انتشار ۲ فیلم «مستند بهتان» و «هاشمی زنده است» هم‌زمان در داخل و خارج معنادار است
محمد هاشمی درباره شبهات مربوط به فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: پزشکان علت فوت مرحوم را ایست قلبی اعلام کردند اما هیچ گاه مشخص نشد که علت ایست قلبی چه بوده است.
کد خبر: ۷۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 08 January 2019

زهره ترسایی: دوسال از رحلت آیت الله هاشمی می گذرد اما حرف و حدیث ها درباره علت فوت وی همچنان ادامه دارد، فاطمه و فائزه هاشمی دو عضو خانواده هاشمی هر چند وقت یکبار شائبه هایی راجع به فوت آیت الله هاشمی مطرح می کنند به طوریکه طی روزهای اخیر فاطمه هاشمی در گفت و گویی عنوان کرده با شواهدی که به دست آورده، مطمئن است که فوت پدرش طبیعی نبوده است.

درباره صحت و سقم ادعاهای مطرح شده درخصوص علت فوت آیت الله هاشمی، آخریت وضعیت انتشار خاطرات مرحوم هاشمی و مستند " هاشمی زنده است" با محمد هاشمی به گفت وگو نشستیم.

محمد هاشمی درباره شبهات مربوط به فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به خبرآنلاین گفت: در این زمینه ما هیچ گاه امکان بررسی نداشتیم؛ تنها آقای شمخانی در شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای تشکیل داده و بررسی‌هایی انجام دادند در نهایت نتایج گزارش خود را به رئیس جمهور ارایه کردند.

وی با بیان اینکه ما اطلاعی از کم و کیف این گزارش نداریم، ادامه داد: تنها در این حد شنیدیم که شورای عالی امنیت ملی گزارشی را تهیه و به رئیس جمهور ارایه کردند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پزشکان علت فوت مرحوم را ایست قلبی اعلام کردند، تصریح کرد: اما مشخص نیست که علت ایست قلبی چه بوده است؛ دقیقا این جا همان نقطه ابهامی است که از همان اول وجود داشت که راجع به آن صحبتی نشد، همان شب رحلت در بیمارستان به خبرنگاران اعلام کردم که پزشکان علت فوت را ایست قلبی اعلام کردند اما اینکه علت ایست قلبی چه بوده هیچ وقت مشخص نشد.

وی درباره اینکه آیا خانواده پیگیر رفع شبهات درباره علت فوت هستند، گفت: چون محسن آقا وصی حاج آقا هستند باید از ایشان سوال کرد که آیا امکان پیگیری علت فوت آیت الله هاشمی وجود دارد یا خیر.

سالی یک کتاب از خاطرات مرحوم هاشمی منتشر می شود
هاشمی درباره انتشار کتاب های خاطرات آیت الله هاشمی گفت: بناست که محسن آقا سالی یک کتاب از خاطرات مرحوم هاشمی منتشر کنند، معمولا کتاب‌ها آماده و در نمایشگاه کتاب عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه آیت‌الله هاشمی معیشت مردم بود، تاکید کرد: اشتغال جوانان، فرهنگ و سالم سازی جامعه، مبارزه با ناهنجاری‌ها و ایجاد آرامش برای مردم از دیگر دغدغه های مرحوم هاشمی بود، تبعا اگر امروز ایشان زنده بودند دغدغه مردم اولویت نخست شان بود و تلاش می کردند تا مشکلات را به گونه ای حل کنند که فشار زیادی به مردم وارد نشود.

هاشمی با بیان اینکه این روزها بی انصافی های زیادی درباره آیت الله هاشمی می‌شود، تصریح کرد: اخیرا همزمان دو مستند یعنی "مستند بهتان" از سوی بی بی سی و " هاشمی زنده است" در ایران منتشر شده که محور هر دو تخریب امام و انقلاب است.

انتشار همزمان "مستند بهتان" و "هاشمی زنده است" معنادار است
وی ادامه داد: در پایان مستند "هاشمی زنده است" گفته می شود "هاشمی زنده است چون انحراف زنده است" این در حالی است که امام(ره) فرمودند: "هاشمی زنده است چون نهضت زنده است". در این مستند کلمه "نهضت" را به "انحراف" تغییر داده اند که به طور کامل خط بطلانی بر نهضت امام کشیدند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از ساخت دو مستند مذکور، گفت: بعد از نمایش این مستند توسط دو دانشجو، آنها در پاسخ به این سوال که دسترسی شما به آرشیو صدا وسیما چگونه بوده و اینکه منابع مالی برای ساخت این فیلم مستند که با مقیاس های امروز حدود 20 میلیارد تومان است از کجا تامین شده، جواب قانع کننده ای نداشتند و به اینکه خودمان فیلم را ساختیم بسنده کردند.

محمد هاشمی تاکید کرد: انتشار دو فیلم مستند "مستند بهتان" و "هاشمی زنده است" به طور همزمان در داخل و خارج و در آستانه دهه فجر و رحلت آیت الله هاشمی بسیار معنا دار است، در این زمینه ضروت دارد هم رسانه ها و هم مسئولان قضایی و اطلاعاتی و امنیتی کشور دلایل این همزمانی را بررسی کرده و اجازه ندهند عده ای اینگونه بر امام و انقلاب و نهضت بتازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار