ایرنا نوشت: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه ای با امضای 105 نماینده مجلس شورای اسلامی برای اختصاص 350 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد.
کد خبر: ۷۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 06 January 2019

سیدهادی بهادری در رابطه با جزئیات این نامه بیان کرد: نمایندگان طی این نامه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده اند تا با اختصاص 200 میلیون دلار برای تجهیز اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به آبیاری نوین و 150 میلیون دلار نیز برای تکمیل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه موافقت فرمایند.
وی در رابطه با طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه، اظهار داشت: این طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال 1398 به بهره برداری می رسد.
بهادری با اشاره به اینکه تاکنون برای این طرح بیش از 15 هزار میلیارد ریال هزینه شده، اضافه کرد: برای اتمام آن نزدیک به هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه، سالانه بیش از 630 میلیون مترمعکب آب وارد پیکره دریاچه می کند.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار