در جلسه شورای فنی استان مطرح شد؛
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی رشد آمار تصادفات در استان را ناخوشایند بیان کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با عوامل انسانی، استاندارد نبودن برخی خودروهای داخلی، نبود فرهنگ رانندگی صحیح و همچنین ناکافی بودن آموزش رانندگی دارد.
کد خبر: ۷۰۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 17 January 2019

به گزارش تابناک تبریز،جواد رحمتی در جلسه شورای فنی استان، تأکید کرد: با واکاوی و رفع هر کدام از این علل و عوامل، باید کوشید آمار تصادفات کاهش یابد.

وی، نصب دوربین های ثبت تخلفات و علائم و ابزارهای کاهنده سرعت را در نقاط حادثه خیز استان ضروری برشمرد و افزود: این راهکارها هم تا حدی می تواند در کاهش مرگ و میر و خسارات تصادفات موثر باشد.

رحمتی افزود: افزایش، سامان‌دهی و استانداردسازی دوربین‌های جاده‌ای، جزو برنامه های آتی شورای فنی استان خواهد بود تا روند کار تا کسب نتیجه مطلوب پیگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی هم از افزایش 26 درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان در 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت، 500 نفر در جاده های برون شهری استان، جان باخته اند و بیشترین آمار تصادفات با 58 درصد رشد، در خرداد امسال رخ داده است.

اروجعلی علیزاده افزود: عمده علت وقوع 75 درصد از تصادفات جاده ای در استان ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، بی توجهی به جلو و سرعت غیرمجاز بوده است.

وی همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن جاده های ورودی اغلب شهرها گفت: به ایرادات و وضع نامناسب جاده های استان اذعان داریم و با همکاری دیگر نهادهای مربوط در تلاشیم آنها را برطرف کنیم چرا که معتقدیم ایمنی هزینه نیست بلکه سرمایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :