سوالی که مطرح است اینکه این اقدام چه تاثیراتی دارد. دو سال پیش آقای نوبخت سخن از حذف یک صفر و تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان را مطرح کردند و تحلیل این موضوع با موضوع دو سال پیش هیچ تفاوتی ندارد و همه این موارد اصلاح شکلی است و تاثیری در GDP و ارزش پول ملی کشور و ... نداردآنچه رخ خواهد داد به قول آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی ارتقا وجه پول ملی در سطح بین المللی است یا اینکه حفظ و بازگرداندن پرستیژ پول ملی در مقابل ارزهای دیگر است.

مسئله رفورم پولی کلا با این سیاست و ایده انجام می‌شود که بعد از اینکه تورمهای مکرر به یک واحد پولی وارد و موجب کاهش ارزش آن می‌شود و عملا در مبادله مردم هم صفرها نقشی ندارند با این اصلاح شکلی صفرها را از زبان مردم و سپس از روی کاغذهای پول مردم می بردارند بی آنکه سهم درآمدی آنها نسبت به سهم مخارج شان تغییر کند؛ یعنی اینگونه نیست وقتی صفرها حذف شدن، مردم همان میلیون تومان حقوقی که قبلا می‌گرفتند را بگیرند و در بازار همه کالاها صفرهایش کم و توانمند شده باشند و یا برعکس.

بنابراین هیچ تفاوتی ندارد که مردم مثلا یک و نیم میلیون تومان یا ۱۵ میلیون ریال و یا اینکه یک و نیم حقوق بگیرند؛ هیچ تفاوتی ندارد که با چه اعدادی کار می کنند و نسبت آن هیچ تغییری نمی‌کند.

سوالی که مطرح هست اینکه آیا حدف صفرها باعث کنترل تورم می‌شود یا نه، که با توجه به ماهیت و اندازه نرخ تورم هیچ تغییر را ایجاد نمی کند. البته عدد آن به دلیل تغییرات سال پایه عدد آن کمتر خواهد شد.

البته باید توجه داشت که حذف صفر زمانی باید اجرایی شود که اقتصاد دارای ثبات است و به هر حال امروز به این‌ نتیجه رسیدن که این کار انجام شود و قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد.