نهاوندیان در تبریز:
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فرار از مشکلات راه حل مناسبی نیست تاکید کرد :اصل مهم کسب تجربه و استفاده از ان در موارد مشابه ،ایستادگی و مقاومت در برابر چنین معضل هایی است .
کد خبر: ۷۲۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 07 March 2019

 به گزارش تابناک تبریز، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در نشست فعالان اقتصادی استان گفت:خوبی جلسه این بود که کسی به دنبال مقصر جلوه دادن دستگاه ها نبودبلکه پیشنهادات و راه حل هایی نیز  برای مشکلات موجود ارائه شد.

وی افزود:چنین روشی را میتوان وجه تمایزبین مثبت نگری با منفی نگری دانست چون در ان از مشکلات برای فرافکنی و متهم سازی فردی یا ارگانی استفاده نشده است.

نهاوندیان در ادامه تاکید کرد :اقتصاد کشور و جامعه به داروی مثبت اندیشی و اینده نگری نیازدارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به چالش هایی که در این شرایط اقتصادی بر کشور تحمیل شده است گفت :از سال 92تا96روند امید بخش و سالمی در کشور آغاز شد و حاصل آن ،کاهش همزمان تورم و افزایش رشد سرمایه گذاری بوده است

وی در ادامه با اشاره بر اینکه جهت های پیش گرفته در این مسیر صحیح بوده است ، گفت :از دی ماه سال قبل اتفاقاتی افتاد که ریشه اقتصادی داشت .

نهاوندیان افزود :برای حل مشکلات ابتدا باید مسئله موجود را شناسایی کنیم.وی همچنین ادامه داد : خروج امریکا از برجام ،سبب تکانه ی بزرگ در بازار ارز کشور شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فرار از مشکلات راه حل مناسبی نیست تاکید کرد :اصل مهم کسب تجربه و استفاده از ان در موارد مشابه ،ایستادگی و مقاومت در برابر چنین معضل هایی است .

وی با تاکید بر اینکه :امروز ،زمان همگرایی نه تخریب یکدیگر است ،گفت :اگر این نگاه موجود باشد ،فرصتی ایجاد میشود که یکی از انها اصلاحات اقتصادی است .

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه آمادگی بنگاه ها در شرایط دشوار بیشتر ازشرایط اسان است ،اذعان کرد:بدترین تصمیم ها را در زمان بالا بودن درامد نفتی گرفته ایم .
لازم است در زمینه اصلاح ساختار بودجه ،سیستم ارز واصلاح سیستمی یارانه ها همت کرد.

وی همچنین تشریح کرد:رشدی که با ان میتوان از تضییع اقتصاد جلوگیری کرد معادل رشد ی بین 3/4درصدی در تولید ناخالص ملی است .
وی با بیان این موضوع که در رساندن منابع یارانه ای به مصرف کننده پرت های زیادی دیده میشود گفت :یکی از مواردی که ما در ساختار دولت زده ،نفت زده و سیاست زده یک قرن گذشته داشته ایم ،بی اعتمادی متقابل بین بخش خصوصی و سیاستگذار است .

وی در ادامه گفت:نگاه معتدل؛بینش اعتماد به بخش خصوصی با قاعده مندی و توانمند سازی این قسمت توسط بخش عمومی است .
نهاوندی با تاکید بر اینکه بودجه محقق شده متناسب با ارمانها نیست بیان کرد:علت عدم و یا ضعف همگرایی فاز عملیاتی بین بخش دولتی و خصوصی است .

وی اضافه کرد :بعضا برای رفع مشکلات پیش امده تصمیمات کوتاه مدت در زمینه ارزی گرفته می شود .

معاون رییس جمهور در پایان گفت: اذربایجان شرقی از نظر تاریخی راه ارتباطی ما با اروپا و جهان بوده است ، ازمسیولین این استان تضاضا داریم تا برای مقابله با تحریم ها پیشتاز بوده واز ارتباطات مویرگی ،نزدیک و شخصی استفاده کنند .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار