امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در مورد گرانی‌های اخیر خطابم در درجه اول به آقای رئیس جمهور است، گفت: این نگرانی هست که باز موج جدید گرانی شروع بشود. آقای رییس جمهور اجازه ندهید این احساس به مردم دست بدهد که کشور را رها کردید چراکه این برای کشور خطرناک است.
کد خبر: ۷۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ 22 February 2019

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به سالگرد کوتای رضاخانی در سال1299، اظهار کرد: یک دوره سیاه را پهلوی اول و دوم در کشور به‌وجود آوردند؛ در ابتدا روی کار آمدن آن‌ها توسط بیگانگان و انگلیسی‌ها بود، ثانیا یک دوره استبداد و خفقان و چپاول بود؛ در برابر بیگانگان تسلیم و در برابر مردم بسیار مستبد بودند و این ویژگی دوران سیاه پهلوی بود.

به گزارش"تابناک" وی تصریح کرد: آنچه از کشور در زمان پهلوی اول و دوم  به دیگران دادند، تمامیت ارضی کشور را مخدوش کرد؛ همچنین از نظر فرهنگی، دینی و اجتماعی چند کار هم اگر انجام داده باشند اما این برنامه پیشرفت و توسعه کشور برای آن‌ها اصل نبود و خدمت به انگلیس و به تبع آن آمریکایی که آن‌ها را بر سر کار آورد و تثبیت کرد به همراه غارت و چپاول، اولویت آن‌ها بود؛ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اراده شما مردم، تومار حکومت پهلوی در هم پیچیده شد.

امام جمعه موقت اهواز، با بزرگداشت سالروز عملیات خیبر، عنوان کرد: جنگ از جهت اینکه مناطق عملیاتی محدود بود به یک بن‌بست رسیده بود؛ عزیزان خوزستانی ما در قرارگاه نصرت با کمک خود مردم منطقه و رفیع، یک سال آن منطقه را شناسایی کردند؛ من خود بعضا شاهد بودم که خود اهالی رفیع، منطقه را یک سال شناسایی و گزارش می‌کردند.

وی افزود: رشادت مردم رفیع منتهی به عملیات پیروزی آفرین خیبر منتهی شد؛ اولین جنایت بمباران شیمیایی بعثی‌ها در این عملیات بود؛ ننگ و نفرین بر آمریکا و اروپایی‌ها و ننگ و نفرین بر کسانی که از این‌ها طرفداری کردند و کماکان طرفداری می‌کنند.

حسن‌زاده گفت: اروپایی‌ها با زیرپا گذاشتن تمام قوانین، سلاح‌های شیمیایی را به بعثی‌ها دادند و گرنه صدام کجا و سلاح شیمیایی کجا؟! رزمندگان ما با مظلومیت در این بمباران‌های شیمیایی به شهادت رسیدند اما همچنان راه را ادامه دادند، شهدای بزرگی را در این مسیر تقدیم کردیم که یا آن‌ها را گرامی میداریم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: جامعه امروز ما، جامعه اهل کار و تولید ثروت است اما نباید اشرافی‌گری و تجملات را در جامعه حاکم کنیم و این عملی نخواهد شد جز اینکه بنده طلبه یک زندگی طلبگی داشته باشم و مقام مسؤول، رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و دیگران نیز همینطور؛ نمی‌شود این ساده زیستی را و مثال زندگی آقا امیرالمومنین و حضرت فاطمه(س) را برای مردم بگوییم و در این جنگ اقتصادی مردم را به قناعت دعوت کنیم اما خود زندگی دیگری داشته باشیم.

وی خطاب به مسؤولان اجرایی و فرهنگی، افزود: مقام مادری در جامعه ما پایین آمده است، مقام مادری با ایثار و فداکاری همراه است؛ مادر یعنی ایثارگر اما اگر جامعه را بخواهیم با الگوهای غربی و با مادری که به فکر نشان دادن خود است بدانیم، آیا حق مقام مادری ارائه شده است؟

حسن‌زاده عنوان کرد: بارندگی‌های امسال خوزستان الحمدلله بسیار خوب بوده است و دومین استان پربارش کشور شد؛ این چند سال مسؤولان به علت نبود بارش، به زیرساخت‌ها توجه نداشتند و متاسفانه با اندک سببی، بر استان غفلت حاکم می‌شود؛ باید به زیرساخت‌ها توجه داشته باشیم که در سال‌های آینده هم در صورت پربارشی، مردم با سیل و این زحمت‌ها مواجه نشوند.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار