نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ای کاش مواضع دیپلمات‌های کشورمان در زمان برجام، مواضعی این چنینی بود تا مشکلات فعلی برای جامعه پیش نمی‌آمد.
کد خبر: ۷۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 22 February 2019

به گزارش تابناک تبریز از رسانه ها؛حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تبریز، با تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است؛ چرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته از نظر عنصر انقلابی گری‌اند و مهم‌تر از آن، نیروی پیشران کشور هستند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را نه متعلق به ایران بلکه انقلابی با شعارهای جهانی می‌دانند و در آستانه دهه پنجم به قدرت منطقه‌ای ایران اشاره می‌کنند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایشان در این بیانیه با نگاهی منطقی، منصفانه و توام با ریشه یابی در ارتباط با کاستی‌ها و نقاط ضعف صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجه دیگر بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر اخلاق و معنویت گرایی در انقلاب اسلامی است و نکته مهم دیگر از نظر معظم له، تبدیل ایران به ابرتمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات و مشی سیاسی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه جوانان مخاطب اصلی این بیانیه هستند، ادامه داد: علت این موضوع اعتماد ایشان به جوانان، خلاقیت و برجستگی عنصر انقلابی گری در ایشان است و باید بدانیم که تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان و سپردن امور به ایشان در کنار استفاده از تجربه دیگر مسئولین است.

‌آل‌هاشم با اشاره به دیدار مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم له در بیاناتشان ابراز امیدواری کردند که مردم تبریز و آذربایجان در تحقق و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند و خوشبختانه در این راستا حرکت‌هایی در دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه تبریز آغاز شده که بنده از این مسئله تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ و حضور وزیر خارجه کشورمان در این کنفرانس، مواضع وی را قابل تقدیر دانست و گفت: یکی از موضوعات مطروحه توسط وی در این کنفرانس، دفاع از حق کشورمان برای توسعه برنامه دفاعی کشور، استقلال سیستم قضایی ایران و ماجرای قتل خاشقچی بود که خوشبختانه تلاش‌های نظام سلطه برای ایجاد دو دستگی میان اروپایی‌ها در قبال ایران و به انزوا کشیدن کشورمان در منطقه با برگزاری کنفرانس ورشو با شکست روبرو شده است. 

وی این موضوع را پیروزی دیگری برای ملت ایران و همپیمانان کشورمان دانست و یادآور شد: ای کاش مواضع دیپلمات‌های کشورمان در زمان برجام، مواضعی این چنینی بود تا مشکلات فعلی برای جامعه پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا، گفت: سعودی‌ها به ویژه ولیعهد آن‌ها به دلیل قتل روزنامه نگار میانه رو عربستانی، از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندستان، از شدت فشارها کم و زمینه‌ی خروج از انزوا سیاسی را فراهم کنند.
 
وی با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای مختلف، افزود: عربستان خائن بداند نه تنها مردم کشورهای پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی، بلکه همه مردم جهان با توطئه‌های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آن‌ها ساکت نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم اسفند ماه و کودتای انگلیسی رضا خان، اظهار کرد: کودتای انگلیسی پیامدهای زیادی برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد و همچنان طرح تجزیه‌ی ایران و دین‌زدایی را دنبال می‌کنند و باید مراقب آنان بود.
 

وی با اشاره به 5 اسفند، سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی، افزود: برای کلیه مهندسین کشور که در هر تخصص و گرایش به جامعه خدمت می‌کنند، آرزوی توفیق خدمت بیشتر را دارم. 

‌‌آل‌هاشم همچنین با یادآوری هشتم اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی، افزود: تعلیم و تربیت اسلامی نسل جوان راهبردی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است و این وظیفه در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به درگذشت حصرت آیت الله مومن، از فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری، این ضایعه را به مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
حاج آقا کدام جوانان ، اکثر جوانان یا معتادند یا در زندان و یا افسرده اند شماها چه انتظاری دارید در این مملکت اگر دزدی و حقوق های نجومی و اختلاس های کلان و رانت خواری و دلال بازی ها مثل اوایل انقلاب پاکسازی و از صحنه بیرون رانده شوند و عدالت برقرار گردد. آینده خوبی توام با تحریم های ظالمانه خواهیم داشت و الا خدا باید چاره سازی کند و به داد این مردم برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار