رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اژه‌ای: اسماعیل بخشی به قوه‌قضاییه شکایت کند/بهروز افخمی کدام بازیگر زن هالیوود را برای فیلمش انتخاب کرد؟/جعفرزاده: برخی کم آوردند دارند فرار می‌کنند و ... که رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱ 06 January 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اژه‌ای: اسماعیل بخشی به قوه‌قضاییه شکایت کند
 
سخنگوی قوه قضاییه درباره ادعای شکنجه اسماعیل بخشی، کارگر بازداشتی شرکت هفت تپه گفت: از دیگران شنیدم که نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات نوشته و علی القاعده وزارت اطلاعات پیگیری می کند؛ البته نمی دانم نامه وی به وزارت اطلاعات درست است یا خیر. وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود. باید دید که موضوع چگونه است و اگر شکایت کند دادستان وارد می شود و اگر وزارت اطاعات تخلفی را دید حتما به مرجع قضایی اعلام می کند/ایسنا

بهروز افخمی کدام بازیگر زن هالیوود را برای فیلمش انتخاب کرد؟

بهروز افخمی درباره شروع دوباره فعالیتش در عرصه فیلمسازی و فیلمنامه‌ها و ایده‌هایی که در دست دارد، گفت:چهار فیلمنامه دارم که خوشبختانه وقت کافی پیدا کرده‌ام برای اینکه آن‌ها را بنویسم و فیلمنامه‌های نصفه‌ای که می‌توانم ظرف چند هفته تمامش کنم هم هست. یعنی مجموعه فیلمنامه‌هایی که کامل کرده‌ام یا نیمه کاره رها کرده‌ام برای اینکه دیدم در اولویت نیست، فکر می‌کنم الان هفت تا باشد.مثلا «احمدشاه مسعود» دیگر فیلمنامه مدنظرم هست که داستان آن روی یک مقاله از خانم نسرین گراس و یک کتاب از یک نویسنده آمریکایی به نام باربارا بیک پایه‌گذاری شده است. اگر قرار است کسی نقش او را بازی کند، جین فوندا از همه بهتر است که سرش برای دردسر درد می‌کند. جین فوندا کسی است که در ویتنام شمالی با هوشی‌مین عکس گرفت و صحبت کرد و کنسرت گذاشت./ خبرآنلاین

شوروی با ۱۳۰۰۰ کلاهک هسته‌ای از هم پاشید و همان موقع در ۲۰کشور نفوذ و حضور داشت!

رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده مجلس در نطق صحن علنیگفت: اگر چه نفوذ ما در منطقه مهم است اما فراموش نکنیم بعضی وقت‌ها هزینه‌های زائد ممکن است ما را در خیابان‌های تهران زمین‌گیر کند. اتحاد جماهیر شوروی در زمان سرنگونی ۱۳۰۰۰ کلاهک اتمی و در بیش از ۲۰ کشور نفوذ و حضور خارجی داشت اما در خیابان‌های مسکو تکه پاره شد. مردم برای تامین معیشت خود مشکل دارند؛ اگر نتوانیم هزینه‌های زائد سیاست خارجی و داخلی را درمان کنیم آسیب امنیت ملی ما نه توسط دشمنان ما که در خیابان‌های شهرهای ما رخ خواهد داد.

جولان مافیای زباله در مازندران

صاحب شریفی اسدی نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: در موضوع دفع مناسب زباله‌ها با مافیای قدرتی در شهر‌ها و شهرداری‌ها مواجه هستیم که در حوزه پسماند فعال هستند و مانع تصمیم گیری درست برای تعیین تکلیف زباله‌ها می‌شوند. صاحب شریفی اسدی با تاکید بر لزوم توقف تخلیه زباله در جنگل‌های مازندران اظهار داشت: زباله در برخی شهر‌ها منبع درآمد برخی افراد خاص است و این افراد سودجو با ارتباطات خاصی که دارند، عامل بازدارنده در مدیریت صحیح زباله در استان‌های شمالی کشور به شمار می‌روند.

«سیف» در میان ۹ متهم پرونده ارزی نیست

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی از متهمان علاوه بر مسایل ارزی، پرونده‌های دیگری هم دارند. دادگاه این پرونده هنوز شروع نشده است و مشغول مطالعه پرونده هستند. این پرونده ۹ متهم دارد. اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا پرونده سیف هم با همین پرونده هستند؟ گفت: خیر مربوط به این نه پرونده نیستند.

خبری جدید از ممنوعیت کنسرت در مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صدور مجوز برای برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد را تکذیب کرد. طی چند سال گذشته یکی از مهم‌ترین موضوعات چالش برانگیز در حوزه فرهنگی مشهد برگزاری کنسرت‌های موسیقی در این شهر بوده که تاکنون به دلیل مختلف از برگزاری این رویداد در پایتخت فرهنگی کشور جلوگیری شده است. این ممنوعیت باعث شده تا کنسرت‌های مختلفی در شهر‌های اطراف مشهد برگزار شود تا علاقه‌مندان به این عرصه بتوانند از فضای ایجاد شده استفاده کنند. با این وجود طی روز‌های گذشته خبری مبنی بر صدور مجوز برای برگزاری کنسرت در یکی از سالن‌های مشهد در فضای مجازی منتشر شد که پیش از تایید یا تکذیب توسط مسئولان مربوطه واکنش‌های متفاوتی را نیز به دنبال داشت. در همین رابطه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با مهر صدور مجوز برای برگزاری کنسرت در مشهد را تکذیب کرد و گفت: هنوز مجوزی در این رابطه صادر نشده است.

کنایه مهاجری به حلقه روحانی:این‌ها اظهارنظر‌های برژینسکی مآبانه می‌کنند

مسیح مهاجری در واکنش به نقش اطرافیان روحانی در تغییرات اخیر کابینه: کنون سخن در این نیست که وزیری نرود و در هیأت دولت جابجائی صورت نگیرد. سخن بر سر این است که اگر رئیس‌جمهور خواهان تحول است چرا این تحول را در نزدیک‌ترین اطرافیان خود پدید نمی‌آورد؟ تا چه وقت باید برنامه ریزی برای بودجه کل کشور برمبنای تعارف و رودربایستی صورت بگیرد؟ تا چه زمان می‌توان شاهد متورم شدن دستگاه‌های غیرمفید و توصیه‌ای بود که از پستان پر شیر بودجه تغذیه می‌کنند؟ تا چه وقت باید مردم شاهد خاصه خرجی‌ها در تخصیص بودجه باشند؟ تا کجا می‌توان اظهارنظر‌های برژنسکی مآبانه بعضی ازمشاورانتان را آقای رئیس‌جمهور تحمل کرد که بودجه میلیاردی می‌گیرند و مثل بعضی دستگاه‌های باصطلاح فرهنگی حوزه و خارج حوزه فقط کارمند و حقوق بگیران آویزان اضافه می‌کنند؟ سازمان برنامه و بودجه به یک مدیر شجاع نیاز دارد تا بودجه از انحصار‌های تحمیلی کنونی آزاد شود و به مصرف واقعی برسد.
 
جعفرزاده: برخی کم آوردند دارند فرار می‌کنند

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولت در وضعیت سخت اقتصادی به سر می برد. باید همه پای کار این دولت بیایستند. اینکه کم بیاورند و فرار کنند، کار درستی نیست. چنین کسانی مرد دوران سخت نیستند.غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره علت خروج برخی چهره ها از دولت روحانی گفت: قبول ندارم که دولت دارد بی ژنرال می شود. اگر احزاب قوی داشتیم این طور نمی شد که کسانی وسط راه ببرند. آقای ربیعی استیضاح شد ولی بقیه خیر، همین الان چند نفر دیگر هم از اعضای کابینه می گویند ما استعفا دادیم، این استعفا را قبول کنند تا ما برویم.وی افزود: آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید هفته گذشته در مجلس حاضر شد گفت «من استعفا دادم، استعفایم را قبول کنند، می روم». این حرف یعنی آنکه برخی فقط در دوران خوش خوشان هستند. امروز دولت در وضعیت سخت اقتصادی به سر می برد. باید همه پای کار این دولت بیایستند. اینکه کم بیاورند و فرار کنند، کار درستی نیست. چنین کسانی مرد دوران سخت نیستند.نایب رئیس فراکسیون مستقلان مجلس یادآور شد: معنی ندارد که آقای قاضی زاده هاشمی بازنشسته ها را بهانه می کند، استعفا می دهد و می رود. یک سال پیش در مصاحبه ای گفتم «دولت احمدی نژاد هدفمندی یارانه ها را برای این مملکت به عنوان گورستان گذاشت، گورستان به جامانده از دولت آقای روحانی هم طرح تحول سلامت است چون نه مصوبه مجلس را دارد و نه در هیأت وزیران».
 
شیبانی در خانه‌ اجاره‌ای زندگی می‌کند

آزاده شیبانی دختر عباس شیبانی گفت: پدر سال‌هاست که دیگر حرف نمی‌زند و سخنی نمی‌گوید؛ مگر جمله‌های کوتاه. ایشان متولد سال ۱۳۱۰ است و قبل از انقلاب، ساواک پدرم را به خاطر فعالیت‌های انقلابی ۱۳ سال زندان انداختند، اما من یاد ندارم که در کل سال‌های پس از انقلاب اسلامی پدرم ذره‌ای از شرایط سختی که قبل از انقلاب بر او تحمیل شده بود گله کرده باشند.وی ادامه داد: پدرم به همراه دایی ام زندانی سیاسی بودند. زمانی که بانویی انقلابی برای پیگیری اهداف انقلاب به دیدن دایی بنده می‌آمدند؛ پدرم در جریان قرار گرفت و این خانم را از طریق دایی من خواستگاری کرد. در حقیقت خواستگاری پدر من در پشت میله‌های زندان انجام شد و پدر معتقد بود که اگر با زنی ازدواج کند که شرایط فعلی را درک کند و بپذیرد؛ می‌تواند او را به کمال آرامش و آسایش برساند. خطبه عقد پدر و مادرم را نیز آیت الله طالقانی خواندند.
 
ناصری کاندیدای ایده‌آل آیت‌الله مصباح را معرفی کرد!
 
ناصری درباره اظهارات اخیر آیت الله مصباح که گفته بود برای آینده انقلاب، با برنامه دقیق نیروسازی نکرده ایم و چاره ای نیست، باید فردی انتخاب کنیم که ایده آل نیست» گفت: اینکه آقای مصباح از مرحله و باور سابق خود که در آن رای و دموکراسی معنا ندارد امروز به این ادبیات و گفتمان رسیدند که صحبت از رأی و انتخابات نسبی می کنند و به این نتیجه رسیده اند که بخاطر نبود یک نیروی ایده آل، به یک نیروی نسبی توجه کنند گام بسیار بزرگی است.او ادامه داد: آقای مصباح کسی بوده که به هیچ وجه برای صندوق رأی، انتخابات و دموکراسی ارزشی قائل نبود اما امروز به این باور رسیده و این موضوع جای خوشحالی دارد.ناصری افزود: البته طبیعی است که در هر نظام سیاسی و جامعه مدنی، انسان صد درصد آرمانی و ایده آل تحت هیچ شرایطی و در هیچ کجای جهان پیدا نشده است؛ اصلا فلسفه وجودی صندوق رأی این است که افراد و مردم افراد را با هم مقایسه کنند و بنا به تشخیص خودشان، بهترین را از میان آنها انتخاب کنند.

این تحلیلگر اصلاح طلب ادامه داد: آقای مصباح یکی از تئوریسین ها و چهره های ضد اصلاحات بوده اما در سالهای اخیر حتی بخشی از اصولگرایان هم به ایشان پشت کرده اند؛ یعنی ایشان دیگر آن موقعیتی را که در دهه هفتاد برایشان وجود داشت، در اختیار ندارند.او افزود: باور بنده این است که انتخابات 1400 یعنی انتخابات دوره ی بعدی ریاست جمهوری با توجه به شرایط اجتماعی و بحران های شدید ملی و بین‌المللی، انتخابات بسیار ویژه و متفاوتی نسبت به همه انتخابات چهل ساله گذشته خواهد بود. بخش اعظمی از جامعه از جریانات سیاسی و از گفتمان های سیاسی متعارف گذشته تا حدود زیادی عبور کرده اند و حتما انتخابات 1400 بسیار سخت و غیرقابل پیش بینی خواهد بود.ناصری افزود: آقای مصباح هم طبیعتاً بر اساس سلائق و وابستگی های فکری خود سراغ اشخاصی از احمدی نژاد سال 84 یا آقای جلیلی یا آقای لنکرانی خواهند رفت و ایده آل برای آقای مصباح همین جماعتی است که اسم بردم.
 
محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه می‌شود؟

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید احتمال ریاست خود بر قوه قضاییه بعد از آملی لاریجانی را رد کرد.محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمالش هست که خود شما رییس قوه شوید؟ گفت: خیر. ریاست قوه ابلاغ جدیدی گرفتند و با حفظ سمت کارها را با قوت انجام می‌دهند و خللی در کارشان ایجاد نشده است. وی درباره اینکه چه کسی را احتمال می‌دهید رییس قوه شود؟ گفت: احتمال می‌شود داد ولی قطعی نه. به موقع و هر زمان مقام معظم رهبری اعلام کردند همه مطلع می شویم‌.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :