ورزش3؛دیدار رفت تیم های بارسلونا و رئال مادرید در نیمه نهایی کوپا دل ری با تساوی 1-1 به پایان رسید.
کد خبر: ۷۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 07 February 2019

در این دیدار که در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد، هر دو تیم موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتند اما هر یک تنها یک بار موفق به گلزنی شدند و در نهایت بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

رئالی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 4، اولین موقعیت جدی این تیم با شوت تونی کروس از پشت محوطه جریمه بارسا ایجاد شد اما تراشتگن توپ را برگشت داد.

تنها دو دقیقه بعد، رئال از برتری اش استفاده کرد و به گل رسید. حرکت خوب وینیسیوس از سمت چپ و ارسال او، روی تیر دوم به بنزما رسید و او هم با یک پاس عرضی، لوکاس واسکز را صاحب موقعیت کرد. ضربه هوشمندانه واسکز از مقابل لنگله، تبدیل به گل اول بازی شد.

 

 

بعد از این گل بارسایی ها پیش کشیدند و چیزی نمانده بود که خیلی زود به گل تساوی برسند اماهشیاری مدافعان رئال، مانع از گلزنی آنها شد.  فشار حملات بارسا به دو ضربه آزاد در اطراف محوطه جریمه رئال منجر شد اما هیچ یک از آنها نتوانست به خطر ویژه ای روی دروازه حریف ایجاد شود.

در ادامه بازی متعادل شد و البته این رئالی ها بودند که روی حملات سریع شان، صاحب دو موقعیت خطرناک شدند اما هر دو بار بی دقتی وینیسیوس، فرصت زدن گل دوم را از کهکشانی ها گرفت.

در دقیقه 20، بارسا می توانست به گل تساوی برسد اما مالکوم در موقعیتی تک به تک، توپ را به دستان ناواس کوبید؛ هرچند داور هم به اشتباه این موقعیت را آفساید اعلام کرد.

حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 27، بارسا در سمت چپ محوطه جریمه رئال صاحب یک ضربه آزاد شد و چیزی نمانده بود که پیکه با یک ضربه سر، دروازه را باز کند اما توپ بعد از برخورد به مدافع حریف، از بالای دروازه به بیرون رفت. چهار بعد، روی موقعیتی مشابه، دروازه تا آستانه باز شدن پیش رفت اما ضربه سر راکیتیچ به تیر دروازه برخورد کرد.

 

 

رئالی ها بلافاصه روی ضدحمله، روی دروازه بارسا خطرساز شدند اما پاس وینیسیوس از عرض محوطه جریمه عبور کرد و بنزما نتوانست از این موقعیت استفاده کند.

در دقیقه 35، بارسا بار دیگر تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت اما شوت خطرناک لوئیس سوارز را ناواس با یک واکنش تماشایی به بیرون فرستاد. بازی هجومی دو تیم در دقایق پایانی هم ادامه داشت اما موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد و در نهایت نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

 

نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند اما خیلی زود بازیکنان میزبان ابتکار عمل را در دست گرفتند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 53 به گل برسند اما ضربه کوتینیو که با پاس راکیتیچ صاحب موقعیت شده بود، از بالای دروازه به بیرون رفت.

برتری بارسا ادامه پیدا کرد و سرانجام در دقیقه 57 این تیم به گل تساوی رسید. بعد از اینکه ناواس در موقعیت تک به تک، مانع از گلزنی آلبا شد، توپ برگشتی را سوارز زد که توسط واران برگشت داد. توپ سوم به مالکوم رسید و این بار ضربه دقیق او، به گوشه دروازه رئال رفت.

 

 

حملات بارسا بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 62، بار دیگر کوتینیو صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او را باز هم ناواس دفع کرد.

در دقیقه 64 مسی به جای کوتینیو به میدان رفت و این باعث شد تا حملات بارسا شدت بیشتری بگیرد. 5 دقیقه بعد، روی اشتباه کاسمیرو، مسی با یک توپ ربایی می توانست صاحب یک موقعیت خوب شود اما پشت محوطه جریمه رئال سرنگون شد. ضربه آزاد را خود ستاره آرژانتینی زد اما توپ به دیوار دفاعی برخورد کرد.

در دقایق پایانی بازی بار دیگر متعادل شد و رئالی ها هم که به دنبال زدن گل دوم بودند، پیش کشیدند. همین باعث شد تا چند موقعیت خوب روی دروازه ها ایجاد شود اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این دیدار با همان تساوی 1-1 به پایان رسید.  

با اتفاقات این بازی حساس، لحظه به لحظه همراه ما باشید:

 

لحظات حساس:

 

 

دقیقه 6: گگگگگگلللللللللل برای رئال! لوکاس وازکز دروازه بارسلونا را باز کرد. پارس کریم بنزما در مقابل دروازه به وازکز رسید و او موفق شد توپ را وارد دروازه کند.

 

دقیقه 18: ضد حمله برای رئالی ها؛ کریم بنزما توپ را تصاحب کرد و توپ را به وینیسیوس سپرد اما ضربه او به پیکه خورد و راهی کرنر شد.

 

دقیقه 19: وااااااااای که بارسایی ها چه موقعیتی را از دست دادند. پاس پشت دفاع زیبای سوارز به مالکوم رسید اما ضربه این بازیکن را کورتوا در موقعیت تک به تک مهار کرد. این جدی ترین موقعیت کاتالان ها بود.

 

دقیقه 27: سانتر مالکوم با ضربه سر خطرناک پیکه همراه شد اما راهی به دروازه پیدا نکرد، توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 31: اوج بدشانسی برای برای بارسلونا! ساتر مالکوم روی سر راکیتیچ نشست اما ضربه سر هافبک کروات به تیر دروازه خورد و گل نشد.

 

دقیقه 35: مالکوم دفاع رئال را به هم ریخت و توپ را به سوارز سپرد اما ضربه این بازیکن را ناواس به زیبایی مهار کرد.

 

دقیقه 52: سانتر ژوردی آلبا پیش از رسیدن به سوارز توسط ناواس مهار شد.

 

دقیقه 53: شوت کوتینیو با اختلاف نسبتا زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه 58: گللللللللللللللللللللللللل برای بارسلونا! پس از حملات مداوم سرانجام مالکوم دروازه رئال را باز کرد و چه گل زیبایی هم زد.

 

دقیقه 58: فرار زیبای ژوردی آلبا با خروج ناواس همراه شد، سپس سوارز شوتزنی کرد که توپ به تیرک خورد و در ادامه از سمتی دیگر مالکوم به توپ رسید و با طمانینه دروازه رئال را باز کرد.

 

دقیقه 62: شوت کوتینیو به وسط دروازه را ناواس به راحتی گرفت.

 

دقیقه 82: پاس در عمق دفاع بارسا با دفع ناقص ترشتگن توپ را به بنزما رسید. او به بیل پاس داد و در شرایطی که رئالی ها فرصت خوبی برای گل زدن داشتند، نلسون سمدو در مقابل ضربه بیل ایستادگی کرد.

 

 

اخطار:

 

سرخیو راموس (10) از رئال مادرید

نلسون سمدو (43) از بارسلونا

مارسلو (57) از رئال مادرید

جوردی آلبا (59) از بارسلونا

آرتورو ویدال (88) از بارسلونا

 

 

 

بارسلونا:

 

  • مارک آندره تراشتگن
  • نلسون سمدو
  • جرارد پیکه
  • لانگله
  • یوردی آلبا
  • سرخیو بوسکتس
  • آرتور ملو
  • ایوان راکیتیچ (-63 آرتورو ویدال)
  • فلیپه کوتینیو (64- لیونل مسی)
  • مالکوم (-76 آلنا)
  • لوئیس سوارز

 

رئال مادرید:

 

  • کیلور ناواس
  • رافائل واران
  • سرخیو راموس
  • مارسلو
  • دنی کارواخال
  • مارکوس یورنته (-63 کاسمیرو)
  • تونی کروس
  • لوک مودریچ
  • چونیور وینیسیوس (-64 گرت بیل)
  • لوکاس واسکز(-84 مارکو آسنسیو)
  • کریم بنزما

 


 

 

حواشی بازی:

 

قرار بود به مناسب آغاز سال نو چینی، بارسلونا با پیراهن هایی که نام بازیکنان به زبان چینی نوشته به میدان برود اما فدراسیون فوتبال اسپانیا این اجازه را نداد.

 

*سانتیاگو سولاری نیز تصمیم به نیمکت نشین کردن ستاره هایی چون گرت بیل، ایسکو، تیبو کورتوا، مارکو آسنسیو و کاسمیرو گرفته است.

 

*همانطور که پیش بینی می شد ارنستو والورده ترجیح داد در مورد لیونل مسی ریسک نکند و بدین ترتیب او نام کاپیتان تیمش را در ترکیب اصلی خود در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی برابر رئال مادرید در استادیوم نوکمپ قرار نداد.

 

 

*استادیوم نوکمپ؛ آماده برگزاری ال کلاسیکو بین بارسلونا و رئال مادرید

 

 

 
 

آخرین تقابل رئال مادرید و بارسلونا در کوپا دل ری، رقم زننده یکی از بهترین لحظات گرت بیل در لباس سفید بود.

 

*ارزش ستاره های دو تیم بارسلونا و رئال و مادرید از نگاه سایت ترانسفرمارکت

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار