معاون استاندار خبر داد:
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل جلسه ای با حضور مدیران ارشد مس ایران در خصوص پیگیری انتقال حساب های معادن استان به خود استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 07 February 2019

علی جهانگیری، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات صریح استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر اجرای بند 4 بند الف ماده 43 قانون برنامه ششم مبنی بر اینکه حساب های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی باید در استان های محل ذخایر معدنی انجام پذیر جلسه ای در همین راستا با محوریت بررسی نحوه انتقال حساب های بانکی و مالیاتی شرکت مس سونگون و شرکت های پیمانکاری طرف قرار داد در تبریز برگزار شد.

وی در پاسخ به نحوه برخورد و نگاه مدیران مس ایران با این موضوع گفت: خوشبختانه نگاه مدیران ارشد مس ایران نیز در این خصوص بسیار مطلوب بود و امید می رود با تعامل ایجاد شده شاهد تحقق برنامه های فوق در کمترین زمان ممکن باشیم.

وی از استقبال و اعلام آمادگی شرکت های پیمانکاری فعال در معدن مس سونگون نیز جهت تمرکز بخشی از گردش مالی خود در بانک های استان خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شده است تا این مهم هر چه سریع تر عملیاتی شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به توافقاتی در راستای تفکیک حساب های مالیاتی پرداختی از بابت شرکت مس سونگون برای شرکت صنایع مس ایران ادامه داد: در همین راستا مقرر شد جلسات تخصصی با حضور مسئولین امور مالیاتی کشور و کارشناسان دو طرف تشکیل و نتیجه نهایی بعد از احصاء راهکارها عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار