حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای مقابله با توطئه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باید متوالیان دستگاه های فرهنگی خصوصاً سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد و هیأت های حسینی آموزه های اسلام و انقلاب عزیز را تبیین کنند.
کد خبر: ۷۱۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 13 February 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با بیان اینکه تبیین اسلام ناب در برابر هجمه های فرهنگی رسالت اصلی این سازمان است، گفت: در آذربایجان شرقی علی رغم کمبود امکانات و عدم تخصیص بودجه کافی در حد توان کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

امام جمعه تبریز افزود: در برخی از روستاها و حتی شهرهای استان کمبود روحانی و امام جماعت معمم انجام امورات جاری و پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی را با مشکل رو به رو کرده است.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه امور قرآنی در جامعه متولی مشخصی ندارد، گفت: در صورتی که دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خود را متولی امور قرآنی میداند اما دستگاهای مختلف فرهنگی نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با تشکیل مجموعه هایی در این زمینه فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: در این میان موسسات و تشکل های خصوصی نیز به برگزاری کلاس ها و مسابقات قرآنی اهتمام دارند اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد و البته تعدد تشکل های متولی باعث شده است اطلاعات جامع و کامل در این حوزه وجود نداشته باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر جذب حداکثری جوانان در مساجد گفت: متاسفانه اداره امور مساجد با اختلاف نظر و سلیقه هایی که بین انجمن اسلامی، هیأت امنا، پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و هنری وجود دارد با مشکلاتی همراه است لذا فعال شدن شورای رسیدگی به مساجد در استان ها موضوعی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم انجام فعالیت های موثر در حوزه هنری را هم از دیگر وظایف سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: اهتمام جدی برای توسعه فعالیت های هنری باید یکی از اولویت های این نهاد انقلابی باشد.

وی نبود برنامه متمرکز و مدون برای هیات های حسینی را هم متذکر شد و گفت: شاید بیش از ۲ هزار هیات حسینی ثبت شده در استان وجود داشته باشد اما هیچ گونه ارتباط موثر برای پیگیری برنامه های اجرایی این هیات ها وجود ندارد این در حالی است که حضور جوانان مذهبی و انقلابی در این هیات ها فرصتی طلایی برای تبیین آموزه های اسلام ناب محمدی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان از حجت الاسلام والمسلمین قمی خواست در خصوص شناسنامه دار کردن مداحان و ذاکران اهل بیت هم توجه ویژه ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :