نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه در تبریز گفت : در چله انقلاب دستاورد های فرهنگی این خیزش آگاهانه را با زبان هنر به مردم بگوییم که کنگره فرهنگ و هنر سپاه بهترین فرصت برای تشریح و تبیین آن میتواند باشد.
کد خبر: ۷۰۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 14 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم درنشست مسئولان و اعضای کمیته های کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه با بیان اینکه تنها فردی که در کشور به مسئله فرهنگ توجه جدی داشته است شخص رهبر معظم انقلاب هستند گفت : این کنگره فرصتی برای بیان دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید این کنگره تبلور"ما می توانیم" در حوزه فرهنگ و هنر باشد، تصریح کرد : علی‌رغم تلاش دشمنان، فرهنگ اسلامی در جامعه جا افتاده است و حضور جوانان در عرصه‌های دینی و انقلابی نشانه این هوشیاری و آگاهی نسل های سوم و چهارم انقلاب است .
نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره مردمی شدن فرهنگ و هنر در دوران انقلاب اسلامی ادامه داد : در این چهل سال، ما توانستیم هنر و ادبیات متعهد را در عرصه فرهنگ جاگذاری و ثبت نماییم.
امام جمعه تبریز گفت : سرودها و شعرهای مردمی و انقلابی در این چهل سال جان تازه گرفته و رشد کرده است و این رشد و بلوغ را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: در حوزه موسیقی مشروع، انقلابی و مناسبتی و همچنین ادبیات کودک و عرصه رسانه و مطبوعات نیز در دوران پس از انقلاب نیز تولیدات بسیار خوبی لحاظ کمی و کیفی اتفاق افتاده است.
وی گفت : عرصه سینما علی‌رغم انتقاداتی که به این عرصه از هنر داریم، پیشرفت‌های خوب و قابل قبولی تا کنون داشته‌ایم.
نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد تفکر خودباوری در بین آحاد ملت پس از انقلاب اسلامی و تربیت نسل جوان با آموزه های دین مبین اسلام گفت : با ظهور انقلاب اسلامی مساجد به هویت اصلی خود بازگشت و به کانون تربیت نسل جوان تبدیل شدند.
در ادامه این دیدار، حجت الاسلام کاملی‌فر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با تشریح برنامه های کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه در تبریز، گفت : این کنگره در بخش های مختلف از جمله شعر، مداحی، هنرهای تجسمی و سرود خواهد بود.
کاملی‌فر با اشاره به اهداف برگزرای این کنگره گفت : کنگره فرهنگ و هنر سپاه به دنبال تعمیق باورهای دینی و انقلابی است و در حقیقت رونمایی از قسمتی از ظرفیت فرهنگی و هنری سپاه خواهد بود.
این کنگره سراسری فرهنگ و هنر سپاه از ۹ الی ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی سپاه آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار