استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز، با اشاره به سطح روابط اقتصادی و فرهنگی این استان با ترکیه، تأکید کرد که باید این روابط را تا حد مورد انتظار و مطلوب گسترش دهیم.
کد خبر: ۶۹۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 12 December 2018

دکتر محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: ایران و ترکیه در طول تاریخ روابط عمیق و گسترده‌ای داشته‌اند و خدا را شاکریم که این روابط در دوره اخیر توسعه بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تعمیق و توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از سیاست‌های اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: خوشبختانه ما روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نزدیکی با ترکیه داریم که البته در سطح مطلوب و مورد انتظار نیست.

پورمحمدی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در تبریز و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو طرف، تأکید کرد: آذربایجان شرقی پیشتاز گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ترکیه است و به علت همجواری و تشابهات فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت های فراوانی برای برقراری و توسعه روابط با این کشور دارد.

وی افزود: ظرفیت این را داریم که سطح مبادلات را تا ده برابر افزایش دهیم و این امر با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود ممکن است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی، تشکیل کنسرسیوم مشترک بین ایران و کشورهای همسایه با استان آذربایجان شرقی درجهت هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک منطقه‌ای را از اولویت‌های کاری خود ذکر کرد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و ترکیه، گفت: دولت‌های دو کشور اراده بالایی برای توسعه روابط دارند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

حسین گون‌گور با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شویم، افزود: هماهنگی و ایجاد سازوکارهای مناسب برای همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ضروری است.

وی خواستار برگزاری نشست‌های منظم و دوره‌ای برای هماهنگی‌های لازم در خصوص همکاری‌های دوجانبه شد و گفت: از ظرفیت‌های سیاسی برای رفع موانع و تسهیل رفت‌وآمدها استفاده می‌کنیم تا فعالان اقتصادی بدون دغدغه بتوانند به همکاری‌های مشترک بپردازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار