معاون اقتصادی رئیس جمهور:
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی شهری از اولویت های دولت است، گفت: 20 میلیون نفر از جمعیت کشور جامعه هدف این طرح هستند.
کد خبر: ۷۲۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 07 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمد نهاوندیان در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان شرقی، افزود: اهمیت اجرای طرح بازآفرینی به اندازه ای زیاد است که علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، معاونت اقتصادی ریاست جمهوری نیز به آن ورود کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اقتصادی، اهمیت اجرای طرح بازآفرینی شهری با توجه به نقش آن در اشتغال زایی ببش از پیش احساس می شود.

وی در عین حال بر لزوم توجه به مقتضیات محلی در اجرای این طرح تاکید کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تشریح کرد: به دلیل اهمیت اجرای طرح های بازآفرینی شهری در نزد دولت، هم تسهیلات بانکی و هم برای افزایش و تعمیق همکاری دستگاه های مختلف دخیل در اجرای آن، آیین نامه پیش بینی شده است.

وی یادآوری کرد: در اجرای طرح های بازآفرینی شهری، برای جابجایی جمعیت از بافت های پرخطر، زمین نیاز است و با توجه به تصمیم دولت و دستور رییس جمهوری، هر جا زمین دولتی مازاد وجود دارد، باید استفاده شود.

وی تاکید کرد: تبریز می تواند پیشگام اجرای طرح بازآفرینی شهری به عنوان مصداق اصلاح اقتصادی باشد.

نهاوندیان به تاثیر اصلاح بافت های ناکارآمد در توسعه اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: دولت در این زمینه از توان خود استفاده خواهد کرد، ولی نمی خواهد تصدی گری کند، به همین دلیل بخش خصوصی باید پای کار بیاید، اما نباید توقع سود کلان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار