رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نظر مجلس درباره استانی شدن انتخابات چیست؟/واکنش سردار نقدی به حواشی اخیر درباره عملیات کربلای ۴/تاجگردون آشنا را با مشایی مقایسه کرد/کنایه محمود صادقی به برداشتن نرده‌های نماز جمعه و ... که رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 05 January 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید

واکنش فرزند کروبی به ادعای باهنر درباره حصر

حسین کروبی با بیان اینکه آقای باهنر گفتند که سال ۹۶ قرار بوده رفع حصر شود، تأکید کرد: با قاطعیت این نظر را رد و اعلام می‌کنم این سخن خلاف واقع است، به این دلیل که در این سال‌ها من با دولتی‌ها و غیردولتی‌ها در ارتباط بوده و هستم تا به حال هیچ کسی مدعی این نشده که سال گذشته می‌خواستند رفع حصر کنند، تا بعد از آن نامه‌های آقای کروبی موضوع را به هم زده باشد.

میوه ایران باید آخوند خراسانی‌ها باشد

آیت الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان گفت: حداکثر طلبه‌های نجف در گذشته به هزار نفر نمی‌رسید و امکانات زیادی هم در اختیار نداشتند، الآن ما بیش از پنجاه هزار تن هستیم، همه امکانات نیز هست، این کشور هم به برکت خون شهداء طیب و طاهر شد، لذا باید میوه طیب و طاهر بدهد، میوه ایران باید آخوند خراسانی‌ها باشد، آقای نائینی باشد، آسید ابوالحسن باشد، امام باشد، آقای خوئی باشد، این‌ها باشد، چرا ما جزو این افراد نباشیم؟

واکنش «ده‌نمکی» به حذف نرده‌های نماز جمعه

مسعود ده نمکی کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت و جدید تهران در واکنش به برداشتن میله ها در نماز جمعه هفته گذشته، در اینستاگرام نوشت: خدا را شکر گر چه دیر بود ولی شروع خوبی بودزمانی به خاطر این مطالبات و مطالب در نشریه شلمچه و جبهه متهم به افراطی گری می شدیم و حالا در تریبون های رسمی طرح می شود مسأله مهم در اصلاح روش های غلط مرد زمان خود بودن است.

نظر مجلس درباره استانی شدن انتخابات چیست؟

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: من با تجمیع حوزه‌های انتخابیه چه استانی و چه ... موافقم و معتقدم این شکل از کار، کارکرد نمایندگان را به وظایفشان در قانون اساسی نزدیک می‌کند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان مجلس مبنی بر استانی شدن انتخابات، گفت: من در مجموع با تجمیع حوزه‌های انتخابیه چه به صورت استانی یا مدل‌های دیگر موافقم هرچه حوزه‌های انتخابیه بزرگ‌تر شود کارکرد نمایندگان وظایفشان در قانون اساسی نزدیک‌تر می‌شوند. وی افزود: وظیفه مجلس یک کارکرد ملی است، مجلس که شورای شهر نیست، براساس وظایفی که در قانون اساسی برای مجلس تعریف شده کارکرد مجلس یک کارکرد ملی است نه کارکرد استانی و منطقه‌ای. وضعیت امروز به گونه‌ای شده که ما نمایندگان کارکردمان حتی به اندازه کدخدای ده هم نیست و تا این حد به مسائل منطقه‌ای و شهرستانی مشغول شده‌ایم.

طعنه فعال اصولگرا به اظهارات اخیر جلیلی

فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات سعید جلیلی درباره «فتنه زرد» می‌گوید: ما باید صحبت‌های خود را بر مبنای اطلاعات مطرح کرده و مدارک کافی هم ارایه کنیم. اگر حرفی بر مبنای حدس و گمان باشد، قابل ارزیابی نیست.کنعانی مقدم درباره اظهارات اخیر سعید جلیلی که گفته بود «فتنه آینده فتنه زرد است» گفت: اگر این صحبت، حدس، گمانه زنی و تحلیل باشد، خود ایشان باید پاسخگو باشند؛ اما اگر منظور ایشان، رسانه‌ها و روزنامه‌های زرد باشد که همه چیز را زرد و بد می‌بینند و خوبی‌ها را نمی‌بینند، این بحث جداست. او ادامه داد: به نظر می‌رسد این گونه پیش بینی کردن فتنه توسط ایشان کار درستی نباشد؛ ما باید صحبت‌های خود را بر مبنای اطلاعات مطرح کرده و مدارک کافی هم ارایه کنیم؛ اگر حرفی بر مبنای حدس و گمان باشد، قابل ارزیابی نیست. کنعانی مقدم افزود: به نظر می‌رسد حوادث ۸۸ دیگر تکرار نخواهد شد؛ چرا که ملت ما به اندازه کافی بصیرت لازم را پیدا کرده اند.

واکنش سردار نقدی به حواشی اخیر درباره عملیات کربلای ۴

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در خصوص عملیات کربلای ۴ و زیر سؤال رفتن مدیریت جنگ گفت: در زمان جنگ یکسری افراد ترسویی بودند و از جبهه فرار می کردند. همان‌ها خواستند کار خود را توجیه کنند و این دست حرف‌ها را بیان کردند که اصلا درست نیست و هیچ مبنای علمی ندارند. سردار محمدرضا نقدی با اشاره به اظهارات محسن رضایی در خصوص عملیات کربلای ۴ و زیر سؤال رفتن مدیریت جنگ، اظهار داشت: قضاوت نهایی و دقیق در خصوص مدیریت جنگ را امام خمینی(ره) داشتند که در پیامی خطاب به بسیجیان فرمودند "شما با مدیریت صحیح در جنگ تحمیلی نشان دادید که می شود اسلام را در جهان حاکم کرد".وی ادامه داد: کشوری با دستان خالی و بدون حتی یک حامی بین المللی به مقابله با تمام قدرت های دنیا رفت. اصلا آمار تجهیزات و ادوات ما با طرف مقابل قابل قیاس نبود و بر همین اساس من معتقد هستم که مدیریت زمان جنگ به اصطلاح از آب کره گرفتن بود.

جزئیات خواستگاری و عروسی دختر روحانی افشا شد

کامبیز مهدی زاده در گفت وگویی به بیان جزئیاتی از خواستگای و ازدواج با دختر رئیس جمهور پرداخته است. در بخش‌هایی از این گفت وگو می‌خوانیم: تصمیم به ازدواج زمان مشخصی که ندارد، ولی من دورادور نسبت به شخص رئیس جمهور و خانواده ایشان ارادت داشتم. سخنرانی‌ها و مقالاتم طی سال‌های اخیر نیز گویای این مدعاست، ولی ایشان نه من و نه خانواده ام را قبلا نمی‌شناختند. من نه آقازاده هستم و نه رفیق آقازاده دارم. دست روزگار بود و مرا به سمت و سوی این ازدواج نیکو کشید. بله بسیاری دوست دارند و اصلا آرزو دارند که بتوانند داماد رئیس جمهور یک کشور شوند. این گونه نیست. آقای روحانی یک دوره رئیس جمهورند و دیگر آن موقعیت را ندارند.

برای این که همسرم دختر رئیس جمهور بودند، انتخاب شان نکردم و روی انتخاب خودم هم هستم و به او و خانواده شان پایبند خواهم بود. شخص آقای روحانی را به عنوان کسی که عاشق ایران، نظام و رهبری است. دوست دارم و فعالیت‌های ارزشمند ایشان در این چند سال تا ابد می‌مانند. در زمان انتخابات یادداشتی با عنوان «روح آنی با آمدن روحانی در کشور دمیده شد» نوشتم که کماکان بسیار به آن معتقدم. آقای روحانی همواره به دلیل سوابق انقلابی و نیز شخصیت قدرتمند و مدبر خود، برایم به عنوان یک جوان، الگو بوده اند. ایشان کار‌های بزرگی برای نظام و انقلاب انجام داده اند که تاریخ بعدا درباره آن‌ها قضاوت خواهد کرد. هم ایشان به ویژه به واسطه جایگاه شان تحقیقات کاملی را درباره من انجام داده بودند و هم من به واسطه پرس و جو از استادان و هم کلاسی‌های همسرم در دانشگاه درباره خلق و خو و خصوصیات اخلاقی اش، تحقیق کردم. این حق هر خانواده‌ای است. در جریان معرفی خودم به او، بسیار محکم و با اعتماد به نفس حاضر شدم. من نخبه نیستم، ولی سعی کردم در زندگی روی پاهایم بایستم و از خودم، سوابقم و مراحل مختلف زندگی گفتم. به آقای رئیس جمهور هم گفتم روی پای خودم ایستاده ام که این استقلال برایشان قابل توجه بود و گفتند از این شخصیت خوش شان آمده است اولین دیدارم با رئیس دولت در دفتر شخصیشان انجام شد. وی در این گفت وگو که با همشهری جوان انجام شده می‌گوید: آقای رئیس جمهور از من در خصوص خانواده ام سؤال کردند و من هم به شوخی در جواب گفتم مگر به شما درباره من نگفته اند که با لبخند ایشان مواجه شد.

در ادامه آقای روحانی پیرامون لزوم تحکیم وحدت خانواده و ساده گرفتن زندگی و احترام بین زن و شوهر صحبت کردند. در این بین برای ما چای آوردند که هر دو فنجان تا پایان جلسه دست نخورده ماند و سرد شد. در خلال صحبت‌ها آقای روحانی به صراحت پرسیدند که از من چه می‌خواهید. بنده هم با شوخی جواب دادم که آقای رئیس جمهور من دنبال میز نیستم و این میز‌ها گذرا هستند. من چیزی از شما نمی‌خواهم جز نگاه و عطوفت پدرانه شما در نهایت ایشان تصمیم را به همسرم (دختر خانم شان) واگذار کردند و گفتند که باید استخاره کنم. پس از پایان صحبت‌های ایشان با مناعت طبع بسیار خودشان مرا تا دم در دفتر بدرقه کردند. با ۱۰۰ تن مراسم بسیار ساده‌ای را برگزار کردیم و هیچ وزیر و نماینده مجلسی هم دعوت نبود. فقط آقای جهانگیری و چندنفر از دوستان و نزدیکانشان در مراسم حاضر شده بودند و اگر به عقب بازگردم باز هم همین کار را می‌کنم.

دستور قوه قضائیه به پلیس برای توقیف خودرو رانندگان مست

دادستان تهران گفت: به پلیس دستور داده شده که خودروی رانندگان مست را توقیف کنند، در این زمینه دستور کتبی صادر شده و تا پایان زمان مقرر نباید این گونه خودرو‌ها رفع توقیف شود. عرضه مشروبات الکلی، در اماکن عمومی از جمله هتل‌ها و رستوران‌ها جرم است، از پلیس و اتحادیه‌ها خواسته شده از این کار جلوگیری کنند. عفاف و حجاب سیاست رسمی کشور است و ارتکاب جرایم مرتبط با مفاسد اخلاقی ناقض این سیاست است. سکه ثامن ٢٥٠ میلیارد تومان بدهی دارد؛ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آن موجود است.

آماری که باید آن‌ را جدی گرفت

زهرا عبداللهی، رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت: تغذیه نقش مهمی در کنترل و پیشکیری از بیماری‌های غیرواگیر دارد. در عین حال ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور اضافه وزن و چاقی دارند که خود این عامل دیابت، فشارخون و انواع سرطان‌هاست. متأسفانه ایرانیان بیش از حد قند، نمک و چربی مصرف می‌کنند و به همین دلیل باید قند، نمک و چربی در محصولات غذایی کاهش پیدا می‌کرد که با همکاری صنایع غذایی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد محصولاتی در بازار داریم که قند، نمک و چربی آن‌ها کم شده و در حال حاضر ۴۰ محصول داریم که قند آن‌ها کاهش پیدا کرده است. /مهر

واکنش حضرتی به سخنان باهنر

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «‌آقای مهندس باهنر خبر داده‌اید که مساله ‎حصر در سال ۹۶ به مرحله نهایی رسیده بود اما نامه آقای کروبی مانع آن شد. به عنوان کسی که از ابتدای مجلس دهم پیگیر پرونده حصر بوده و ملاقات‌های متعددی در این زمینه داشته‌ام، می‌گویم که به نظر می‌رسد جنابعالی در جریان پشت پرده پرونده حصر نیستید.»

حبس طولانی مدت در انتظار شهرام جزایری

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت:پرونده شهرام جزایری که در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده بود، چند وقت پیش به صدور کیفرخواست منجر شد و این فرد در دادگاه بدوی به حبس نسبتا طولانی محکوم شده است، ولی از آنجایی که حکم قطعی نیست پس از قطعیت، میزان آن اعلام خواهد شد. خبرآنلاین

وام ازدواج ۴۰ میلیون تومان می‌شود؟!

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت در بودجه سال ۹۸ وام ازدواج هر یک از زوجه را مانند سال جاری ۱۵ میلیون در نظره گرفته است، برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش وام ازدواج را مطرح کرده‌اند. با توجه به افزایش تورم و بالا رفتن قیمت‌ها، برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش وام ازدواج هر یک از زوجه به ۲۰ ملیون را مطرح کرده‌اند که برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود تا درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری شود. با بالا رفتن قیمت‌ها قطعا وام ۱۵ میلیونی برای ازدواج کافی نیست، چندین هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، با توجه به اینکه هزینه‌ها برای آغاز زندگی بالاست، افزایش وام ازدواج می‌تواند عاملی برای تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده باشد./ تسنیم

خودمان را با برداشتن نرده‌های نماز جمعه سرگرم نکنیم، مشکلات مهم‌تری داریم

با وجود آنکه حذف نرده‌ها در نماز جمعه‌ها را می‌توان یک قدم مثبت و رو به جلو تلقی کرد، اما سؤال اینجاست اگر گفته می‌شود جمعیت امروز نماز جمعه نسبت به اول انقلاب کاهش داشته است، آیا این کاهش جمعیت صرفا ناشی از نصب نرده‌ها بوده یا انتقادات دیگری هم مطرح است؟ حجت‌الاسلام هاشم‌زاده ‌هریسی، نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان دراین باره گفت: گذاشتن این نرده‌ها از ابتدا هم اشتباه بود و از این کار‌های اشتباه زیاد داریم؛ این نرده‌ها تنها فاصله میان مردم و مسوولان را بیشتر کرد. نباید فراموش کنیم، اقداماتی مانند برداشتن نرد‌ها هر قدر هم اقدام مثبتی باشد، اما موضوع کوچکی است؛ مشکلات مردم خیلی فراتر از این حرف‌هاست که مسئولان باید به دنبال رفع آن‌ها بروند. مردم این ‌روز‌ها درد دارند و انتقادشان تنها به بود و نبود چند تا نرده ختم نمی‌شود. /اعتماد

به زودی درباره‌ی محمدرضاخاتمی تصمیم گیری می‌شود

دولت‌آبادی دادستان تهران درباره‌ی پرونده فردی که اخیرا مدعی تقلب هشت میلیون رأی در انتخابات سال ٨٨ شده بود گفت:مطابق بررسی‌ها این اظهارات صحت نداشت و این فرد هفته قبل به دادستانی مراجعه کرده و تحقیقات به اتمام رسیده و به زودی در مورد این فرد تصمیم خواهیم گرفت. فردی که در زمینه کاغذ چندی پیش دستگیر شد، در حال تحقیق و بازجویی است. در دادستانی پنج پرونده در رابطه با کاغذ مطرح است و حدود هشت نفر بازداشت شدند. در روز‌های اول رقم ارزی که اعلام شد سی میلیون دلار بود، اما طبق آخرین تحقیقات، این افراد ١٨٠ میلیون دلار ارز دریافت کرده و یا فروخته و کاغذ وارد نکردند و یا کاغذ‌ها را با تهیه فاکتور‌های صوری در بازار آزاد فروخته‌اند. /میزان

مجلس به موضوع اسماعیل بخشی ورود می‌کند

محمد کاظمی، نایب رئیس دوم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی گفته‌های اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران هفت‌تپه که در جریان اعتراضات کارگران این مجمتمع بازداشت و مدتی را در زندان سپری کرد، مبنی بر اینکه در مدتی که بازداشت بوده مورد شکنجه قرار گرفته است، گفت: امکان دارد این موضوع در کمیسیون قضایی مطرح شود، اما در هر صورت این ادعایی است که باید اثبات شود و نیاز به رسیدگی قضایی دارد. در قانون اساسی ما شکنجه ممنوع است و باید ادعا در این مورد بررسی و کمیسیون مربوطه تشکیل جلسه دهد. /ایلنا

هنوز هم آشیخ اکبر زنده و تأثیرگذار است

روزنامه جمهوری اسلامی با خانم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مصاحبه‌ای انجام داده است که بخشی از مصاحبه را می‌خوانید: کدام نقطه از دوران مظلومیت آقای هاشمی برای شما حائز اهمیت است و آن دوره را تلخ‌تر می‌کند؟ دوران بعد از ریاست جمهوری یعنی انتخابات مجلس ششم و ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸ که بیشترین توهین‌ها وتهمت‌ها ازسوی چهره‌های انقلابی و با پول بیت المال علیه ایشان انجام شد و سال ۹۲ که آقای هاشمی را رد صلاحیت کردند... .

در آستانه دومین سالگرد رحلت ایشان جای خالی ایشان تا چه حد احساس می‌شود؟ من به جای خالی ایشان در زندگی و در دوران‌های مختلف عادت کرده بودم، از ابتدای ازدواج زندان و بعد از انقلاب، ماندن ایشان در مجلس و جبهه رفتن‌های زیاد. حال که ایشان در کنار مراد و امامش آرمیده، از محل دفن ایشان راضی هستم و مخصوصا از عزتی که خدا روز تشییع با حضور مردم برای ایشان ایجاد کرد و از همه مردم که ایشان را بدرقه کردند تشکر می‌کنم، هر پنجشنبه که سر مزار ایشان می‌روم و با ایشان دردل می‌کنم. با توجه به فیلم‌ها و کتاب‌ها و مطالبی که هنوز هم برای تخریب ایشان ساخته یا نوشته می‌شوند، هنوز هم احساس می‌کنم آشیخ اکبر زنده و تأثیرگذار است که این برای من مهم است.

تاجگردون آشنا را با مشایی مقایسه کرد

تاجگردون در اینستاگرام خود نوشت: هر رئیس جمهوری گویا باید یک مشائی داشته باشد. مشاور محترم رئیس جمهور بعد از شش سال از دوره رئیس جمهور با دادن آدرس غلط به جامعه فرار به جلو می کند. بودجه را دولت می دهد. شش سال هم آقای روحانی بودجه را به مجلس داد. هر آنچه بخواهد می تواند در لایحه انجام می دهد. مثل امسال که هر جا را دوست نداشت کم کرد و هر جا را دوست داشت بالا برد. افزایش‌های مجلس هم مشخصه. افزایش حقوق بازنشستگان، کسری بیمه ها، عمرانی مناطق محروم، پاداش برزمین مانده فرهنگیان و کارمندان، افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امدادو از این قبیل موضوعات. جناب آقای آشنا این مردم درد زیادی دارند به دردشان نمک دروغین نریز یا اینکه اگر جنایتی شده دولت فعلی را هم در این جنایت شریک بدانید. البته که اگر مجلس ببیند جایی بی انصافی شده باشد اصلاح میکند. چه در عرصه اقتصادی و چه فرهنگی و چه در دفاع. خدا همه را به راه راست هدایت کند.

ضرغامی: رسانه بدون فضای مجازی مفهوم ندارد

ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما با بیان اینکه روش های کارمندی در عرصه رسانه توان اقناع سازی مخاطب را ندارد، گفت: افراد از حدود دو هزار شبکه ماهواره ای معمولا ۱۰ شبکه را به عنوان ایستگاه انتخاب می کنند و لذا رسانه ملی ما باید سعی کند یکی از این ایستگاه ها باشد. وی با اشاره به شبهه افکنی دینی دشمن در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: پاسخگویی به شبهات باید به دو روش مستقیم و غیرمستقیم صورت بگیرد. گاهی باید پاسخگویی مستقیم و سریع باشد و گاهی باید از روش های آفندی و پدافندی استفاده کنیم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز رسانه بدون فضای مجازی مفهوم ندارد، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات صداوسیما نشأت گرفته از فضای مجازی است و لذا باید در مقابل اتاق جنگ رسانه ای شبکه های رقیب روشن و سریع عمل کنیم.

روحانی و احمدی‌نژاد غایبان اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آملی لاریجانی

مراسم معارفه آیت الله آملی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. صبح امروز اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد از غایبان این جلسه معارفه که اکثریت اعضاء مجمع در آن حضور داشتند بودند.

عباس عبدی: اصلاح‌طلبان مسئول برآمدن دولت روحانی نیستند

عباس عبدی: مگر همه گروه‌های حامی خاتمی در سال ۷۶، در باره رفتار خاتمی مسئولیت می‌پذیرند؟ اصلاح طلبان در سال 76 و 80 باید مسئول دولت را بپذیرند و در سال 84 و 88 نیز مسئول انتخابات هستند. اما در سال 92 و 96 نه مسئول انتخابات هستند نه مسئول دولت برآمده از آن. به این دلیل که نامزد خود را نداشتند و مجبور بودند که از یکی از گزینه‌های حاضر حمایت کنند زیرا اگر این کار را نکرده بودند باز هم امروز محکوم می‌شدند که چرا وارد میدان نشدند. البته اصل این موضوع که اگر گروه‌های سیاسی به دلایلی مثل عملکرد خود تحت فشار افکار عمومی باشند، اصلا بد نیست.

کنایه محمود صادقی به برداشتن نرده‌های نماز جمعه

محمود صادقی به برداشتن نرده‌های حفاظ بین مردم و مسئولان در نماز جمعه تهران واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: کار خوبی است اما برخی طوری سخن می‌گویند که گویی نصب نرده‌ها کار دشمن بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار