برترین دروازبان فوتبال ساحلی جهان برخواسته از شهری کویری و بدون ساحل است که پس از هشت سال فعالیت حرفه‎‎ای به این عنوان نائل شده است.
کد خبر: ۷۰۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 19 January 2019

«حمید بهزاد‏پور» دروازه ‎ بان 31 ساله تیم ملی فوتبال ساحلی ایران متولد باغشهر تاریخی مهریز در قلب کویر مرکزی ایران است که هشت ساله فوتبال ساحلی را به صورت حرفه‎‎ای آغاز کرده و پس از کسب عناوین مختلف ملی و بین ‎‎ المللی متعدد، عنوان بهترین دروازبان جام بین قاره‏ای جهان را نیز چندی پیش در کارنامه افتخارات خود درج کرده است.

وی که سه دوره قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران را در کارنامه دارد، قهرمانی المپیک آسیایی ۲۰۱۴ تایلند، نایب قهرمانی جام بین قاره ‎ ای جهان امارات در سال ۲۰۱۵، قهرمانی آسیا در بازی‎های ۲۰۱۵ مالزی، سومی مسابقات جام جهانی باهاما در سال ۲۰۱۷، نایب قهرمانی جام باشگاهای جهان ۲۰۱۷ برزیل، قهرمانی و نایب قهرمانی جام اوراسیا(یزد) در سال‌های 2016 و 2017 با تیم گلساپوش یزد، قهرمانی جام بین قاره‏ای جهان ۲۰۱۸ امارات و بهترین دورازبان ایران در فصل 97 -96 را از دیگر افتخارات خود برمی‎‎شمارد.

بهزادپور پیشرفتش در ورزش فوتبال ساحلی در شهر مهریز و استان یزد که فاقد ساحل است را مدیون سرمایه‎‎گذاری ‎‎ های شخصی برادران «عشقان‌ملک» در این رشته ورزشی می‎‎داند و می‎‎گوید: آنها با تاسیس باشگاه گلساپوش یزد و ساخت ورزشگاه سلمان محمودآباد که یکی از مجهزترین ورزشگاه‎‎های جهان و هرساله میزبان تورنمت‎‎های جهانی است، در قالب برنامه های 5 و 10 ساله، استعدادها را جمع می ‎ کنند و پرورش می ‎ دهند.

وی ادامه می‎‎دهد: خوشبختانه شهرستان مهریز نیز ورزشکاران با استعدادی در فوتبال ساحلی دارد که چند نفر از آنها هم به تیم ملی ب و جوانان کشورمان دعوت شده ‎ اند .

این ورزشکار مهریزی که سابقه فعالیت در فوتبال چمنی را هم دارد، در مورد ادامه فعالیت ورزشی‌‌اش در فوتبال ساحلی عنوان می‎‎کند: بازی در فوتبال چمنی را با تیم دسته یکی فولاد یزد به صورت کاملاً اتفاقی شروع و با بازی در پست‏‏‌های هافبک، دفاع و دروازه ‎‎ بان تجربه کردم. در آن ایام در شرکت گاز استان یزد هم مشغول به کار بودم و توسط یکی از کارکنان که بازیکن فوتبال ساحلی تیم گلساپوش یزد بود، در این تیم تست دادم که قبول شدم و به این ترتیب وارد گلساپوش و فوتبال ساحلی شدم.

بهزاد ‎‎ پور در مورد حسش به درخشش یک مهریزی در سطح جهان به عنوان برترین دروازبان فوتبال ساحلی، می‎گوید: خوشحالم که توانسته ‎ ام با کسب این عنوان، نام شهرم مهریز را در جهان پرآوازه کنم و امیدوارم با دعای خیر مردم باز هم این شهر را بر سر زبان ‎ های جهانیان بیندازم.

وی در مورد روند آماده‌‏سازی و قهرمانی تیم ملی کشورمان در جام بین قاره‌ای اظهار می‏‏‌کند: این مسابقات بعد از جام جهانی دومین مسابقات معتبر جهان است و تیم‌های قدرتمند جهان در آن شرکت می‌کنند و در این دوره برحسب قرعه در گروه سختی از مسابقات قرار گرفتیم و این در حالی بود که چند بازیکن اصلی تیم ملی قبل از مسابقات مصدوم شدند و «اوکتاویو» سرمربی تیم با جایگزینی چند بازیکن جوان که در لیگ ایران رشد کرده بودند به تیم ملی، ریسک بزرگی انجام داد.

عضو تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان با بیان این که در این مسابقات با تیم‎‎های روسیه، تاهیتی و آمریکا هم ‌گروه بودیم، می‏‌گوید: خودم فکر می‌کردم برای صعود به عنوان سرگروه به این دلیل که در دور بعدی به برزیل نخوریم، کار سختی خواهیم داشت ولی در بازی اول، جوانان ما فراتر از حد انتظار بازی کردند و خدا را شکر تا فینال نیز رفتیم و قهرمان شدیم.

وی به حمایت‏‏های خوب وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و کمیته فوتبال ساحلی کشورمان از تیم ملی و اردوی آمادگی خوب تیم در کشور پرتغال اشاره و اضافه می‎کند: بازیکنان ما در این بازی‎‎ها قدرتمند حضور یافتند و امیدوارم با ادامه همین روند تا جام جهانی بتوانیم قهرمان جهان شویم.

بهزادپور در مورد این که بازی‌های خوب امسال خود نشان داد که ایران به جز «پیمان حسینی» می‌تواند یک دروازه‌بان عالی دیگر هم داشته باشد، می‏‏‌گوید: البته حسینی به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های دنیا به همه ثابت شده و رقابت با او واقعاً سخت است هرچند که پنج سال به عنوان دروازه‌بان دوم ایران هستم.

وی اضافه می‎‎کند: قبل از این بازی‏‏‌ها و با وجود دروازه‎‎بان قدری مثل حسینی، موقعیت مناسبی برای ثابت کردن توانایی‎‎هایم به من نمی‎‎رسید ولی در این چند سال از تجربیات حسینی استفاده کردم و شاید یکی از دلایلی که من جایزه بهترین دروازه‌بان در این رقابت‎‎ها کسب کردم، حضور حسینی روی نیمکت بود چرا که او یک وزنه قوی محسوب می‌شد و من نباید حتی یک اشتباه هم می‌کردم.

بهزادپور به بازی‏‏های جام ملت‌های آسیا اشاره و اظهار می‎‎کند: هر چند در دوره قبلی این بازی‎‎ها با اختلاف قهرمان شدیم و فکر نمی‌کنم تیمی بتواند در این دوره از رقابت‏‏‌ها ما را اذیت کند ولی کشورهای ژاپن و امارات سرمایه‏‌گذاری خوبی کرده‌اند و شاید این دو تیم به عنوان رقبای اصلی بتوانند کمی برای تیم ملی کشورمان دردسرساز شوند ولی به امید خدا بر آنها نیز غلبه خواهیم کرد.

وی به پیشنهاداتش از کشورهای روسیه، انگلستان، ژاپن و ترکیه اشاره و شرایط مالی نامناسب را علت نپذیرفتن این پیشنهادات و بازی کردنش در ایران ذکر می‌‏‏کند.

بهزادپور که صاحب یک فرزند پسر به نام یوسف است، در پایان از خانواده ‎‎ اش به ویژه مادر و همسرش که همیشه دعاگوی وی هستند و همچنین مسئولان باشگاه پارس جنوبی که طی دو سال اخیر وی را حمایت کرده‏‏‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار