معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در بدنه دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی موظف به حمایت از توسعه فرهنگ دانش‌بنیان هستند.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 11 December 2018

علی جهانگیری در نشست زون‌های تخصصی ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی اظهار کرد: امسال تلاش کردیم تا تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی در مدیریت بخش‌های مختلف نمایشگاه نقش داشته باشند و ازاین‌رو مسئولیت اغلب زون‌های تخصصی به ادارات و سازمان‌های دولتی مرتبط سپرده شد.

وی ادامه داد: ازآنجای که سازمان‌ها و نهادهای دولتی همه وظیفه مند هستند تا در بحث اقتصاد دانش‌بنیان نقش‌آفرینی جدی داشته باشند مسئولیت زون‌های تخصصی این نمایشگاه نیز در همین راستا به دستگاه‌های اجرایی سپرده شد و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را از این همکاری بین بخشی شاهد هستیم.

جهانگیری، تمرکز بر تجاری‌سازی طرح‌های حاضر در ششمین نمایشگاه را از سوی روسای زون‌های تخصصی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پایان هر نمایشگاه آغاز حرکت‌های جدیدی است ازاین‌رو انتظار داریم روسای زون‌های تخصصی با تمامی فناوران حاضر در نمایشگاه جلسات مشترک داشته باشند تا طرح‌های حاضر در نمایشگاه را در مسیر تجاری‌سازی هدایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بهبود کمی و کیفی ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی نسبت به سال‌های گذشته گفت: خوشبختانه همه‌ساله شاهد بهبود کمی و کیفی نمایشگاه هستیم و امسال نیز تلاش کردیم تا با حضور فناورانی از 29 استان کشور و برگزاری 28 رویداد هم‌زمان فضای اقتصاد دانش‌بنیان را در استان تداوم ببخشیم.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بحث مسائل مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان گفت: امسال ما شاهد شور و شوق خاص دانش آموزان در زون تخصصی این بخش بودیم که این قبیل حرکت‌ها نیاز امروز جامعه ما است تا بتوانیم با رویکرد بلدت مدت در راستای فرهنگ‌سازی قدم برداریم.

جهانگیری همچنین با تأکید بر ضرورت پیگیری کارگروه‌های مرتبط با موضوع دانش‌بنیان در ادارات و سازمان‌های دولتی گفت: همه ما در دانش‌بنیان کردن اقتصاد مسئول هستیم و برای این مهم روش‌های مختلف و نگاه‌های مختلفی در همین راستا وجود دارد و ما باید بتوانیم در کنار یکدیگر به بهترین راهکارها و روش‌ها دست بیابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :