استاندار آذربایجان‎شرقی:
استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: لازم است قبل از اینکه به فکر افزایش امکانات فرهنگی و تربیتی باشیم، تلاش کنیم فرهنگ و تربیت را عمق بخشیم و ارتقاء دهیم.
کد خبر: ۷۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 09 January 2019
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش جزو اساسی‎ترین و مبنایی‎ترین اجتماعات است و بعد از نهاد خانواده مهم‌ترین جایی که شخصیت انسان شکل می‎گیرد مدرسه است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته در ارتباط با تعلیم و تربیت سرمایه‎گذاری‎های ویژه‎ای صورت می‌گیرد؛ در این کشورها آموزش و پرورش کلا مجانی است و دید اقتصادی به این مقوله ندارند؛ چرا که می‎دانند اگر بخواهند زندان احداث نکنند باید آموزش و پرورش را رونق دهند.

پورمحمدی اذعان داشت: شورای آموزش و پرورش بسیار مهم است و تقاضا دارم جلسه با دستور جلسه مشخص برای سیاستگذاری همراه و مشکلات جدی آموزش و پرورش مطرح و حل شود.

استاندار آذربایجان‎شرقی متذکر شد: در عین حال که آمار و ارقام ارتقاء شاخص‌های آموزش و پرورش در چند سال گذشته خوشحال کننده است؛ باید به یاد داشته باشیم حدود 18 درصد بیسوادی در استان وجود دارد که با این پیشینه فرهنگی و تاریخی استان ما اصلا همخوانی ندارد و بسیار قابل تامل است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد سختی معیشت باعث شده تعدای از هم استانی‎های ما از تحصیل محروم مانند که این مسئله باید پیگیری و رفع شود.

این مسوول تصریح کرد: عدد جمعیتی تحصیل واجب‌التعلیمان افزایش یافته اما کیفیت فارغ‌التحصیلان بسیار کاهش یافته است؛ نباید فقط به افزایش آمار تحصیل‌کرده‎ها اکتفا شود؛ باید به آموزش‎های خود عمق دهیم؛ باید ببینیم آیا امکانات تربیتی و فرهنگی افزایش یافته یا خود فرهنگ و تربیت؟!

استاندار آذربایجان‎شرقی اذعان داشت: باید همه دست به دست هم دهیم و زنجیره تعلیم و تربیت را تکمیل کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود نسبت به موسساتی که به ارائه مدارک تحصیلی فوری و بی‎دردسر می‎پردازند، تذکر داد و افزود: باید با دکان‌دارانی که به ارائه دیپلم و مدرک تحصیلی‎های غیرمعتبر پولی می‎پردازند، برخورد شود.

پورمحمدی توصیه کرد: برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش از فارغ‎التحصیلان دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‎های برتر کشور استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام معلمان از دانشگاه فرهنگیان تامین شود، آموزش و پرورش استان را از اساتید برتر استان و کشور محروم کرده‎ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار