با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت:
واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت در شهرستان کلیبر با سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری حارجی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 22 February 2019

به گزارش تابناک تبریز؛ کانسار نفلین سینیت کلیبر بزرگترین توده نفلین دار اکتشاف شده در کشور بوده که با وسعتی حدود 100 کیلومتر مربع در 15 کیلومتری جنوب این شهرستان قرار دارد. ذخیره اکتشاف شده در یک محدوده کوچک که مورد عملیات اکتشافی قرار گرفته حدود 7 میلیون تن است ولی ذخیره احتمالی توده بیش از 96 میلیون تن برآورد شده است.

 

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی واحد کنسانتره این مجتمع معدنی گفت: مجتمع نفلین سینیت کلیبر در سال 1383 به روش خشک طراحی و اجرا شده و دارای ظرفیت اسمی 55 هزار تن در سال است. وجیه الله جعفری افزود: امروز عملیات اجرایی مرحله اول این مجتمع به ظرفیت 40 هزار تن آغاز شده است و در مراحل بعدی ظرفیت آن به 150 هزار تن افزایش خواهد یافت.

 

وی اعلام کرد: 2.5 میلیارد دلار از سرمایه گذاری این طرح خارجی بوده و 200 میلیارد ریال آن نیز توسط سرمایه گذاران داخلی تامین شده است که با احداث این کارخانه علاوه بر تولید محصول صادراتی، موجب ارز آوری به کشور و اشتغال زایی برای مردم منطقه خواهد شد. وی ادامه داد: مرحله اول این طرح تا دهه فجر سال 1398 به بهره برداری می رسد و هم اکنون 50 نفر در آن مشغول کار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار