تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر
هنوز یک بازی تا بسته شدن پرونده هفته هجدهم لیگ برتر باقی مانده اما از آن جا که بیشتر بازی های مهم برگزار شد، تیم منتخب هفته بدون احتساب مصاف سایپا و ذوب آهن انتخاب شد.
کد خبر: ۷۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 18 February 2019

در هفته ای که نتایج همگی به سود مدعیان اصلی قهرمانی تمام شد تا تعقیب و گریز در صدر جدول ادامه داشته باشد برتری تراکتورسازی مقابل استقلال به عنوان یکی از نتایج سرنوشت ساز هفته بیشتر از همه توجهات را به خود معطوف کرد.


جدال سنگین دو تیم مدعی و پرستاره این فصل در حضور هشتاد هزار تماشاگر در سرمای شدید دیار سهند با درخشش چند مهره باتجربه تراکتوری ها به سود این تیم به پایان رسید تا سرخپوشان محبوب تبریز گامی بلند برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی برداشته از همه مهم تر استقلال را از این کورس دور نگه دارند تا بر حواشی اردوی آبی ها افزوده شود.


تیم منتخب این هفته با حضور مهره های تعیین کننده در تیم های مختلف به این شرح انتخاب ورزش 3 و معرفی شد.
 

دروازه بان


فرناندو دخسوس(ماشین سازی تبریز)


در روزی که ماشین سازی امیدوار بود سومین برد متوالی در آغاز دور برگشت را جشن بگیرد، فرناندو دخسوس تلاش گسترده ای برای ثبت کلین شیتی دیگراز خود نشان داد اما در نهایت یک ضربه غافلگیرکننده و غیرقابل مهار مانع از این اتفاق شد. با وجود این گل چیزی از ارزش های گلر برزیلی کم نشد چون دخسوس در چندین صحنه مانع کامیابی مهاجمان تشنه گلزنی رشتی ها شد تا آه از نهاد علی کریمی و طرفداران در ورزشگاه سردار جنگل بلند شود. در هفته ای که اکثر گلرها روز چندان تعیین کننده ای نداشتند عملکرد فرناندو دخسوس در رشت باعث شد تا این بازیکن برزیلی یک بار دیگر در جمع نفرات برتر تیم های مختلف قرار گرفته و به تیم منتخب هفته هجدهم برسد.
 

 


مدافعان


سیدجلال حسینی (پرسپولیس)


سیدجلال حسینی کلید پیروزی پرسپولیس دربازی دشوار برابر استقلال خوزستان بود. اگر بخواهیم از نمایش این هفته مدافع باتجربه سرخ ها بنویسیم قاعدتا بیش از هرچیز باید به نقش مثبتش در گلزنی و بازکردن دروازه قفل شده حریف اشاره کنیم. او در این مسابقه در خط دفاعی عملکرد خوبی از خودش به جای گذاشت و  مثل همیشه تلاش کرد رهبر تیمش باشد.برای این مدافع باتجربه و متعصب این هفته ، هفته ایده آلی بود؛ برای اینکه بدانید چقدر! صحنه شادی گلش و بالا رفتن علیرضا بیرانوند از سرو کول همتیمی ها مرور کنید. البته در خط دفاع پرسپولیس شجاع خلیل زاده عملکرد خوبی داشت.

 

 

احسان حاج صفی(تراکتورسازی)


احسان حاج صفی بعد از تقریبا  یک هفته ناراحتی و خودخوری دربازی استقلال کاری که یک دفاع کلاسیک انجام می دهد را به سرانجام رساند. زمانی که او با بازیخوانی و به قصد قطع کردن توپ علی کریمی هافبک استقلال پای تکیه اش را عوض کرد و به چپ رفت انگار مارش پیروزی آغاز می شد. او توپ را با پای راست کنترل کرد و با کمی پیشروی اشکان دژاگه را در زاویه مخالف ودورتر دید و با پای چپ توپ را درست به جایی فرستاد که دژاگه استارت خودش را زده باشد. استارتی که منجر به پیروزی تراکتور برابر استقلال شد تا حاج صفی بعد از اشتباهی که در مسابقه هفته گذشته برابر نساجی انجام داده بود نفس راحتی بکشد و با خودش صفر صفر کرده باشد! حضور احسان حاج صفی در هر تیمی یک نعمت بزرگ برای آن تیم محسوب می شود.

 

 


سیاوش یزدانی (سپاهان)


سیاوش یزدانی بعد از سه فصل حضور در پیکان درلیگ هفدهم به سپاهان پیوست. او در تیم قلعه نویی هم مثل زمان کرانچار یکی از مدافعان ثابت تیمش است. یزدانی  در هفته هجدهم لیگ برتر و در بازی حساس تیم های سپاهان و پیکان در حالی که تیم سابقش در شهر قدس بازی خوبی ارائه می داد توانست با یک گل سرنوشت ساز سه امتیاز حساس این مسابقه را به سود طلایی ها رقم بزند. یزدانی در این بازی علاوه بر گلی که زد یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و توانست فشار حملات پیکان را به خوبی مهار کند.

 

 

شهرام گودرزی(پارس جنوبی جم)


شهرام گودرزی بازیکنی است که با توجه به نیاز کادرفنی در هر پستی می تواند به میدان برود. او مقابل نساجی مازندران به عنوان مدافع راست در ترکیب پارس جنوبی قرار گرفت و با اینکه پست غیرتخصصی اش هم هست، اما عملکرد خوبی داشت. گودرزی از سمت راست اجازه نفوذ به بازیکنان نساجی را نداد و در دفاع بسیار خوب کار کرد. با توجه به خصوصیات تهاجمی ای که این بازیکن سرعتی دارد، در حملات پارس جنوبی جم هم موثر واقع شد. گودرزی در جناح راست همکاری خوبی با کیوان امرایی داشت و توپ های زیادی از آن جناح روی دروازه نساجی ریخته شد. البته گودرزی در نیمه دوم با مصدومیت مهدی عسگری و به زمین رفتن سعید آهنی به دفاع چپ منتقل شد که با حضورش در این قسمت توانست سمت چپ پارس را هم راه بیندازد و عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد.

 

 


هافبک‌ها

 

اکبر ایمانی (تراکتورسازی تبریز)

 

هافبک دفاعی تراکتورسازی مقابل استقلال با دوندگی زیاد اکثر نبردهای تن به تن در میانه زمین را به سود خود پایان برد. او با استفاده از قدرت بدنی بالایی که دارد، روی هوا اکثر سرها را روی سر بازیکنان استقلال زد و روی زمین هم در دفع توپ بسیار موفق عمل کرد. از سوی دیگر ایمانی توانست در بازیسازی هم موثر باشد. قطع توپ‌های ارسالی از سوی هافبک های استقلال برای استفاده از مهاجم کاری بود که ایمانی بسیار خوب آن را انجام داد و اجازه نداد از عمق موقعیتی به تراکتور تحمیل شود. او وظایفش به عنوان یک هافبک دفاعی را به خوبی انجام داد توانست تیمش را در دفاع و حمله در وضعیت خوبی قرار دهد.

 

 

میثم تهیدست (سپیدرود رشت)


در روزی که بازیکنان سپیدورد اصلا دوست نداشتند در خانه بازنده باشند ضربه تماشایی و تمام کننده میثم تهیدست یک امتیاز ارزشمند و امیدوارکننده را به اردوی رشتی ها بازگرداند تا کورسوی امید برای این تیم انتهای جدولی زنده بماند. تهیدست در طول 90 دقیقه بازی مقابل ماشین سازی هم یکی از دونده ترین بازیکنان میزبان بود که در جنگ های میانه میدان با تعصب خاص حضور داشت تا کفه ترازو به سمت سپیدرود سنگینی کند. تهیدست در نودمین دقیقه از بازی و لحظاتی که همه حاضران ناامید از تغییر نتیجه در فکر ترک ورزشگاه بودند با شلیکی تماشایی و دیدنی توپ را به قعر دروازه دخسوس برزیلی فرستاد تا نمایش خوب خود را با شلیک کامل کند.

 

 

 

مجید علیاری(پارس جنوبی جم)


مهاجم 22 ساله پارس جنوبی ستاره این تیم در بازی با نساجی بود. مجید علیاری که طی چند هفته گذشته نتوانسته بود گلی برای تیمش به ثمر برساند، در مسابقه این هفته روی گل اول تاثیرگذار بود.  او با فراری خوب توانست توپ را جلوی دروازه صاحب شود و ضربه اش را بزند. در حالی که توپ در حال ورود به دروازه بود، وولسیانی مدافع نساجی قصد دفع آن را کرد اما خودش دروازه را باز کرد . علیاری که با دوندگی زیاد تحرک خاصی به خط حمله پارس جم داده بود، در نیمه دوم روی ارسال خوب فرزاد حاتمی گل دوم تیمش را هم با یک ضربه سر استثنایی به ثمر رساند تا نقش اول برد 3 بر یک شاگردان مهدی تارتار باشد. بی تردید این مهاجم بلندزن و جوان می تواند در آینده نیز روزهای خوبی را در فوتبال ایران سپری کند.

 

 

اشکان دژاگه (تراکتورسازی)


کاپیتان تیم ملی در ادامه بازی های فوق العاده بعد از جام ملت های آسیا این بار هم ارزش های خود در مهم ترین بازی هفته را به رخ کشید تا ضربه دیدنی او سرنوشت این جنگ بزرگ را تعیین کند. اشکان که در جام ملت ها دگرگون شد در مصافی که حاشیه های فراوانی داشت یک بار دیگر وزنه را به سود تبریزی ها سنگین کرد و در نهایت هم روی فرار دیدنی خود با پاس عالی حاج صفی با ضربه ای مهار نشدنی از گوشه راست محوطه جریمه نوار کلین شیت های مهدی رحمتی را پاره کرد تا به این ترتیب زمینه انفجار دیگ جوشان یادگار امام (ره) را فراهم کند. همکاری کاپیتان های تیم ملی نقطه عطف تراکتورسازی در جنگ با استقلال بود جایی که اشکان و حاج صفی خشمگین از اتفاقات رخ داده در بازی رفت با استقلال در تهران، توانستند انتقام شیرینی از رقیب پایتخت نشین و ستاره هایش بگیرند.

 

مهاجمان


مسی (فولاد خوزستان)


حالا گزارشگرهای شهر اهواز او را مسی صدا می کنند اما نام کامل او رافائل مسی بوولی است. بازیکن بلند قامت تند تیز و پرتحرکی که مقابل نفت مسجد سلیمان موثرترین بازیکن تیم افشین قطبی بود. مسی با اینکه گلی برای تیمش نزد اما در طول مسابقه شاید نزدیک به 20 استارت به سمت دروازه حریف داشت که این مساله در عقب بردن تیم سختکوش علیرضا مرزبان موثر بود. او حداقل یکی دو بار هم شانس بازکردن دروازه حریف را داشت که با بی دقتی این توپ ها را ازدست داد. او که در نبرد با موسی کولیبالی قدبلند و با تجربه در نهایت سربلند بیرون آمد در دومین بازی خود برای فولاد، از خود اثر مناسبی به جای گذاشت. چیزی که بازیکنان تازه وارد به لیگ ایران در اولین مسابقه انجام نمی دهند چون اصولا به چند هفته برای بدنسازی و ریکاوری نیاز دارند.

 

 

علی علیپور (پرسپولیس)

 

شاید اگر در نیمه اول شیرجه فرزین گروسیان روی پای علی علیپور توسط داور پنالتی تشخیص می داد او فرصت بیشتری برای گلزنی می داشت اما بعد از پنالتی گرفته نشده او با فرارش ده نفره شدن استقلال خوزستان را کلید زد و سپس  در دقایق پایانی با یک ضربه دقیق دروازه گروسیان تیزچنگ برای باردوم روی پاشنه چرخاند. این گل پاداشی به تلاش نود دقیقه علیپور در بازی سختی بود که هرچه به انتها نزدیک می شد گره پرسپولیس کورتر به نظر می رسید با این حال علی علیپور در دومین فصل متوالی همچنان مدعی بزرگ آقای گلی است و این بهترین خبر برای پرسپولیسی ها است که علیپور را همواره در بهترین فرم می خواهند. مهاجمی که می جنگد، شوت می زند، سر می زند و البته در نهایت با اعتماد به نفس تبدیل به گلزن اول تیم شده است. این همان چیزی است که برانکو ایوانکوویچ می خواهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار