امام جمعه تبریز در دیدار اعضای هسته‌های گزینش استان مطرح کرد:
حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: گاهی وقت‌ها که بنده به مناطق حاشیه شهر سر می‌زنم ساکنان آن محله‌ها می‌گویند چه خوب است، حتما زمان انتخابات نزدیک شده است که سر و کله مسوولان پیدا می‌شود.
کد خبر: ۷۰۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 08 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضای هسته‌های گزینش استان با بیان اینکه در گذشته به سبب افراط و تفریط‌های بی‌مورد در گزینش افراد، کشور آسیب دیده است، گفت: پرسش‌های بی‌ربط و حاشیه‌ای از افراد برای ورود به ادارات، به هیچ عنوان به صلاح نیست و باید از هرگونه رفتارهای افراطی در این خصوص به شدت اجتناب کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، احراز صلاحیت افراد را مهم‌ترین ویژگی و کارکرد هسته‌های گزینش دانست و ادامه داد: البته این به معنی عدم صلاحیت افراد نیست و هسته‌های گزینش باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی بر پرهیز از سخت‌گیری‌ها و رهاسازی‌های بی‌مورد در استخدام نیروی انسانی در ادارات تاکید و اضافه کرد: اگر موازین و معیارهای قانونی در این رابطه حاکم شود کسی جرات تخلف در دستگاه‌های دولتی را نخواهد داشت و جلوی ورود افراد نفوذی نیز به سیستم گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولیت‌ها در دولت و نهادهای مختلف باید به اهلش سپرده شود و این مسئولیت‌ها به هر فردی که اعلام داوطلبی می کند نباید سپرده شود، چون خدمت به مردم کاری سخت و دشواردر عین عال لذت‌بخش است.

امام جمعه تبریز، داشتن روحیه تلاش برای رفع مشکلات مردم، پرهیز از تبلیغ مدیریت به سبک غربی، صداقت در وعده دادن به مردم و مقابله با هرگونه فساد را از معیارهای اصلی ورود افراد به بدنه دولت برشمرد.

 باز هم انتخابات نزدیک است که سروکله مسوولان پیدا شد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: گاهی وقت‌ها که بنده به مناطق حاشیه شهر سر می‌زنم ساکنان آن محله‌ها می‌گویند چه خوب است، حتما زمان انتخابات نزدیک شده است که سر و کله مسوولان پیدا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کسی که وارد نظام اداری می‌شود فساد را در هر صورت عامل ناکارآمدی خود باید بداند، افزود: یک مدیر و یا کارمند باید یقین داشته باشد که فساد در هر مجموعه‌ای عامل ناکارآمدی خواهد بود.

آل‌هاشم متذکر شد: فساد مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند، از این‌رو باید با فساد به صورت جدی مقابله کرده و افرادی انتخاب کرد که همیشه دنبال عدالت هستند و با قاطعیت جلوی فساد ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه در هر تشکیلاتی که نظارت ضعیف بوده با مشکلات ناکارآمدی روبه رو می‌شویم، تصریح کرد: باید همیشه نظارت باشد و حتی یک مدیر باید در زمان مدیریتی خود زیرمجموعه خود را  بررسی کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: همه باید تلاش کرده و دست هم دهیم و یک صدا با فساد مقابله کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه البته افرادی که در گزینش فعالیت می‌کنند شاید گاهی اوقات موجب حملات افراد دیگر قرار گیرند، افزود: اعضای گزینش باید برای اجرای حق و عدالت کوشا باشند و توجهی به این حواشی نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه در مسوولیتی که هستیم، باید به خاطر خدا برای مرم تلاش کنیم و دیگر برای کار مردم وقت و بی‌وقت نشناسیم، افزود: وقتی مردم اختلافات مسوولان را می‌بینند دچار یاس و ناامیدی از آن مجموعه می‌شوند، باید  اختلافات خود را در داخل خود مجموعه حل کرده و به مردم خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با اینکه فلانی از نظر قانونی چه شغلی دارد، کاری ندارند بلکه مردم می‌گویند که همه باهم باشید و مسوولان همدل و خدمتگزار باشند، چراکه ما مدیون این ملتی هستیم که در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون از این نظام حمایت کرده‌‌اند و دیگر  نمی‌پذیرند که در یک اداره‌ای چند مسوول با هم دعوا کرده و علیه همدیگر صحبت کنند و کارهای خلاف همدیگر را برای مردم باز کنند.

آل‌هاشم افزود: باید مشکلات را در داخل مجموعه حل کنیم و به رسانه‌ها نکشانیم، باید کارهای مردمی و با مردم را نشان داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار