرو اعلام کرد ما در باورسازی ابر‌ها مشکل داریم و هواپیما نداریم. با وجود این ما بلافاصله اعلام آمادگی کردیم و کار باورسازی ابر‌ها را از پارسال آغاز و امسال نیز دنبال می‌کنیم و البته پولی هم نگرفته ایم، چون هر جا نیاز کشور است ما در آنجا کمک می‌کنیم.

پاسخ تند آشنا به کسانی که مسئولان را خائن می دانند

حسام الدین آشنا در حساب توییتری خود نوشت: تکفیری‌های ‌جدید بدنبال خلق این تصویر پریشان از نظام هستند که گویا بسیاری از رؤسای جمهور،رؤسای مجلس،نخست وزیران،علماو مسئولان یا از اول خائن بوده اند یا بعدا خائن شده اند یا رأس فتنه بوده اند یا ساکت بوده اند یا بصیرت نداشته اند یا در صدد براندازی آن هستند. زهی خیال باطل.

آغاز تغییرات غیر رسمی در پرسپولیس

با نرفتن گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس، از صبح امروز عرب در دفتر مدیریت باشگاه حاضر شد تا غیررسمی جانشین مدیرعامل بازنشسته این باشگاه شود. در حالی که حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل بازنشسته باشگاه پرسپولیس دیروز به اصفهان رفته بود تا برای بازی با سپاهان در کنار سرخپوشان باشد، امروز در محل کارش حاضر نشد و به باشگاه پرسپولیس نرفت. گرشاسبی به دلیل منع به کارگیری بازنشستگان دیگر قصد ندارد در باشگاه پرسپولیس حاضر شود و این در حالی است که از ایرج عرب از معاونین باشگاه پرسپولیس به عنوان جایگزین گرشاسبی در باشگاه پرسپولیس نام برده می‌شود. عرب از صبح امروز در دفتر مدیریت باشگاه پرسپولیس حاضر شد و پشت میز گرشاسبی نشست تا غیررسمی به عنوان سرپرست این باشگاه فعالیت خود را آغاز کند. از طرف دیگر، هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر سرپرستی او در باشگاه پرسپولیس رسانه‌ای نشده اما به نظر می‌رسد امروز این ابلاغ به صورت رسمی اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار