رییس سازمان محیط‌ زیست کشور در گیلان؛
«عیسی کلانتری» روز گذشته(جمعه، ۲۶ بهمن) در حاشیه آیین افتتاح مرکزاکوپارک و پاسگاه محیط بانی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: آشنایی مردم با طبیعت از اهداف راه‌اندازی اکوپارک‌ها است.
کد خبر: ۷۱۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 16 February 2019
تابناک / کلانتری به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان اشاره کرد و گفت: این طرح با درنظرگرفتن و رعایت شرایط زیست‌محیطی مشکلی ندارد.
 
 

«عیسی کلانتری» روز گذشته(جمعه، ۲۶ بهمن) در حاشیه آیین افتتاح مرکزاکوپارک و پاسگاه محیط بانی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: آشنایی مردم با طبیعت از اهداف راه‌اندازی اکوپارک‌ها است.

معاون رییس جمهور افزود: پیوند دادن بیشتر مردم با طبیعت از اهداف دیگر راه‌اندازی اکوپارک‌هاست.

وی به قرار گرفتن بزرگ‌ترین اکوپارک کشور در بندر خمیر استان هرمزگان اشاره و تصریح‌کرد: اکوپارک‌ها با در نظرگرفتن شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه احداث می‌شوند.

کلانتری با بیان اینکه با دخیل کردن بخش خصوصی می‌توان اکوپارک‌ها را توسعه داد، گفت: حفاظت از محیط‌ زیست نیازمند مشارکت همگانی است.

رییس سازمان محیط‌زیست کشور به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و وضعیت آن را مطلوب و خوب ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۴ به وضعیت و ترازاکولوژیکی خود برمی‌گردد.

کلانتری به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان اشاره کرد و افزود: این طرح با درنظرگرفتن و رعایت شرایط زیست‌محیطی مشکلی ندارد.

معاون رییس جمهور تصریح‌کرد: در رابطه با انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تاکنون وزارت نیرو درخواستی از سازمان محیط‌ زیست کشور نکرده است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان به جای استفاده کردن از ۴۰ درصد آب تجدیدپذیر فقط از ۲۰ درصد آن استفاده می‌شود، افزود: از ۲۰ درصد دیگر که معادل با ۲ میلیارد تومان است می‌توان در جاهای دیگر استفاده کرد.

کلانتری از آغاز عملیات احیای تالاب انزلی خبر داد و تصریح‌کرد: عملیات احیای این تالاب از هفته آینده آغاز می‌شود.

رییس سازمان محیط‌زیست اضافه‌کرد: با شروع عملیات احیاء امیدواریم ۱۴ هکتار از آن تا چهار سال آینده احیاء شود.

وی با بیان اینکه دست‌کاری‌های صورت گرفته در بالادست عامل تخریب تالاب‌های انزلی و میانکاله است، افزود: برای مصارف کشاورزی آب شیرین تالاب استفاده شد که این موضوع معضلاتی را دار پی داشت.

کلانتری با اشاره به اینکه ساخت سد در بالادست تالاب و روی رودخانه‌هایی که به تالاب متصل می‌شدند از عوامل مؤثر در وضع بحرانی امروز تالاب‌ها است، گفت: لایروبی و وصل کردن تالاب به دریا موجب تخلیه آب شیرین به دریا شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طبیعت استان گیلان در حال نابودی است
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
انتقال آب خزر، بهره برداری بیرویه ازجنگلها و دریا توسط پیمانکاران غیربومی ، خرید انبوه زمینهای کشاورزی توسط مهاجرین به قیمت مفت و تغییر کار بری آنها ، بحران زباله و وجود فلزات سنگین در زمین و آبهای سطحی ووووو .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار