کد خبر: ۷۲۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 10 March 2019

به گزارش تابناک تبریز،شکور اکبر نژاد در آغاز جلسه شورای شهر تبریز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی (ع) گفت :
برای بررسی بودجه نیاز است بصورت فشرده و روزانه جلساتی برگزار شود.

 بهشتی عضو شورای شهر گفت :کلیات بودجه سال 98تصویب شده است و در اخرین جلسه بر روی پروژه های عمرانی بحث شده و مقرر شد کمیسیون عمران و شورا این مورد را نهایی کرده و میزان ۱۱۲ میلیاردی که از پروژه های عمرانی کم شده است را بررسی کند که این امر اتفاق افتاده است.

اشرف نیا :پروژه ها طی دو‌جلسه در کمیسیون عمران بررسی شده  و‌ با تغییرات جزیی به تصویب رسیده است.باید در زمینه اسفالت شهری توجه کرده و بخشی از بودجه را به ان اختصاص دهیم .

عبدالله تقی پور: بایستی در زمینه افزایش بودجه فضای سبز و هوشمندسازی شهر جهت توسعه شهرمان توجه خاصی داشته باشیم و تکلیف ترافیک را مشخص کنیم.
لازم است تعداد دوربین های مورد نیاز شهر را افزایش دهیم و به گونه ای عمل کنیم تادر پروژه های سال 98موضوع هوشمند ترافیک تمام شود.

فریدون بابایی اقدم:در جلسه بررسی پروژه های عمرانی، به هیچ وجه مبلغی از پروژه های مسیر گشایی پیشنهادی شهرداری تبریز کم نشد و مقرر شد بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز در مورد پروژه های مسیر گشایی عینا تصویب شود.
در برخی از مناطق برای مسیر گشایی نامی اورده شده بود ولی برای بعضی از مناطق نامی اورده نشده بود.

شهرداری تبریز در بحث مسیرگشایی بصورت منطقه ای اعلام کند که در هر منطقه کدام خیابان ها مسیر گشایی خواهد شد.و در کل مناطق عنوان مسیر مشخص باشد .

عبداله تقی پورخطاب به شهردار :در راستای تحقق شعار انسان محوری از اعتبار ۱۱۰ میلیاردی آسفالت ریزی شهر تبریز کم کرده و بخشی از ان را به فضای سبز کریدوراتوبان غرب تبریز و ائل باغی اختصاص یابد.

برای کریدور سبز شهر تبریز نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود تا در سال ۹۸ این دو پروژه حتما اجرایی شود.

غلامحسین مسعودی ریحان :سال ۹۷ مبلغ ۱میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت سرمایه گذاری اختصاص یافته بود.که به گفته مدیران امور سرمایه گذاری ریالی به این مدیریت پرداخت نشده است.درامد پایداری سرمایه گذاری شهری ارتباط دارد .
تنها راه نجات شهرداری،امر سرمایه گذاری است،که اگر نباشد درامد پایداری اتفاق نمی افتد .
درخواست دارم برای این مورد اعتبار در نظر گرفته شود .یا مدیریت سرمایه گذاری را متوقف کنیم یا ان را مورد توجه قرار دهیم .

بابایی اقدم:
در طول دو‌سال گذشته در اجرای پروژه های فاضلاب در شهر تبریز پیشرفت هایی دیده میشود .
شهرداری تبریز نیز با احتساب مبالغ حفاری در حساب فیمابین شهرداری و آب و فاضلاب استان مجوز صادر کرده است.

وضعیت آسفالت معابر اصلی و‌ حتی کوچه های فرعی بسیار خراب است و با این وضعیت گرانی قیمت قیر مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان نمیتواند کافی باشد .

سونیا اندیش :شرکت عمران لازم است با فعالیت های خود هم برای کسب درامد شهرداری کمک خود را دریغ نکند و هم برای شهرداری درامد زایی کند .

در بحث سرمایه گذاری برنامه راهبردی نداریم .مجموعه ای که خود توان مالی ندارد چگونه میتواند در بحث سرمایه گذاری دخالتی داشته باشد

فرج قلی زاده :بحث دیگری که باید مورد توجه قرار داده شود ساماندهی و مناسب سازی اتوبوس ها برای معلولین است .

به صورت مصداقی در این زمینه قدمی برنداشته ایم .
خواهشم اینست که حداقل در حوزه بی ارتی مبلغی در این خصوص اختصاص داده شود .
دومین بحث در حوزه عمران و هوشمند سازی شهری است سال قبل نیز پیشنهاد دادیم تا2میلیارد و نیم درسیستم هوشمند سازی هزینه شود که نشد .هوشمند سازی سیستم شهرداری باید انجام بگیرد تا زمانی که اتفاق نیفتد مردم راضی نمیشوند .

راه کسب رضایت مردم دور شدن از سیستم سلیقه ای در شهرداری و استفاده از سیستم الکترونیکی است .

شهردار تبریز:در بحث هوشمند سازی شهرداری تبریز، زیر ساخت ها آماده شده است ولی باید شهروندان نیز توانایی خدمات گیری از این موضوع را داشته باشند.
در سال ۹۸ شهرداری منطقه ۹ بصورت پایلوت برای انجام خدمات هوشمند شهری انتخاب شده است، ولی باید توجه داشته باشیم که انجام برخی خدمات شهرداری بستگی به نظر چند سازمان دیگر دارد که متاسفانه برخی از این سازمان ها همکاری لازم را ندارند.
شورای شهر به شهرداری در سال ٩٧ مجوز خرید اتوبوس را داده است اما .تا زمانیکه دولت مجوز خرید اتوبوس از تولید کنندگان داخلی را صادر نکرده امکان خرید اتوبوس وجود نخواهد داشت.

تقی پور:
در بحث خرید اتوبوس باید توجه داشت که با توجه به مجوز شورا به شهرداری تبریز برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید اقدامات لازم انجام گیرد.
ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است.

 

در راستای اجرایی نمودن طرح قراردادی با دانشگاه شهید مدنی در راستای کشت نماتود ها و همچنین کشت بیولوژیک مقرر گردید شهرداری تبریز مبالغ مورد نیاز را از محل جابجایی پروژه ها در بودجه سال ۹۸ به این موضوع اختصاص دهد.
بودجه لازم برای اجرای طرح آفت کش بیوشیمیایی در متمم بودجه سال ٩٧ و بودجه سال ٩٨ قرار گرفت.
بودجه لازم برای اجرای طرح ١٣ میلیارد تومان است.

شهرداری تبریز مکلف شد ٣٠ درصد از اعتبارات ردیف های خدمات عمومی در حمل و نقل عمومی را برای اجرای قانون جامع حقوق معلولین و شهر دوستدار کودک برای مناسب سازی عبور و مرور معلولین هزینه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار