سردار مهدی‌قلی رضایی، راوی کتاب «لشکر خوبان»در گفتگو با تابناک تبریز به مطالب ضد و نقیض منتشر شده طی روزهای اخیر درباره عملیات کربلای ۴ و شهادت غواصان پاسخ داد.
کد خبر: ۶۹۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 29 December 2018

در روزهای اخیر همزمان با سالروز عملیات کربلای 4 و زنده شدن یاد غواصان شهید، مطالب مختلفی در فضای مجازی راجع به این موضوع منتشر شد. از جمله این مطالب، متنی بود که گفته می‌شد به نقل از کتاب «لشکر خوبان»، به روایت مهدی‌قلی رضایی منتشر شده است. در این مطلب، اینطور عنوان شده بود که مسئولان نظامی کشور با وجود اینکه از لو رفتن عملیات اطلاع داشتند، بر حضور رزمندگان اسلام از جمله غواصان در عملیات اصرار ورزیدند.

 به گزارش تابناک تبریز، طی انتشار مطلبی کذب توسط جناب حسام الدین آشنا که در کانال شخصی خود منتشر نموده و برخی پایگاه های خبری بدون بررسی صحت آن را با عناوین مختلفی انعکاس داده اند!

تحریف سند به روش آشنا!!

پایگاه خبری تابناک تبریز ، در مصاحبه تلفنی با سردار مهدیقلی رضایی راوی کتاب لشکر خوبان به بررسی موضوع پرداخت .

سردار مهدیقلی رضایی در این گفتگو تاکید کرد:این مطلب را که بنام اینجانب مهدی قلی رضایی گذاشته اند کذب محض بوده و در کتاب لشگر خوبان اصلا این مطلب وجود ندارد .ایکاش یکبار هم به کتاب مراجعه می کردند

بیشتر بخوانید:

وی افزود:خطاب به جناب حسام الدین آشنا باید عرض کنم دوست عزیز من شما را آدم با تقوایی می شناختم و متاسفانه علت سو استفاده شما را جهت بهره برداری سیاسی از اینگونه موارد متوجه نمی شوم. ایکاش بجای جعل کردن سخن ونوشته حقیر برای توجیه هدف سیاسی خود کمی به فکر دولتتان وتوجیه مشکلات موجود بر می آمدید و اقدامی می کردید تا مشکلی از دوش مردم بردارید.
عین مطلب منتشر شده در کتاب  به صورت زیر هست که کلا با مطلب شما متفاوت می باشد و نمی دانم چگونه واز کجای کتاب برداشت نموده اید.

عین مطلب از کتاب «لشکر خوبان»:

... به قرارگاه تاکتیکی فرماندهی رسیدم. رفتم داخل سنگر. برادر امین کنار بی‌سیم‌های زیادی نشسته بود. جویای وضع بچه‌ها شد گفتم"بچه‌ها را آماده کردیم ... آماده حرکتن "
_خدا به همراهتان
-برادر امین ...
این را که گفتم، امین آقا فهمید که بدون سؤال آنجا نیامده‌ام.
-با توجه به وضعیت، اگه وقتی وارد آب شدیم درگیری شروع شد، چی کار کنیم؟
-بیایید بیرون ...ادامه ندید.
-اگه وسط آب رها بودیم و درگیری شروع شد، چی؟
-آن وقت خودتونو به نزدیکترین ساحل برسونید. اگه به ام الرصاص نزدیک بودید برید اونجا. و اگه به بوارین نزدیک بودید، برید اونجا. و اگه نزدیک خط خودمان بودید، سریع برگردید.

تحریف سند به روش آشنا!!

 

 متن تحریف شده

جناب آشنا به نقل از «لشکر خوبان» متن زیر را به استناد از این کتاب منتشر کرده بودند؛ که کاملا تحریف شده است.

داخل سنگر شدم، امین آقا( سردار شریعتی) پای بیسیم دوزانو نشسته بود، پرسیدم کی به آب بزنیم؟گفت: حتی ساعت عملیات هم لو رفته، ولی آقا محسن(رضایی) قبول نمی‌کند که عملیات لغو شود، تو به غواص‌ها بگو بمحض شلیک از طرف دشمن، برگردند.

«لشکر خوبان‌»، خاطرات سردار مهدیقلی رضایی


 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
اینکه عملیات کربلای 4 لو رفته بود ومه در این عملیات شکست خوردیم برکسی پوشیده نیست .دست وپا زدن بی حاصل شماهم تابناک جان !مشکلی را حل نمی کند.
حسین کریمی
|
United States
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
با سلام و احترام به نظر میرسد دو مطلب ذکر شده از دو قسمت متفاوت کتاب لشکر خوبان است. امیدوارم من اشتباه کرده باشم که اگر شما اشتباه کرده و بخصوص اگر مظلب را دانشته منحرف کرده باشید ضربه عظیمی به اعتماد مردم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :