استاندار در جلسه کارگروه اشتغال استان تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اشتغال شهری نباید فراموش شود، گفت: توجه به اشتغال پایدار در مناطق شهری در کنار اشتغال روستایی ضروری است.
کد خبر: ۷۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 20 January 2019

 به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با بیان اینکه این کارگروه فقط مختص اشتغال روستایی نیست، افزود: با وجود اینکه اشتغال روستایی به عنوان اشتغال چندمنظوره برای ما مهم است ولی در کنار آن باید به فکر اشتغال پایدار شهری نیز بود.

وی اظهار داشت: باید حدود نیم تا یک ساعت از وقت برخی جلسات برای سیاست‌گذاری در مواد مختلف اختصاص یابد تا نحوه دانش‌بنیان کردن، ایجاد فرصت‌های جدید و مؤثر شدن کارها در آن‌ها بررسی شود و تنها وقت جلسات به گزارش اقدام‌های انجام شده اختصاص نیابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی نیز گفت: اگر فرصت شغلی در زادگاه افراد و در مبدأ ایجاد شود از مشکلات ناشی از مهاجرت و جابجایی جمعیت کاسته می‌شود.

پورمحمدی ادامه داد: اگر سطح زندگی در مناطق روستایی ارتقا یابد ماندگاری زیاد می‌شود.

وی یادآوری کرد: بر اساس شاخص‌ها و گزارش‌های ارائه شده در این کارگروه قدم‌های مناسبی در جهت اشتغال برداشته شده ولی تا سرمنزل مقصود فاصله زیادی وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر جدیت بیشتر در کارها و ضرورت بانک اطلاعاتی در استان، افزود: بانک اطلاعاتی به شفاف‌سازی فرآیندها و روان‌سازی کارها کمک می‌کند.

وی یادآوری کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار شدن تصویب طرح‌ها جلوگیری شود و مانع از اجرای طرح‌های ناموفق در سایر شهرستان‌ها و مناطق شد.

پورمحمدی خواستار سرعت بخشی در روند پرداخت تسهیلات اعطایی کارگروه تخصصی اشتغال از سوی بانک‌ها شد و افزود: باید بر وفق مقررات شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را آسان‌تر کرد.

وی گفت: باید کارگروهی نیز تشکیل شود تا موانع تحقق نیافتن سهمیه استان در جذب اعتبارها را مشخص کند و با رفع این موانع زمینه ایجاد فضای کسب‌وکار، تولید و اشتغال استان فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: امسال این استان رتبه دوم کشوری را در بخش پرداخت تسهیلات فراگیر برای ایجاد اشتغال کسب کرد.

میراحد حسینی افزود: استان آذربایجان شرقی همچنین در بخش‌های تسهیلات مصوب شده و تسهیلات منعقد شده در بانک نیز رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :